lørdag den 16. april 2022

Anmeldereksemplar: Boyfriend Material #3. - Flirt med fortiden.

Boyfriend Material.

Titel: Boyfriend Material #3. - Flirt med fortiden. 

Original titel: Boyfriend Material #3. - One Night Stand-In. 

Forfatter: Lauren Blakely. 

Udgivet på dansk ved: Flamingo. 

Udgivet på dansk den: 04/01-2022. 

Antal sider: 310. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Flirt med fortiden. 

Man skal aldrig gå tilbage til en fuser ... vel?

LUCAS
Lola er mere end bare min eks-flirt, hun er også min eks-ven. Det gik ikke stille for sig, dengang vi smækkede med dørene og sagde ord, vi ikke kunne tage tilbage. Der er heller ikke ligefrem udsigt til forsoning fra hverken hendes eller min side. Men nu har vores søskende brug for hjælp, så vi må sætte fjendskabet til side – sådan da – og gøre, hvad vi kan for at hjælpe. Måske er det også på tide at se fortiden i øjnene …

LOLA
Lucas er den absolut sidste, jeg har lyst til at tilbringe et døgn – eller sådan set bare to minutter – sammen med. Fortiden er fortid af en årsag, og når det gælder min fortid med ham, så er der en million årsager. Selv ikke hans skarpe humor, latterligt gode udseende eller hans irriterende charmerende smil kan ændre på det. Og det sidste, jeg har brug for, er alene tid med ham og et gensyn med de fælles minder, som vi nu er tvunget til at konfrontere 




"Flirt med fortiden" Er en bog jeg var ret spændt på at begynde på, mest fordi jeg endnu ikke har læst noget af denne forfatter, og så fordi den lød som en underholdende bog som var lige noget for mig. 
Nu har jeg så fået læst den, og jeg kan fortælle at jeg med sikkerhed skal have fingrene i de to andre bøger i serien, og gerne snart, for dette var bestemt en fantastisk bog! 

Da jeg begyndte på bogen, var det bestemt ikke planen at jeg skulle læse særligt meget, måske bare en lille times tid, men inden jeg så mig om, var der gået 3 timer og sidste side var vendt. Jeg kunne bare ikke stoppe med at læse før jeg havde vendt sidste side, for jeg måtte bare vide hvordan det ville ende mellem Lola og Lucas. 
Lola og Lucas var engang bedste venner, og lidt ekstra, men det endte ikke helt så pænt mellem dem. Så da deres søskende en dag beder dem om at samle deres ting samme rundt omkring i byen på grund af deres sure udlejer, tvinges de nu til at bruge næsten 48 timer sammen.
Vi følger som sagt Lola og Lucas synsvinkler, og jeg må sige jeg kom ret hurtigt til at synes om dem begge. 
Lola elskede jeg med det samme, hun var stædig, vittig og interessant, og jeg nød virkelig at følge hendes kapitler. Bevares, hun irriterede mig da også til tider noget så grueligt, men hun virkede ægte og fuld af liv. 
Lucas var jeg ikke helt fan af i starten, han virkede lidt arrogant og træls, men jeg begyndte faktisk ret hurtigt at se andre sider af ham, og dermed kom jeg egentlig også til at synes ret godt om ham. Under den arrogante facade, gemte der sig nemlig en ret følsom og opmærksomhed fyr, som bare ville Lola alt det bedste. 
Jeg faldt med det samme for handlingen i bogen, og kunne som sagt ikke stoppe med at læse før sidste side var vendt. Det var så morsomt at se hvordan de skulle løse de her gåder om hvor deres søskendes genstande var blevet placeret, samtidig med at de hver især sloges med deres intense tiltrækning til hinanden, og deres fælles fortid. 
Dog vil jeg uden at spoile for meget, nævne at jeg var lidt skuffet over hvor hurtigt de endte i seng sammen. Jeg havde håbet på der var gået længere tid, at intensiteten og tiltrækningen var blevet trukket længere ud, og deres fejde ikke var blevet løst så hurtigt, for det ville altså have hevet den op på de 5 stjerner. 
Men udover den detalje, vil jeg sige handlingen var underholdende og med rivende. 

Sproget er dejligt let, og jeg følte nærmest teksten læste sig selv. Samtidig vil jeg sige, at jeg er vild med at forfatteren ikke pakker tingene ind, men er meget direkte i sit sprog, også i de mere hede scener. Jeg vil bestemt gerne læse meget mere af Lauren Blakely en dag.
Forfatteren bruger også et rigt billedsprog, der gjorde alt fra omgivelserne til handlingerne og personerne nemme at forestille sig. Samtidig var der også lagt en masse følelser i teksten, som gjorde det nemt at fornemme hvordan Lola og Lucas følte og havde det. 
I bogen møder vi ikke voldsomt mange personer ud over Lola og Lucas, men den lille håndfuld vi mødte, var skønne. De virkede alle fyldige og relevante for fortællingen. Så med bipersonerne har forfatteren også klaret den ret godt med. 
Så alt i alt vil jeg sige at denne bog er ret så godt skrevet, og jeg kan kun varmt anbefale den hvis du er til en - underholdende og hed - fortælling, og så vil jeg håbe i nyder den lige så meget som jeg gjorde! 











Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar