onsdag den 13. april 2022

Wrap-up Marts. - 2022.

 Wrap-up for marts måned!

Så er det endnu engang blevet tid til en hurtig opsamling på måneden, denne gang er det for marts måned!
Sammenlagt fik jeg læst og lyttet til 11 bøger i marts måned, så det er alligevel en del mere end jeg havde forventet. 
Da måneden begyndte, havde jeg ikke vildt meget overskud, eller lyst til læsningen. 
Jeg følte mig lidt drænet efter den store mængde læsning fra februar, så jeg valgte jeg bare ville nøjes med min tbr. 
Noget ændrede sig dog. Jeg begyndte på A Court of Thorns and Roses serien, og blev helt opslugt, jeg kunne slet ikke stoppe med at læse, og skyndte mig at hente bog 2 & 3 på biblioteket, for jeg måtte bare læse videre på serien. Den serie vækkede en del af min læselyst igen, og jeg skal bestemt have læst videre på den. Planen er, at når jeg går på sommerferie, vil jeg købe de to sidste bøger, som endnu ikke er oversat, og læse dem i løbet af ferien, når jeg har tiden til at fordybe mig i de engelske bøger! 

Marts har været en ret god læsemåned, meget bedre end forventet. Det var nemlig også en måned hvor jeg følte mig stresset og nervøs, for jeg havde nemlig en terminsprøve d. 17. marts, som jeg virkelig frygtede. Jeg har sygt meget eksamensangst, så jeg var faktisk bare nervøs hele måneden, men det gik godt, og jeg fik et flot 10 tal! Nu skal jeg bare gøre det lige så godt til den rigtige eksamen!

Men nu til opsamlingen på de læste bøger! 
  1. En uforglemmelig sommer. Skrevet af Sophie Claire. - 3 Stjerner. 
  2. Hex Hall #3, Dæmonjægerne. Skrevet af Rachel Hawkins. - Lydbog & 5 stjerner.
  3. Fjer og flammer #3, Midnatspigen. Skrevet af Melissa Grey. - Lydbog & 4 Stjerner. 
  4. Flammen og Bølgen #2, Den sorte drage. Skrevet af Sidsel Sander Mittet. - 5 Stjerner. 
  5. Six of crows #1, Kragens kald. Skrevet af Leigh Bardugo. - 5 Stjerner.
  6. A Court of Thorns and Roses #1, Et rige af torne og roser. Skrevet af Sara J. Maas. - 5 Stjerner.
  7. A Court of Thorns and Roses #2, Et rige at tåge og vrede. Skrevet af Sara J. Maas. - 5 Stjerner. 
  8. Arias fortælling #3, Lyset. - Skrevet af Ida Søby Fogh. - 5 Stjerner.
  9. Fortællingen om Blodet #1, Ondvinter. Skrevet af Anders Björkelid. - 4 Stjerner.
  10. Spektrum #1, Leoniderne. Skrevet af Nanna Foss. - Lydbog & 5 Stjerner. 
  11. A Court of Thorns and Roses #3, Et rige af vinger og kaos. - Fik kun læst de første 550 sider. 

Det blev til en måned med en masse fantastiske bøger! 
I denne måned havde jeg meget svært ved at vælge hvilken der var den bedste læseoplevelse, så har udvalgt 2 stk!
Den første er "Flammen og Bølgen #2, Den sorte drage" - Bogen var spændende, velskrevet og helt igennem medrivende. Den er dramatisk, underholdende og utroligt svær at slippe. Sidsel overgår sig selv gang på gang, og formår altid at holde mig fanget. Denne 2'er har overgået sin etter, og jeg er meget spændt på tredje bog nu! 
Bog nr. 2 er "Et rige af tåge og vrede" - Denne bog har stjålet mit hjerte, og jeg kan slet ikke få nok af serien. Den indeholder alt hvad jeg elsker i en bog, mystik, drama, kærlighed, spænding, magi, og fantasy. Den er underholdende, samtidig med den er seriøs. Den er seriøst velskrevet, og Sara J. Maas er virkelig blevet en af mine yndlings fantasy forfattere. 

Fik i læst noget godt i marts? 








Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Sidsel Sander Mittet: Forfatterens Facebook side.
Palatium Books: https://www.palatium.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar