torsdag den 3. november 2022

Tbr November. - 2022.

 Tbr for november måned.

Ny måned betyder også ny tbr! 
Vi er allerede et par dage inde i måneden, og jeg må indrømme læselysten har været lidt lav, men jeg håber det ændre sig når jeg igen får sat mig med en bog!
November bliver en roligere måned for mig, for jeg har for en gangs skyld ingen lægeaftaler eller andet. Jeg har lige et par matematik opgaver der skal laves, men jeg er allerede så småt i gang med dem. 
Så forhåbentlig får jeg masser tid til læsningen i denne måned!
Jeg har valgt 5 bøger til min tbr som altid, og i denne måned er det egentlig bare målet at få dem læst. Har jeg dog mere tid og overskud, vil jeg selvfølgelig læse videre på "The Black Dagger Brotherhood" for jeg er nået til en virkelig fangende del. 
Desværre fik jeg ikke læst så meget på den serie i sidste måned, så håber jeg måske får lidt mere tid til den i denne her. 

Men nu til min tbr!

  1. Langt væk fra Midgård. Skrevet af Thea Astrid. - Et anmeldereksemplar. - Tilbage i 2020, læste jeg første bog i serien som hedder "Langt væk fra Asgård" og nu er der endelig kommet en fortsættelse! Dog er det en fortsættelse der kan læses selvstændigt, da den ikke følger de samme hovedpersoner. Den lyder virkelig spændende, så jeg er meget spændt på at begynde på den! - Efter jætten Frøydis har genetableret jætteøen Vølukur, prøver hun desperat at indfri den ed, som hun har afgivet til øens folk; at de skal kunne leve i fred. Men både jætter og mennesker er ude efter at erobre Vølukur, og da Frøydis begår en fatal udåd mod en storjætte, bliver hun nødt til at rejse til jætternes land, Udgård, for at sikre Vølukurs overlevelse.
  2. En magisk fortælling #2, Heksekræft og venskab. Skrevet af Chris Colfer. - Et anmldereksemplar. - Jeg læste tidligere på året den første bog i serien her og elskede den. Jeg kunne slet ikke få nok, og nu har jeg endelig fået fingrene i en fortsættelse, så jeg er virkelig spændt på at gå i gang med den. Jeg er dog også nervøs, for jeg har sindssygt høje forventninger til den, så håber den lever op til dem! - Brystal og hendes venner har reddet kongerigerne fra den onde snedronning og opnået hæder fra hele den magiske verden! Men festen slutter brat, da en mystisk heks begynder at rekruttere feer til sit nye, ildevarslende akademi. Samtidig er den skrøbelige fred i fare. Der er stadig stor modstand mod lovliggørelsen af  magi, og den farlige klan Det retfærdige Broderskab er dukket op igen. De har kun ét formål: at udrydde alt magisk liv. Og den første på listen er Brystal ...
  3. Dragestenen #1, Dragehjertet. Skrevet af Ry Kristensen. - Et anmeldereksemplar. - Det er efterhånden nogle år siden denne bog udkom, men fornyeligt udgav forfatteren tredje bog i serien, og var så sød at sende alle 3 til mig. Den lægger dog også op til en lidt yngre aldersgruppe end min, men har hørt en del godt om den, så er spændt på at begynde på bogen! - Søskendeparret Le og Mark, på 13 og 14 år, bor sammen med deres mor Fri i et lille hus langt væk fra alt. De er vokset op med historierne om dragemenneskene, som beskyttede landets kongefamilie, indtil de 6 hekseklaner slog sig sammen med forræderen, general Nok. Kongefamilien blev dræbt og dragemenneskerne blev næsten udryddet i den store krig, som fulgte. Nu styres landet af hekseklanerne under ledelse af den nye konge general Nok.
    Men intet er som det ser ud og snart afsløres en livsfarlig hemmelighed for de to søskende. De hvirvles begge ind i en farlig rejse, som tester deres mod og styrke til det yderste. Modstandsbevægelsens og dragemenneskenes overlevelse ligger nu på Le og Marks skuldre. Men vil de selv overleve den rejse de har begivet sig ud på?

  4. The Inheritance Games #1, Arvingerne. Skrevet af Jennifer Lynn Barnes. - Et uopfordret anmeldereksemplar. - Jeg havde godt tidligere på året set at forlaget ville udgive den her serie på dansk, men havde faktisk glemt alt om dem indtil de dukkede op ved mig. Sikke nogle smukke bøger! Det længe siden jeg sidst har set så smukt dekorerede bøger. Samtidig lyder de virkelig også interessante, så jeg glæder mig meget til at læse den! Heldigvis har jeg to'eren liggende hvis jeg bliver helt fanget af den! - Alting ændrer sig for Avery Grambs, da milliardæren Tobias Hawthorne dør og efterlader hele sin formue til hende. Det mystiske er blot, at Avery aldrig har hørt om Hawthorne og ikke aner, hvem han er. Betingelsen for at få de mange penge er, at Avery flytter ind i milliardærens hjem, det prægtige Hawthorne House. Her bor også Hawthornes fire børnebørn, som naturligvis havde forventet, at arven ville tilfalde dem. Præcis som Avery aldrig har hørt om Hawthorne, har hans familie aldrig hørt om hende, og dermed starter det gådefulde spil i et hus fyldt med hemmeligheder og med døden som indsats.
  5. En storm før juletid. Skrevet af Camilla Davidsson. - Et anmeldereksemplar. - Vi nærmer os jo også så småt juletiden, så nu er det også ved at være tid til lidt julelæsning! Så jeg er så heldig at Palatium Books sendte mig denne julebog for ikke så lang tid siden. Håber den kan bringe mig i julestemning! -  Sidste år ved juletid var Alice en fremadstormende redaktør på det store Bremmer-forlag i Stockholm. Og så havde hendes kæreste netop friet til hende. Alt så godt ud. Men nu nærmer julen sig igen, og Alices situation er på ingen måde god. Hun er arbejdsløs, hun bor alene i en fremlejet lejlighed, og så har hun bare slet ikke lyst til at gå ud. Så på en måde passer det egentlig meget godt, at coronaepidemien rammer Stockholm...


Det er så de bøger jeg har planlagt at læse i løbet af måneden! 
Skal i læse noget bestemt? Måske nogle julebøger, så i er i rigtig julestemning når vi rammer december? 









Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Forlaget Brændpunkt: https://xn--brndpunkt-h3a.dk/
Forlaget Gutkind: https://gutkind.dk/
Palatium Books: https://www.palatium.dk/
Forlaget Alvilda: http://www.alvilda.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar