torsdag den 22. juni 2023

Anmeldereksemplar: Darcy & Rachel #1. - Min bedste venindes forlovede.

Darcy & Rachel. 

Titel: Darcy & Rachel #1. - Min bedste venindes forlovede. 

Original titel: Darcy & Rachel #1, - Something Borrowed. 

Forfatter Emily Giffin. 

Udgivet på dansk ved: Forlaget Memoris.

Udgivet på dansk den: 20/10-2022.

Antal sider: 413. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Min bedste venindes forlovede. 

Rachel er den pæne pige, der altid har gjort, hvad omverdenen forventede, men på sin 30-års fødselsdag ender hun med at være sammen med sin bedste venindes forlovede. 
Rachel forsøger at lægge affæren bag sig, men det viser sig at være nemmere sagt end gjort. Mens bryllupsdagen nærmer sig, må Rachel træffe et valg mellem kærligheden og venskabet med sin bedste veninde.





"Min bedste venindes forlovede" Er en bog jeg har set florere rundt på de sociale medier et par måneder nu, og er en bog som jeg har hørt en del godt om. 
Jeg var dog ikke helt sikker på om det var en bog, som var noget for mig, men da jeg fik tilbudt fortsættelsen, besluttede mig for at give denne her en chance først, og det er jeg bestemt glad for! 

Da jeg begyndte på bogen, virkede den dog meget genkendelig ud fra handlingen og vores hovedperson og veninden. Det vidste sig så også, at det er fordi bogen er blevet filmatiseret som "Something Borrowed", en film som jeg har set en million gange og elsket. 
Bogen var dog lidt anderledes, men mindst lige så godt som filmen var! 
Efter jeg dog fandt ud af, hvor jeg genkendte plottet fra, gik læsningen også det hurtigere, og jeg blev mere og mere fordybet i bogens handling og Rachels mange kaotiske tanker. 

Rachel er en pæn pige, som altid har gjort hvad der forventedes af hende. Hvert fald lige indtil hendes 30-års fødselsdag, hvor hun ender i seng med sin bedste venindes forlovede. 
Rachel prøver ihærdigt at lægge affæren bag sig, men den forlovede er dog ikke helt af samme mening. Brylluppet nærmer sig dog med hastige skridt, og Rachel må træffe et hårdt valg mellem venskab og kærlighed. 
Hvad er vigtigst for hende? 

Utroskab er sådan set ikke noget jeg billiger, og jeg må da bestemt også sige, at jeg havde en del blandede følelser om lige præcis den del af handlingen, under hele læsningen. 
En ting er at min indser man elsker en anden end sin forlovede, men så bør man også bryde forlovelsen og være ærlig over for alle parter der. Det hvert fald min tankegang. 
Med det sagt, tog jeg da også mig selv i flere gange at heppe på, at Rachel ville vinde manden og få en lykkelig kærlighedsfortælling. 
Rachel er en virkelig loyal person, hvis vi da lige ser bort fra, at hun lægger i med sin venindes forlovede. Hun sætter typisk Darcy's følelser og behov før sine egne, og lader sig faktisk træde på en stor del af tiden, hvilket jeg egentlig synes var ret trist. 
Dog udvikler hun virkelig sig gennem bogen, som hun begynder at indse, at hende og Darcy's venskab måske ikke er så sundt igen, og hun begynder dermed at få lidt mere selvværd og blive mere selvstændig, hvilket bestemt var en udvikling jeg nød at følge. 
Darcy er en kvinde jeg havde meget blandede følelser omkring. Som sådan kunne jeg virkelig ikke udstå hendes personlighed. Hun er meget selvcenteret og egoistisk, og tager hvad hun vil have uden, at tænke på dem omkring sig. Med det sagt havde jeg også ondt af hende, både på grund af affæren, men også fordi hun egentlig virker lidt fortabt og uden egentlig personlighed. Jeg er spændt på om jeg ser en anden side af hende i bogen, hvor vi følger hendes synsvinkel efter hele denne affære. 
Handlingen var som sådan ret interessant, og man bliver lidt fanget af denne her affære og spændingen i om de ville blive opdaget. Dog var handlingen lidt langtrukken, da der er rigtig mange refleksioner og gamle minder som Rachel bringer op, hvilket godt kunne gøre det hele lidt tørt til tider. Havde forfatteren måske fjernet 50-100 sider, havde det nok ikke føltes så langtrukkent, og jeg ville måske kunne havet givet den sidste stjerne. 

Sproget er som sådan let nok, men der står en del på siderne, så med den til tider langtrukne handling, kan læsningen godt gå lidt langsommere. Men da forfatteren bruger et ret detaljeret og livligt billedsprog, havde jeg som læser nemmere ved at leve mig ind i handlingen, og føle at jeg fulgte Rachel på sidelinjen. 
Alt i alt vil jeg sige at det var en ret godt læseoplevelse, og søger i læsere en intens romance, hvor man sætter spørgsmålstegn til, hvad der er rigtigt og forkert, så kan jeg varmt anbefale bogen her! 











Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar