tirsdag den 20. juni 2023

Anmeldereksemplar: Livsfarlig #1. - Livsfarlig hverdag.

Livsfarlig Hverdag. 

Titel: Livsfarlig #1. - Livsfarlig hverdag. 

Forfatter: Tenna Vagner. 

Forlaget: Tellerup:

Udgivet: 12/04-2023. 

Antal sider: 92. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren, 
så mange tak til Tenna Vagner. 



Spejle, Sushi og Selfies. 

Har du nogensinde tænkt over hvor mange forskellige måder børn kan komme til skade på en helt almindelig hverdag?De kan blive flået indefra, hjemsøgt af spøgelser i forklædning og blive deres egen værste fjende.

I SUSHI bliver fejringen af Alenas fødselsdag både slimet, brændende og kvælende.

SELFIE er historien om Asger og Jasmin som vækker en grusom spøgelseshistorie til live.

I SPEJL er Magnus kun i sikkerhed når han ikke er alene med sig selv.





Jeg har efterhånden læst det meste af det Tenna Vagner har skrevet, så da forfatteren tilbød mig denne korte bog, vidste jeg med det samme, at den skulle bestemt læses, også selvom den ikke lige falder i en kategori jeg normalt læser.
Dette er nemlig en meget kort bog, med tre små fortællinger, hvor man ikke lige kommer voldsomt tæt på karakterne, plus så rækker den ud mod en lidt yngre aldersgruppe end min. 
Men nu er den læst, og jeg er bestemt glad for det, da den bestemt faldt i min smag! 

Bogen indeholder tre små fortællinger om, hvordan forskellige hverdags handlinger og ting pludselig bliver til ens værste mareridt. 
I SUSHI bliver en fødselsdagsfejring til en mareridts oplevelse, hvor det gælder liv og død. 
I SELFIE, bliver et sjovt selfie til Asgers mareridt. 
Og i SPEJL, bliver alenetid på badeværelset til Magnus største fare... 

Disse tre meget korte historier var efter min mening utroligt klamme, og formåede virkelig at give mig gåsehud trods de er korte og hurtigt overståede. Jeg vil ikke afsløre for meget om dem, da det bare vil spoile handlingen for jer, men jeg kunne nemt forestille mig at disse fortællinger, var gyserhistorier man fortalte om bålet en uhyggelig og mørk aften. 
Det er her vi ser tre helt almindelige hverdags ting, blive gjort til ens værste mareridt. Tænkt at kigge sig i spejlet mens man gør sig klar, og man pludselig ser ens spejlbillede opføre sig underlig, eller at man tager et selfie, og ens veninde begynder at opføre sig underligt? Det tror jeg kunne være enhvers frygt. 
Dermed vil jeg også sige den passer super godt til 11+ års alderen, hvor de unge søger uhyggelige fortællinger, som de kan underholde deres venner med. 
Som jeg altid oplever med Vagners bøger, så er der brugt et detaljeret billedsprog, som gør det nemt at forestille sig det som ægte hændelser. Her er der dog også bare blevet brugt et simpelt og nemt sprog, som gør det nemt for den yngre læser at følge med. 
Samtidig er der også blevet tilføjet lidt illustrationer til bogen, som gør det endnu nemmere for læseren at leve sig ind i de uhyggelige fortællinger. De var bestemt med til at give en mere livagtig og uhyggelig følelse. 
Jeg kunne bestemt godt forestille mig, at læse videre på serien, hvis der kommer flere bøger til, og så vil jeg da helt klart anbefale den, hvis i søger en let og uhyggelig læseoplevelse! 










Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar