søndag den 11. september 2022

Anmeldereksemplar: Vild med dig.

Vild med dig. 

Titel: Vild med dig. 

Original titel: Mad About You. 

Forfatter: Mhairi McFarlane. 

Udgivet på dansk ved: HarperCollins Nordic. 

Udgivet på dansk den: 23/08-2022.

Antal sider: 384. 

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Harriet & Cal. 

Harriet Hatley er byens mest eftertragtede bryllupsfotograf, men hun tror ikke på romantik, hader tanken om ægteskab og mener, chokoladefontæner er en pestilens. Så da hendes kæreste gennem flere år frier til hende, går hun i panik. Pludselig er Harriet single, og mangler et sted at bo.

Cal Clarke er en håbløs romantiker, der lige har oplevet sin egen bryllups-relaterede katastrofe. Harriet og Cal er som nat og dag, men da de går fra at være fremmede til bofæller til venner, bliver det åbenlyst, at de begge flygter fra noget.

Da Harriets dybeste hemmelighed slipper ud, imploderer hendes verden. Og overraskende nok er Cal med sit vid, humor og milde råd hendes holdepunkt i orkanens øje. Med både karriere, venskaber og omdømme sat over styr må Harriet se sin fortid i øjnene for at få kontrol over fremtiden. For hvis hun er villig til at satse og sætte alt ind på at dele sin sandhed, kan det være, at ægte kærlighed og lykke venter på den anden side.




Det er ingen hemmelighed at jeg er vild med McFarlanes bøger, og da jeg modtog denne nye udgivelse på dansk, var jeg bestemt også oppe og køre over det. 
Nu har jeg så fået læst bogen, og jeg må sige at jeg elskede den! Det var dog ikke den bedste jeg har læst af forfatteren, men jeg må nu alligevel sige at den var skøn. 

Da jeg begyndte på bogen, blev jeg med det samme fanget. Harriet er en skøn karakter at følge, og jeg blev hurtigt fanget af hende og hendes liv. 
Harriet er bryllupsfotograf, men har ingen ønsker om selv en dag at blive gift. Da hendes kæreste gennem flere år frier til hende, går hun i panik. Inden hun ser sig om, er hun single og skal starte forfra. 
Harriet ender med at flytte ind ved Cal Clarke, som er fremmed for hende. Hun kender intet til ham, udover det bryllupskaos hun overværgede da hun skulle være der som fotograf. 
Da Harriets dybeste hemmelighed også slipper ud, begynder det hele så småt at ramle sammen for hende. Hun må se nogle realiteter i øjnene og arbejde med indebrændte følelser og fortiden. 
Samtidig begynder der også at ske lidt mellem hende og Cal, men er hun klar til det? Er han?
Harriet er en interessant kvinde. Hun er stærk, selvstændig og skøn. Men med det sagt, har hun også sine brister. Hun har utroligt svært ved at lade nogen komme for tæt på sig, og holder sig helst lidt på afstand af sin partner når det gælder kærlighed. Med alt det hun gennemgår i løbet af bogen, vil jeg sige at jeg er imponeret over hende, hun er stærk og hun gennemgår virkelig noget af en udvikling, hvor hun udforsker sine følelser og sin fortid, og ser den i øjnene i stedet for at flygte. 
Cal elskede jeg virkelig. Han er sjov, sød og lidt fjollet. I starten var jeg lidt skeptisk omkring ham på grund af hans kaos med brylluppet, men som jeg kom til at lære ham bedre og bedre at kende, kom jeg virkelig til at holde af ham. Han er virkelig god for Harriet, og udfordre hende på en sund måde. 
De er et skønt par. 
Handlingen var fantastisk. Den er både morsom, sød, romantisk og seriøs. Det ikke kun sjov og ballade i denne her bog. Harriet har en hård historie med sig, som er utroligt vigtig. Jeg vil ikke spoile for meget, men jeg kan sige, at det er et vigtig emne, men også et hårdt et. 

Sproget er som altid i McFarlanes bøger let, underholdende og man flyver nærmest gennem teksten. Endnu engang er bogen også fuld af detaljer, som gjorde det nemt at læne sig tilbage og forestille sig det hele som en lille film. 
I løbet af bogen møder vi en del forskellige personer, og endnu engang virkede de alle fulde af liv og energi. Der var nogle jeg elskede, og så var der nogle jeg bare ikke kunne fordrage. Jon var jeg f.eks. ikke særlig vild med. I starten virkede han okay, men han viste bare hurtigt nogle grimme sider af sig, men med det sagt havde fortællingen ikke været det samme uden ham. 
Nu til grunden for dem manglende stjerne. Kærlighedsdelen mellem Harriet og Cal, var efter min mening alt for kort. Der gik alt for langt tid før der skete noget mellem dem, og jeg manglede lidt intensitet mellem dem, og derfor føler jeg ikke den kunne komme op på de 5 stjerner. 
Men trods det, så vil jeg sige det var en skøn læseoplevelse, fuld af følelser. Så står du og leder efter en romantisk, humoristisk og interessant bog, så kan jeg varmt anbefale denne her! 







Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar