torsdag den 1. september 2022

Tbr September. - 2022.

 Tbr for September. 

Vi er nu gået ind i en ny måned, og jeg har været tilbage på skolebænken i ca. 3 uger, og nøj hvor har det egentlig været hårdt! 
Mit skema er sådan set ikke det hårdeste i år, jeg har senest fri 15:45, en gang om ugen, og det faktisk kun hver anden uge indtil Januar, så har jeg senest fri 13:55, samt fri fast om mandagen, der arbejder jeg dog med mit fransk. 
Det er dog bare hårdt, da det er nogle ret tunge fag, som historie, psykologi og matematik jeg har i år. 
Dog har jeg alligevel fået læst en del her i august måned, som vi lige er gået ud af. 
September er en måned jeg har glædet mig til i et år, for nu er det snart tid til fantasyfestivallen igen!
Det er det jeg glæder mig mest til i løbet af året, og nu er det endelig tid. 
Vi har dog også ramt efteråret, og det betyder mange nye udgivelser, som så småt også er begyndt at vælte ind. 
Derfor vil jeg have en del anmeldereksemplarer på min tbr det næste stykke tid, for jeg har allerede modtaget en masse bøger, jeg næsten ikke kan vente med at læse! 
Men nu til min tbr. 

  1.  Janes egen bro. Skrevet af Carey Heywood. - Anmeldereksemplar. - Så er der på en måde nyt fra min yndlings romance forfatter! Palatium books har nemlig næsten lige oversat Careys debut roman, dog kun som e-bog (lidt trist). Jeg er virkelig spændt på denne her, for nu finder jeg ud af hvordan Carey startede ud, og om den kan leve op til mine forventninger. (Faktisk er jeg allerede begyndt på den, og er nysgerrig!) I får lige lidt af bagsideteksten her!- Det sværeste i livet er at vide, hvilke broer man skal krydse, og hvilke man skal brænde. Jane Martin synes, hun har regnet det hele ud. Hun er i gang med college, hvor hun virkelig får lov at udfolde sit kreative talent som tegner og maler. Hun har endelig fået hul på det sociale liv og har fået sig en særligt god veninde, Lacey. Jane er også blevet kærester med den populære Wyatt, der har en strålende fremtid foran sig. I sin jagt på det perfekte liv med den helt rigtige kæreste kommer Jane i løbet af college til at glemme, hvad der egentlig gør hende glad. Hun lægger sit kreative frirum i kunsten og mange andre sider af sin personlighed til side for at kunne passe ind i en mere klassisk rolle som medfølgende kommende hustru. 
  2. Vogternes fald #1, Dødedans. Skrevet af Carsten Bossen Christiansen. - Anmeldereksemplar. - Bogen her udkom for ikke så lang tid siden, men har allerede fået en del positiv omtale. Nu har forlagt været så søde og sende mig et eksemplar, og jeg glæder mig virkelig til at kaste mig over den, specielt fordi den også lyder vildt spændende. - Den erfarne dødedanser Raya har lagt sin tid i Alliancens stærkeste eliteenhed, Kandraen, bag sig, men da hendes gamle soldaterkammerat, det godmodige muskelbundt Lynch, opsøger hende forfulgt af ansigtsløse, uhyggelige mænd, tvinges de to ud på en farefuld færd for at finde svar. Hvem er den mystiske troldkvinde, der ledte Kandraen i et blodigt baghold og lader til at kunne kontrollere de ansigtsløse uden et ord? Og kan Raya blive ved med at undslippe den fortid, som drev hende bort fra hæren i første omgang?
  3. Vølvens vej #2, Misteltenen. Skrevet af Anne-Marie Vedsø Olesen. - Anmeldereksemplar. - Jeg læste jo fornyeligt første bog i serien her, og elskede den. D. 31. august udkom anden bog, og jeg er så heldig at forfatteren og forlaget ville sende mig et eksemplar, er virkelig ved at gå til at utålmodighed efter, at finde ud af hvad der vil ske for Snehild i denne fortsættelse. - Efter at være blevet udsat for runemagi af sin ærkerival Ragnfrid, drager Snehild ud på endnu en rejse. Dødssyg klamrer hun sig til sin hest på vejen mod det iskolde, stormfulde Niflheim, hvor dragen Nidhug regerer, og videre til Helheim, hvor en evig regn siler ned. Her opsøger Snehild dødsrigets herskerinde Hel for at opnå indsigt i den gådefulde runemagi. En medrivende page-turner om stærke skæbner, jalousi og ære.
  4. Sagakvartetten #2, Af ild og vind. Skrevet af Julie M. Day. - Anmeldereksemplar. - ENDELIG!!! Jeg har endelig fået fingrene i anden bog i denne utroligt spændende serie! Jeg har også fornyeligt i august lyttet til første bog, for lige at genopfriske hukommelsen. Nu er jeg klar til at læse videre, og spændt på om den kan leve op til mine forventninger som er høje! - ZOLA er på en farefuld færd over Salthavet, hvor en ny, grufuld virkelighed venter på hende og hendes bror i arenaen i Loxhole. TARAN kæmper med at finde sine ben som rekrut i kongens hær under den tidligere slavehandler RULF HUNTERS kommando. Imens er PHILIP blevet tilbage i Eiksdalen, hvor han snart opdager, at Taran efterlod sig mere end blot savnet af en god ven. KRONPRINS CASSIUS er hjemvendt med sin nye brud, dværgekongens datter Brunilla, men ægteskabet går langt fra som planlagt. På slottet i Nordskrone er YARA under oplæring hos kongens medicas, men snart bliver hun tvunget til at træffe nogle svære valg for at redde dem, hun holder af. Og imens rykker mørket hele tiden tættere på ... 
  5. Asgårds Datter #1, Drømme om sne og blod. Skrevet af Sidsel Katrine Slej. - Anmeldereksemplar. - Så er der lidt nyt fra Sidsel, eller nyt og nyt, så vidt jeg ved så er det vidst en genudgivelse af hendes tidligere serie "Sandrømmeren" men opdateret og i nye covers, ved et andet forlag! Jeg er vild med forfatterens tidligere serie "Asgårds døtre" så jeg er virkelig spændt på denne her, specielt fordi den også foregår i samme univers! - 15-årige Fréa bor i Aarhus sammen med sine forældre. Hun går i skole, spiller klaver og er sammen med sine venner. Kort sagt lever hun et helt normalt liv. Dog lige med undtagelse af at hendes drømme har en ubehagelig tendens til at blive til virkelighed. En nat under et indbrud i hjemmet, kæmper hendes mor imod et mystisk væsen og afslører herefter en stor familiehemmelighed. Hun og faren kommer fra den nordiske gudeverden, Asgård, og Fréa er en valkyrie. Det viser sig at onde kræfter vil have fat i Fréa og hendes evner til at forudsige fremtiden gennem sine drømme. Hun må derfor flygte til Asgård. I gudernes verden starter et helt nyt liv for Fréa, og hun møder både nye venner, men i særdeleshed også fjender samtidig med at hendes nætter hærges af drømme om sne og blod.
  6. Mellem Verdener #1, Ragnarok. Skrevet af Dina K. Sjöblom. - Anmeldereksemplar. - Denne bog har jeg egentlig haft mine øjne på siden den første gang udkom på engelsk, men der læste jeg ikke rigtigt engelsk. Nu er den dog oversat til dansk, og jeg fik tilbudt den af forfatteren, så jeg kunne selvfølgelig ikke sige nej! Nu er det på tide at den læses, og jeg glæder mig helt vildt! For ikke nok med coveret er vildt lækkert, lyder den virkelig også intens! - Da Alexandras træner dør, bliver hele hendes verden vendt på hovedet. For hvem er hun overhovedet uden sin bedste ven Nathan og den MMA-karriere, hun nu lægger bag sig? I et forsøg på at bearbejde sorgen overtager hun Nathans job på det lokale museum, hvor der planlægges en mystisk udstilling om oldtiden på de skotske Hebrider. Men ikke alt ved udstillingen er, hvad den giver sig ud for, og en skæbnesvanger nat under en mystisk tordenstorm bliver Alexandra kastet tilbage i tiden til jernalderens Skotland. I en brutal virkelighed, hvor mytologi og folklore smelter sammen med interne stridigheder og politiske agendaer, hvirvles Alexandras skæbne ind i fortidens ekko. For hvor går grænsen egentlig mellem myte og menneske?

Det er så de bøger jeg har planlagt at læse i løbet af måneden! 
Jeg håber selvfølgelig på mere, og har lidt planlagt at læse videre på "The black Dagger Brotherhood" ved siden af, for det også en serie jeg bare er blevet afhængig af igen. 
Har i nogle bestemte bøger på listen i denne måned? Måske nogle der udkommer på festivallen? 





Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Palatium Books: https://www.palatium.dk/
Sidsel Katrine Slej: Forfatterens Facebook Side.
Dina K. Sjöblom: Forfatterens Facebook side.
Forlaget Krabat: https://forlagetkrabat.dk/
Lindhardt og Ringhof: https://www.lindhardtogringhof.dk/
Anne-Marie Vedsø Olesen: Forfatterens Facebook Side
Turbine forlaget: https://turbine.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar