søndag den 8. januar 2023

Anmeldereksemplar: En magisk fortælling #2. - Heksekraft og venskab.

En magisk fortælling.

Titel: En magisk fortælling #2. - Heksekraft og venskab.

Original titel: A tale of magic #2. - A tale of Witchcraft.

Forfatter: Chris Colfer. 

Udgivet på dansk ved: Alvilda.

Udgivet på dansk den: 01/12-2021. 

Antal sider: 344.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Heksekraft og venskab. 

BRYSTAL EVERGREEN HAR ÆNDRET VERDEN ...

Brystal og hendes venner har reddet kongerigerne fra den onde snedronning og opnået hæder fra hele den magiske verden! Men festen slutter brat, da en mystisk heks begynder at rekruttere feer til sit nye, ildevarslende akademi. Samtidig er den skrøbelige fred i fare. Der er stadig stor modstand mod lovliggørelsen af  magi, og den farlige klan Det retfærdige Broderskab er dukket op igen. De har kun ét formål: at udrydde alt magisk liv. Og den første på listen er Brystal ...





Jeg læste tidligere på året "Magi og heltemod" som er den første bog i denne magiske serie om Brystal Evergreen, og jeg knus elskede den. 
Nu har jeg endelig fået fingrene i et eksemplar af anden bog i serien, "Heksekraft og venskab" som jeg selvfølgelig hurtigt fik læst. 
Denne fortsættelse er mindst lige så fantastisk og magisk som første bog var, jeg og kan næsten ikke vente til den tredje bog udkommer, slet ikke med den slutning bogen havde. 

Brystal Evergreen har ændret verdenen. Efter sin sidste kamp mod snedronningen, har hun sammen med sine venner formået at opnå hæder og betagelse fra folket, dog med forbehold. Feer er endelig så småt accepteret blandet de almindelige mennesker, og strømmer nu til akademiet for feerne. 
Pludselig dukker en mystisk heks dog op, som har startet sit eget akademi for hekse. Ikke nok med det, dukker der også en gammel og farlig klan op, nemlig Det retfærdige Broderskab. En klan som er stærkt imod magi...
Brystal må altså endnu engang finde en måde at redde magien på. 

Da jeg begyndte på bogen, var første bog stadig frisk i hukommelsen trods det er måneder siden jeg læste første bog. Jeg havde let ved endnu engang at leve mig ind i handlingen, og nærmest føle at jeg fulgte Brystal på sidelinjen endnu engang. 
Bogen her var dog lidt anderledes bygget op end første bog var. Hvor vi i første bog udelukkende fulgte Brystals synsvinkel, følger vi i denne del også Lucys. Det gjorde læseoplevelsen anderledes, men lige så fantastisk som i første bog. 
Lucy er en skøn tøs, men hun er også anderledes end de andre feer er, hvilket nok munder ud i at hun faktisk er en heks. Hendes talent er ballade, så hun ender ofte i uheldige situationer, men hun har dog altid hjertet på det rette sted, og ønsker ikke andet end at gøre det rigtige. Lucy virker på mange punkter stærk og selvstændig udadvendt, men inderst inde er hun utroligt følsom og usikker, hvilket man godt kunne mærke i første bog. Her i denne del, hvor vi kommer helt tæt på hende, mærker man det dog bare endnu tydligere. Det var virkelig en fornøjelse at lære hende endnu bedre at kende, og jeg synes virkelig det var en fantastisk tilføjelse til opbygningen af bogen. 
Handlingen i denne fortsættelse var mindst lige så spændende som i første bog. I første bog havde vi ikke vildt meget at gøre med hekse, vi mødte dem kun kort, men i denne del får vi en del mere at se til dem, og vi kommer også ret tæt på dem med Lucy, da hun indlemmer på det nye akademi for hekse. 
Den her mystiske heks der dukker op, prikkede virkelig til min nysgerrighed. På mange måder var jeg virkelig vild med hendes personlighed, men hun forargede mig virkelig også med nogle af hendes beslutninger. Hendes personlige planer var nok det der dog fangede mig mest. Trods der ikke afsløres meget, kunne man tydeligt mærke hun gik og planlagde noget stort. 
Udover heksene, så møder vi jo også Det retfærdige Broderskab, som virkelig også prikkede til nysgerrigheden. For hvem var de? Og hvorfor dukkede de op nu? Jeg vil ikke afsløre meget mere, men jeg kan sige, at der er godt nok mange mysterier med i denne fortsættelse, som virkelig gør den svær at slippe. 
Faktisk slap jeg heller ikke bogen, før sidste side var vendt, for jeg måtte bare vide mere. 

Sproget er stadig super let, og med den spændende handling flyver man bare gennem teksten på ingen tid. Man kan tydeligt mærke dette er en fortsættelse, for hvor der var brugt meget tid på introduktion til universet, personerne og generelt folket i første bog, er der meget mere handling i denne del. Det var bestemt også med til at jeg fløj det hurtigere gennem bogen.
Forfatteren bruger fortsat et rigt billedsprog til, at beskrive alt det man oplever i bogen. Alt fra personerne til omgivelserne og hændelserne var nemme at forestille sig som om man selv var til stede. 
I denne del møder vi en pæn håndfuld nye personer, og her vil jeg rose forfatteren for at gøre dem nemme at holde styr på, samtidig med de hver især vækkede ens nysgerrighed, med deres fyldige og interessante personligheder. 
Alt i alt vil jeg bare sige, at dette var en velskrevet fortsættelse, og jeg kan ikke andet end at anbefale serien til alle der elsker magi og mysterier. 










Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar