tirsdag den 17. januar 2023

Wrap-up December. - 2022.

Wrap-up for December måned. 

Så har vi altså sagt farvel til år 2022 sidste måned, og vi er gået ind i et nyt år. 
Sikke året er gået stærkt, ærligtalt føler jeg stadig lige vi var gået ind i 2022. 
Det har været et travlt men godt år for mig, trods det sluttede ret trælst, med en mobil der brændte sammen. 
Det er også grunden til, at i først får en wrap-up i januar denne gang. Planen var at have delt den med jer nytårs aften, med en hurtig opsamling på årets læsning, men min mobil brændte sammen, og jeg kunne dermed ikke få taget et billede til indlægget. 
Men altså! Udover det har December været en udmærket læsemåned, jeg fik nemlig læst hele 12 bøger, hvilket i sider blev til ca. 5000 sider, så jeg er bestemt tilfreds med månedens læsning. 
Jeg sluttede altså december måned af med bog nr. 142. 
Jeg nåede mit planlagte læsemål, men nåede desværre ikke at læse mere end jeg gjorde i 2021, med det sagt er jeg bestemt tilfreds! Året har nemlig stået på eksamener, store opgaver og en masse undervisning og manglende energi, så at jeg fik læst så meget er jeg bare glad for. 

Men nu til en opsamling på månedens læsning! 

  1. Rød og Blå #3, Den røde enkes løfte. Skrevet af Nicole Boyle Rødtnes. - 5 stjerner. 
  2. De blodgyldne #2, Nådeløs. Skrevet af Namina Forna. - 5 Stjerner. 
  3. Dragesten #2, Serci Wicca. Skrevet af Ry Kristensen. - 4 Stjerner. 
  4. Hypotesen om kærlighed. Skrevet af Ali Hazelwood. - 5 Stjerner.
  5. Vintereventyret. Skrevet af Sarah Morgan. - 5 Stjerner. 
  6. The Black Dagger Brotherhood #17, Den trofaste ven. Skrevet af J. R. Ward. - 5 Stjerner.
  7. The Black Dagger Brotherhood #18, Dronningespil. Skrevet af J. R. Ward. - 5 Stjerner.
  8. The Black Dagger Brotherhood #19, Kongekabale. Skrevet af J. R. Ward. - 5 Stjerner. 
  9. Amari #1, Amari og nattens brødre. Skrevet af B. B. Alston. - 5 Stjerner. 
  10. Landet i tæppet #1, Den, der skal komme. Skrevet af Dorthe Klyvø. - 3 Stjerner. 
  11. The Black Dagger Brotherhood #20, Skyggebrødre. Skrevet af J. R. Ward. - 5 Stjerner. 
  12. The Black Dagger Brotherhood #21, Evighedens søster. Skrevet af J. R. Ward. - 5 Stjerner. 
Som i kan se har jeg fået læst en del bøger i Brotherhood serien. Jeg blev virkelig fanget af serien, og kunne slet ikke stoppe på trods at stakken af ventende anmeldereksemplarer. Jeg måtte bare læse videre, og det skal jeg bestemt også i januar. 

Hvis jeg skal vælge en af bøgerne som bare fangede mig mest i denne måned, og gjorde et bestemt indtryk på mig, så var det "Rød og Blå #3, Den røde enkes løfte." 
Bogen var velskrevet, medrivende og så fik forfatteren virkelig samlet alle løse ender sammen, og skabet en perfekt slutning på serien. Generelt har hele serien fanget mig med sin dystre og ubehagelige "virkelighed." Forfatteren har virkelig formået at skabe et realistisk skræksinarige af, hvordan verdenen kunne ende med at se ud, både i de "sikre" omgivelser og de usikre. 
Men ja, denne tredje bog formåede at slutte serien godt af, og samtidig leve op til sine medrivende forrige bøger. Jeg kan kun varmt anbefale serien! 







Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Forlaget Carlsen: https://www.carlsen.dk
Forlaget Alvilda: http://alvilda.dk
Forlaget Gutkind: https://gutkind.dk
Forlaget HarperCollins Nordic: https://harpercollins.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar