torsdag den 10. august 2023

Anmeldereksemplar: Awen #3. - Flænger i fortiden.

Awen. 

Titel: Awen #3. - Flænger i fortiden. 

Forfatter: Nathali & Bettina Liane. 

Forlaget: Turbine. 

Udgivet: 26/05-2023.

Antal sider: 512.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget og forfatterne,
så mange tak til dem! 



Flænger i tiden. 

Aia er i sorg. 
I flere måneder har hun lukket sig inde i sin kahyt på vogternes skib Galathea, men ved Sigøjnernes Midnatsgilde opdager hun, at der måske findes en måde at genoplive de døde på. 
På trods af risikoen for at det ender galt, gennemfører Aia et tvivlsomt ritual, men kort efter breder mystiske tidsforstyrrelser sig på Galathea, og folk begynder at forsvinde. 
Har det noget med ritualet at gøre? Og findes der en måde at stoppe det på?





Awen #3, er en fortsættelse jeg har været meget spændt på at gå i gang med. Specielt efter den intense slutning bog to i serien havde. Med den slutning higede jeg nemlig efter at finde ud af hvad Aia ville gøre efter Peters død. 
Nu har jeg så læst denne tredje bog, og sikke en fortsættelse! Jeg må sige at jeg bliver mere og mere fanget af serien, og jeg får højere og højere forventninger. 
Nu venter jeg så bare utålmodigt på fjerde bog, for endnu engang har forfatterne sluttet bogen intenst af. 

Peter er død, og Aia er i stor sorg. Måned efter måned har hun lukket sig inde på Galathea med sin sorg over tabet af sin tvilling. Da det dog er tid til Sigøjnernes Midnatsgilde opdager hun dog muligheden for at genoplive de døde. 
Endnu engang roder Aia sig ud i noget farligt, og gennemfører et ritual som er ret så tvivlsomt. Kort efter dette ritual opstår der underlige tidsforstyrrelser på skibet, og folk forsvinder. 
Er tidsforstyrrelserne på grund af ritualet eller noget større? Og kan det stoppes? 

Det var ikke kun Peters død og efterfølgerne som jeg var spændt på ved denne fortsættelse. Da jeg læste bagsideteksten, og hørte lidt om de her tidsforstyrrelser og folk som forsvinder, blev jeg da også lige en tand mere nysgerrig på hvad der nu denne gang ville ske på Galathea. For hvad er det der gør at folk forsvinder? 
Samtidig breder morkinskinnaerne sig også, hvilket var en del jeg egentlig også var lidt spændt på at høre mere om. I de andre bøger har de været lidt mere i baggrunden, men i denne del kom de lidt mere i spil, hvilket virkelig gjorde mig nysgerrig. Ville de brede sig mere? Ville der komme flere kampe som den i bog to? Ville vi miste flere af de gode? Der var en del spørgsmål. 
Samtidig håbede jeg da også vi ville få mere at vide om deres baggrund, og hvor de "stammede" fra. Hvilket vi også gjorde. Men det vil jeg ikke spoile for meget om, læs hellere bogen! 
Aia er stadig vores primære synsvinkel, men vi får også et par kapitler fra en af de forfærdelige morkinskinnaer som Aia er i familie med. Det var bestemt nogle modbydelige kapitler, men også nogle som virkelig fangede min interesse. Det gjorde også at man på en måde kom til at have lidt ondt af ham, og det miljø han er vokset op i, men mere vil jeg ikke sige uden at det spoiler for meget. 
Generelt vil jeg sige at samtidig med vi får mere og mere info om Galathea, universet og morkinskinnaerne, så formår forfatterne også at bygge videre på handlingen og gøre bogen umuligt at slippe, for man vil bare vide mere om hvad der skal ske, og specielt mere om Aia og den mystiske profeti som videre udvikler sig med tiden. 
I denne del sker der en masse, men det er super godt spredt ud på de lidt over 500 sider, så det aldrig virkede for voldsomt, men derimod tilpas og vel fordelt. 

Sproget er også stadig dejlig let, og sammen med forfatternes evne til at detaljere og beskrive alt fra univers til personerne og de mange mystiske og magiske dele ved Galathea og universet, så oplevede jeg som læser, at man bare flyver gennem bogen på ingen tid. 
Samtidig må jeg også sige, at jeg stadig er imponeret over hvor godt forfatterne får det hele til at passe sammen, og at man slet ikke kan mærke at de er to, og ikke en der skriver bogen. Skrivestilen er stabil og ens gennem hele bogen. Generelt er bogen bare velskrevet og universet velopbygget. 
Så søger du en fantasy bog som er unik, har et kompliceret men medrivende univers, og en handling der slet ikke er til at slippe, så kan jeg varmt anbefale "Awen" serien! 










Bogen er tilsendt af forlaget og forfatterne til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar