torsdag den 3. marts 2022

Tbr Marts. - 2022.

 Tbr for marts 2022. 

Vi er nu gået ind i Marts måned, årets tredje måned. Sikke tiden går hurtigt. 
Februar var nok min bedste læsemåned længe, hele 23 bøger fik jeg læst og lyttet til. 
Jeg regner bestemt ikke med at få læst så meget i marts, specielt ikke når størstedelen af februars læsning skete i min vinterferie. 
Jeg har som altid 5 bøger på min tbr, og det er egentligt mit mål bare at få læst dem i denne måned.
Min læselyst svinger lidt her for tiden, så jeg regner ikke med at få læst voldsomt meget i løbet af måneden. 
Jeg har dog et par genlæsninger på programmet denne gang. 
Jeg deltager nemlig i et readalong med nogle andre inde på Instagram, og det er med en bog jeg allerede har læst. Det er dog efterhånden 4 år siden jeg læste første bog, og jeg husker jeg elskede den, derfor tænker jeg også det er på tide med en genlæsning. 
Jeg glæder mig hvert fald meget til det, for jeg husker det som virkelig hyggeligt at læse bøger i fællesskab med andre. 

Men nu er det også tid til min Tbr! 




  1. En uforglemmelig sommer. Skrevet af Sofia Claire - Et anmeldereksemplar. - Denne bog lyder som en underholdende sommer bog, så jeg glæder mig virkelig til at komme i gang med den, og håber den måske kan skabe lidt sommer stemning, for nøj hvor jeg savner sommeren lige for tiden! Dette er også den første bog jeg læser af denne forfatter, så jeg er spændt på hvordan skrivestilen er. - Det har taget flere år, men nu er Natasha Browns liv endelig tilbage på sporet. Hun har sin egen blomsterforretning i den charmerende lille, engelske landsby Willowbrook, og hun har lagt sit korte mislykkede ægteskab med Luc Duval langt bag sig. Men en dag kommer Luc uventet ind ad døren til hendes forretning tre år efter, de er blevet skilt.
  2. Flammen og Bølgen #2, Den sorte drage. Skrevet af Sidsel Sander Mittet. - Et anmeldereksemplar. - Denne fortsættelse har jeg ventet spændt på lige siden jeg afsluttede første bog sidste forår. Jeg husker at den første bog sluttede vildt spændende, så jeg er ret ivrig efter at komme i gang med den! - Innovant-aspiranten Khalil, der nu går under navnet Mashal, og ildgøgleren Ignis er sammen endt på den sagnomspundne oprørsbase Broen. Men intet er, som de forventede. Mens Ignis både forsøger at håndtere søskendeskænderier og de forventninger, Broens befolkning har til hende, udforsker Mashal kaosnettets muligheder i et forsøg på at drukne længslen efter sit gamle, privilegerede liv.
  3. Arias fortælling #3, Lyset. Skrevet af Ida Fogh Søby. - Et anmeldereksemplar. - Denne tredje bog har jeg ventet meget spændt på, og nu har jeg den endelig i mine hænder. Anden bog sluttede ret intenst, så jeg er meget spændt på hvordan det hele i sidste ende ender for vores unge Aria! Men jeg er nu også lidt trist over det allerede er slut. Jeg håber bestemt at forfatteren har gang i noget nyt, så jeg ikke skal vente for længe på nyt læsestof! - Aria er Den Sidste Velsignede. Hendes opgave er at opfylde profetien. Hverken Thais’ tanker, Sullys kvæstelser eller Woots skæbne kan stå i vejen for, at Aria gør det, hun er født til. De velsignedes og Arias liv afhænger af, at enderne samles, før Dexus’ kræfter bliver stærkere, og de evneløse bryder igennem Eoyerims ydreporte.
  4. Six of Crows #1, Kragens kald. Skrevet af Leigh Bardugo. - Denne bog skal jeg læse i fællesskab med andre bogelskere inde på Instagram. Jeg læste bogen for første gang tilbage i 2018, og jeg elskede den. Så da det efterhånden er lang tid siden jeg læste den første gang, tænkte jeg det var på tide med en genlæsning, jeg er meget spændt på om den er lige så god som første gang jeg læste den. - Seks forbrydere - én umulig opgave! Kaz er et kriminelt geni, som har svært ved at sige nej til en umulig opgave. Med hjælp fra fem livsfarlige forbrydere, der hver især besidder særlige praktiske og magiske evner, vil han forsøge at befri et gidsel fra en uindtagelig fæstning. Belønningen er enorm - men dødstruslen er lige så stor. Den værste trussel ... er dem selv.
  5. A court of Thornes and Roses #1, Et rige af torne og roser. Skrevet af Sarah J. Maas. - Jeg læste første gang den her bog i 2018, og elskede den, men jeg fik desværre aldrig læst videre på serien. Planen er at få genlæst første bog, og så vil jeg låne de sidste bøger i serien på biblioteket, så jeg endelig kan få læst videre på serien. Jeg har efterhånden læst en masse interessante ting om bogen, og set den få en masse omtale på Instagram, at jeg bare må se og få læst videre på serien! Så jeg er spændt på om den kan leve op til alt den ros, som den har fået. - Hun tog et liv. Nu betaler hun med sit hjerte. Feyre jager i de kolde skove for at brødføde sin familie. En dag dræber hun en stor ulv. Det viser sig dog snart, at det ikke er nogen almindelig ulv, men en elver i forklædning. Og ifølge et ældgammelt sagn har det en høj pris at tage et magisk liv. Feyre bliver hentet i sin families hus og fragtet over grænsen til elvernes rige for at betale sin gæld.



Det er så min Tbr for marts måned. Den står på en del fantasy, men det er også det jeg bare er i humør til for tiden. 
Jeg har delt lidt af bagsideteksterne, men ikke det hele fra alle bøger, for ellers bliver indlægget her alt for langt. 
Skal i læse nogle interessante bøger i marts? 





Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Sidsel Sander Mittet: Forfatterens Facebook side.
Palatium Books: https://www.palatium.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar