mandag den 24. oktober 2022

Anmeldereksemplar: Asgårds datter #2. - Drømme om storm og salt.

Asgårds datter.

Titel: Asgårds datter #2. - Drømme om storm og salt. 

Forfatter: Sidsel Katrine Slej. 

Forlaget: Turbine. 

Udgivet: 17/09-2022.

Antal sider: 320. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så mange tak til hende! 


Drømme om storm og salt.

Fréa er ved at falde til i Asgård. Sådan da.
Hun er en elendig rytter og talentløs som kriger modsat alle andre på hendes årgang.
Til gengæld er hun en dygtig helbreder og besidder desuden en helt særlig evne inden for runemagi.
Samtidig rører onde kræfter på sig i Asgård, og Fréa hjemsøges af drømme om et mørkt, salt og stormfuldt hav som sender hende ud på en farefuld rejse hvor det er op til hende at forhindre det værst tænkelige i at ske:
Ragnarok ... verdens undergang.




Da jeg begyndte på denne fortsættelse af Fréas rejse og udfordringer, havde jeg høje forventninger til den. Nu er den læst, og jeg må sige at den levede op til alle forventningerne, og var så meget bedre end jeg først havde håbet på. 
Nu er jeg spændt og fuld af forventninger til tredje bog sidste bog i serien! 

Da jeg begyndte på bogen, havde jeg næsten lige sluppet første bog i serien, så jeg havde heldigvis intet problem med, at leve mig ind i handlingen og endnu engang følge Fréa på sidelinjen. 
Fréa er så småt begynde at falde til i Asgård. Hun er stadig en elendig rytter, og håbløs når det glæder at kæmpe. Men til gengæld er hun en fantastisk helbreder, og så besidder hun en særlig evne indenfor runemagien. 
Hendes evner inden for drømmene udvikler sig også, og fortiden plages hun af de samme drømme om et mørkt, salt og stormfuldt hav. 
I Asgård er der også langt fra fred, og kaosset bliver værre og værre. Inden Fréa ser sig om, må hun endnu engang drage ud på en farefuld rejse, for at redde sig selv, sine venner og resten af Asgård. 
Jeg er som i første bog stadig ret glad for Fréa. Jeg er vild med hendes personlighed. Hun er nysgerrig, modig, stædig og på. Som hun falder mere til i Asgård, udvikler hun sig også personlighedsmæssigt. Hele hendes verden blev trodsalt vendt på hovedet i første bog, hvor hun bl.a. også fandt ud af, at hun er trolovet med Magne. 
Deres forhold udvikler sig også videre i bogen her, og jeg elskede specielt den del. Jeg elskede at se flere sider af Magne, og lære ham endnu bedre at kende. Han er en skøn fyr, men han kunne virkelig også irritere mig til tider, og nogle af de valg han tager undervejs gjorde mig virkelig rasende. Jeg forstod dog godt nogle af dem, og det var bestemt med til at jeg stadig kunne holde af ham trods valgene. 
Generelt vil jeg sige af Magne og Fréa er gode for hinanden. De udfordre hinanden, og gør hinanden stærkere. Jeg er virkelig spændt på hvor det hele leder hen i næste bog. 

Handlingen er jeg generelt vild med. Der sker hele tiden lidt, så man bare ikke kan slippe bogen før sidste side er vendt. Krigen der er gået i gang i Asgård er specielt også fangende, og jeg er virkelig spændt på hvem der i sidste ende vinder. For trods jeg har mine forestillinger om hvem der vinder, vil jeg alligevel sige, at forfatteren har formået at gøre handlingen uforudsigelig, og spækket med små plot twist der gør det svært at være sikker. 
Og så vil jeg sige at denne fortsættelse sluttede med noget af en cliffhanger, så jeg er glad for jeg har tredje bog liggende klar til læsning! 
Sproget er stadig let, og med den spændende handling flyver man gennem teksten på ingen tid. 
Samtidig er forfatteren også stadig utroligt dygtig med sit billedsprog, og jeg som læser følte endnu engang jeg fulgte vores hovedperson på sidelinjen. 
I løbet af denne fortsættelse møder vi ikke vildt mange nye personer, men dem vi gjorde var bestemt interessante og livagtige. Jeg er meget spændt på at møde nogle af dem igen i næste bog, og finde ud af mere om dem og deres baggrund! 
Alt i alt vil jeg sige, at denne fortsættelse er velskrevet, medrivende og anbefalingsværdig. Så har du ikke allerede kastet dig over denne skønne serie, kan jeg kun sige at du burde give den en chance med det samme! 






Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar