onsdag den 15. februar 2023

Anmeldereksemplar: The Hawthorne Legacy #2. - Testamentet.

The Hawthorne Legacy.

Titel: The Hawthorne Legacy #2. - Testamentet. 

Original titel: The Inheritance Games #2. - The Hawthorne Legacy. 

Forfatter: Jennifer Lynn Barnes.

Udgivet på dansk ved: Gutkind forlag. 

Udgivet på dansk den: 26/09-2022. 

Antal sider: 382

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget som overraskelse af forlaget, så mange tak til dem! 


Testamentet. 

I Hawthorne House findes der flere gåder end svar, og Avery er stadig en central brik i det farlige spil. Mysteriet om arven fortsætter i denne spændende efterfølger til The Inheritance Games.

The Hawthorne Legacy fortsætter, hvor The Inheritance Games slap. Avery skal bo i Hawthorne House i et helt år for at opfylde testamentets krav, og gåde for gåde bliver hun trukket dybere ind i familiens hemmeligheder. 
Avery ved, at hun ikke er beslægtet med Tobias Hawthorne, men hun indser efterhånden, at der alligevel findes en dybere forbindelse mellem hende selv og familien, end hun havde troet. 
Snart befinder Avery sig endnu en gang midt i et farligt spil, hvor intet er, som det ser ud. Det er umuligt at vide, hvem der er venner, og hvem der er dødsensfarlige fjender.





Så har jeg fået læst efterfølgeren til "Arvingerne" som fulgte Avery Grambs, der pludselig arvede milliarder, uden at kende den afdøde, og sikke en fortsættelse!
Jeg må sige, at denne serie bliver bare mere og mere nervepirrende, og mystikken bliver større. Jeg har utroligt store forventninger til den tredje og sidste bog i serien, samtidig med at jeg er ved at gå til af utålmodighed efter at få fingrene i den. 

Da jeg begyndte på bogen, havde jeg faktisk lige afsluttet første bog dagen før, så alle detaljerne var klare i hukommelsen, og jeg kunne dermed med det samme leve mig ind i handlingen og endnu engang følge Avery på sidelinjen. 
Sidste bog sluttede jo med, at hun fandt ud af at hendes gode skak ven, Henry, i virkeligheden slet ikke hed Henry, men var Tobias Hawthorne den anden, den mystiske onkel som skulle være død for 20 år siden, men mysterierne stopper ikke der. For den yngste Hawthorne barnebarn har fået en mystisk ledetråd fra den afdøde Hawthorne, hvor han bliver bedt om at finde onklen. 
Allerede der blev der sat gang i en masse spørgsmål, for hvis han vidste at sin søn i virkeligheden ikke var død, hvorfor opsøgte han ham så ikke? Og hvad var der egentlig sket dengang for 20 år siden?
Samtidig begynder der også at dukke mystiske sammenkoblinger op mellem Averys mor og Hawthorne familien, som sender hende og drengene ud på flere farefulde opgaver. 
For samtidig er der stadig nogen der vil Avery til livs, og selv i Hawthorne House er hun ikke sikker. 
Generelt udvikler mysterierne sig bare meget i denne bog, og tempoet sættes mere op. Man kan hvert fald godt mærke at der er meget mere handling med end i første bog nu hvor vi er introduceret til de fleste karakterer. Med det sagt, blev det aldrig for meget handling, det var godt spredt ud på de næsten 400 sider, så man aldrig følte det blev for overdrevet. 
I løbet af bogen følger vi stadig kun Avery's synsvinkel, men det gør egentlig ikke noget, for jeg oplevede nu alligevel vi kom tæt nok på de andre karakterer som fortællingen centrer omkring. Avery udvikler sig fortsat i denne del, hvilket nok har noget at gøre med alle de udfordringer hun bliver udsat for. Det er en interessant udvikling, som jeg er meget spændt på hvor leder hen. 
Selvom vi ikke får kapitler fra Hawthorne drengene, vil jeg nu alligevel sige, at jeg oplevede en tydelig personlighedsudvikling hos dem. På hver deres måde modnes de med tiden, og deres omgang med Avery ændrede sig også langsomt. 
Jeg vil sige dynamikken mellem Avery, Grayson og Jameson fangede mig virkelig. Den er intens, nervepirrende og interessant. For begge drengene viser en form for interesse i Avery, og omvendt føler hun også noget for dem begge. Så som læser sad jeg virkelig spændt på om hun ville ende sammen med en af dem, og jeg er virkelig spændt på om der sker noget mere i næste bog. 

Sproget er endnu engang let, og sammen med den medrivende handling, følte jeg som læser, at jeg bare fløj gennem teksten på ingen tid. 
Jeg er fortsat vild med forfatterens skrivestil, som er let, mystisk og fuld af masser af detaljer som gør det nemt at leve sig ind i handlingen og forestille sig alt det der sker. Samtidig er jeg vild med hvordan forfatteren har gjort handlingen fortsat uforudsigelig og mystisk. Alle de her gåder de hver især bliver udsat for, er fortsat noget der bare fanger min interesse, og så elsker jeg hvordan kapitlerne ofte slutter med en cliffhanger, som gør man bare ikke kan slippe bogen. 
I denne fortsættelse møder vi lidt nye karakterer, men jeg vil sige det fortsat var nemt at holde styr på dem alle. De skiller sig hverisær ud, og er deres egne personer. De er fyldige og virker ægte, og jeg havde dermed nemt ved at forestille mig de forskellige personer. Jeg glæder mig meget til endnu engang at følge dem i tredje bog. 
Alt i alt vil jeg sige denne fortsættelse er velskrevet og mindst lige så spændende som sin etter, hvis ikke en smule mere. 
Så er du til en mystisk bog med masser cliffhangers og gåder, som gør man bare ikke kan slippe bogen når man først kommer i gang. Så kan jeg varmt anbefale denne serie! 









Bogen er tilsendt som overraskelse med henblik på anmeldelse af forlaget, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar