lørdag den 4. februar 2023

Tbr Februar. - 2023.

 Tbr for februar måned! 

Så er det blevet Februar måned, og det er derfor også tid til at få lavet en ny tbr! 
Sidste måned var ikke helt min læsemåned, og læselysten er stadig lidt lav her i starten af måneden. 
Jeg har meget på tapet for tiden med skolen, så derfor får jeg ikke læst sindsygt meget når jeg endelig kommer hjem efter skole. 
Jeg håber dog på at få læst lidt mere i denne måned, da jeg trods alt har en uges vinterferie her i uge 7. 
Jeg har sat 5 forholdsvis korte bøger på min tbr i denne måned, så jeg regner med at den bliver læst lidt hurtigere end sidste måned. 
Derfor regner jeg bestemt også med at få læst lidt videre på "The Black Dagger Brotherhood" som jeg virkelig er vild med, jeg fik nemlig ikke læst videre på den i sidste måned. 

Men nu til min tbr! 
  1. Kærlighed og Surdej. Skrevet af Klara Witt. - Et anmeldereksemplar. - Jeg modtog denne her tilbage i november vil jeg tro, og den har bare ventet på at blive læst lige siden! Den er kort, og så lyder den spændende og underholdende! Jeg har også efterhånden hørt en del godt om den, så glæder mig meget til at læse den! - Sara bor i en lejlighed i Ørestaden sammen med Daniel. Hun er rodet, spontan og lidt dramatisk. Okay – ret dramatisk. Han er rolig, klog og sjov på sådan en lidt tør måde, som hun elsker og hader på samme tid. Og så er han hendes bedste ven.
    Den 11. marts 2020 kollapser deres verden og hverdag, da statsministeren toner frem på fjernsynsskærmen og lukker landet ned.
    Foråret bliver fyldt med angst og rastløshed og bekymrede overvejelser om fremtiden. Og skænderier. Men også af trøst, skøre rutiner og (lange) kram. Omgivet af puslespil og surdej bliver stemningen i lejligheden mere og mere elektrisk, og Sara lægger pludselig mærke til irriterende detaljer som Daniels nøddebrune øjne, og hvor dejligt han dufter. Men det ville være for sindssygt at sætte deres venskab over styr. Det ville hun aldrig gøre... medmindre
    det bare er en undtagelse midt i en undtagelsestilstand. Så er det vel okay – ikke?
  2. Dette er forevigt. Skrevet af Jennifer L. Armentrout. - Et anmeldereksemplar. - Jeg læste for en del år siden et par andre bøger fra denne forfatter, også i romance genren, så jeg er virkelig spændt på denne bog! Jeg var nemlig helt vild med forfatterens tidligere bøger, så jeg har høje forventninger til dennne. Samtidig lyder den virkelig god, så jeg glæder mig! - For 21-årige Sydney er det ikke noget nyt at være forelsket i Kyler, det har hun været i årevis. De har været bedste venner, lige siden han skubbede til hende på legepladsen, og hun tvang ham til at spise en mudderkage. På et eller andet tidspunkt faldt hun for ham, voldsomt og uafviseligt. Det umulige ved situationen er, at Kyler nærmest er definitionen på et engangsknald. Syd ved, at et forhold alligevel ikke kan blive til noget, og hun vil ikke risikere at sætte deres venskab over styr ved at indrømme sine følelser for ham …
  3. Skulle spørge for en ven. Skrevet af Sara Molin. - Et anmeldereksemplar. - Denne bog har jeg også efterhånden haft liggende lidt tid, derfor har jeg også hørt lidt om den, og det jeg har hørt har da hævet mine forventninger til den! - Lydia Dunge har fuld knald på karrieren som enhedsleder i fængslet i Vinterbo. Samtidig er hun i gang med at planlægge både sit bryllup og en begravelse. Men hendes forlovede, Douglas, føler sig tilsidesat af hendes lange arbejdsdage og prioritering af hendes familie. Og da bryllupsplanlægning og begravelsesplanlægning falder sammen, gør forholdet til Douglas det også.
    Ved en fejl sender Lydia en sms, der var tiltænkt Douglas, til Ninos, en komplet fremmed. Det bliver startskuddet på en samtale, som bliver Lydias faste holdepunkt i de hektiske måneder frem til begravelsen, hvor hun bor på skift hos sine søskende, som hun pludselig ser nye sider af. Hemmeligheder afsløres, menn
    esker forandres, og da begravelsen nærmer sig, er intet længere det samme.
  4. Sjælealkymi #3, Stormvind af energi. Skrevet af Katrine Williams. - Et anmeldereksemplar. - Det er efterhånden nogle år siden jeg læste anden bog i denne serie, men husker jeg var virkelig spændt efter sidste side, på at læse tredje bog. Nu har jeg endelig modtaget den, og jeg glæder mig meget til at læse den sidste bog i serien! -Da Stella rejser til London for at overvære Jareds retssag, bevæger situationen sig i en forkert drejning. Cassie søger hævn over sin afdøde bror og eftersætter Stella i en vild jagt. Den skræmmende modstand sender Stella og hendes venner ud på en farefuld færd. Det bliver begyndelsen på en hæsblæsende tidsrejse gennem Londons mørkeste afkroge i 1800-tallet.
    De må indgå en ny forening for at overleve blandt vampyrer og alkymister. Stella og hendes venner kommer ud på en prøve, der saboterer venskaber og skaber splittelse, for at løse sjælealkymi-forbandelsen en gang for alle.
    Tilbage i nutiden er en ny sekt Neo Mori ved at overtage magten, mens broderskaberne Ouroboros og Memento Mori er nølende. Kepler har en ondsindet plan, der involverer mord og eskalerer tingene endnu mere. Stella må lære at stole på sine egne evner.
  5. Kærlighed på hjernen. Skrevet af Ali Hazelwood. - Et uopfordret anmeldereksemplar. - Jeg læste tilbage i november forfatterens anden bog "Hypotesen om kærlighed" og jeg var vild med den! Så da jeg her i starten af måneden modtog denne bog, var jeg helt oppe og køre! Den skal bestemt læses snart, og så håber jeg den er mindst lige så god som forfatterens anden bog! - Bee Königswasser lever efter én simpel regel: Hvad ville Marie Curie gøre?
    Hvis NASA tilbød hende en lederpost på et prestigefyldt forskningsprojekt – ville Marie sige ja uden at tøve. Klart. Men den moderne fysiks moder har så heller aldrig været tvunget til at arbejde sammen med Levi Ward. Godt nok er Levi lækker på sådan en høj-og-mørk-med-dybe-brune-øjne-måde. Men Levi var også meget tydelig omkring sine følelser for Bee, da de gik på uni sammen – og allerede første dag på det nye job er det tydeligt for Bee, at intet har ændret sig der. Levi Ward afskyr hende.
    Nu er Bees laboratorieudstyr forsvundet, de mandlige kolleger modarbejder hende og tilsyneladende er hendes hjerne også begyndt at fucke med hende, for er det ikke, som om at Levi er begyndt at opføre sig mere som ven end fjende? Bee aner ikke, hvem hun tør stole på og snart må hun indse, at spørgsmålet ikke er, hvad Marie Curie ville gøre, for hvad har Bee Königswasser tænkt sig at gøre?



Dette er så månedens udvalgte bøger! Der er denne gang meget romance på listen. De sidste mange måneder har jeg trods alt også læst meget fantasy, så romance bøgerne har været lidt forsømte. 
Så nu det tid til en masse romance! 
Skal i læse noget bestemt her i Februar? Måske noget romance nu hvor vi også snart har Valentins dag?







Mange tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Palatium Books: https://www.palatium.dk
Forlaget Gutkind: https://gutkind.dk
Forlaget Mellemgaard:Forlaget Mellemgaard
Katrine Williams: Forfatterens Facebook side.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar