søndag den 12. januar 2020

Anmeldereksemplar: Bare os to.

Bare os to.

Titel: Bare os to. 

Forfatter: Kåre Bluitgen.

Forlaget: Tøkk.

Udgivet: 11/09-2019.

Antal sider: 174. 

Antal stjerner: 2,5 stjerner.

Bogen er modtaget af forfatteren,
så mange tak til ham! 


Mark og Magnus.

Ungdomsroman om fatalt venskab - og ny spirende kærlighed: Mark og Magnus. Bedste venner, lige dedikerede, samme mål. Og så Emma. 
Som en kile, der trænger sig ind. 
Marks verden går i stykker. 
Først vreden, så jalousien og dernæst udfordringen ‒ eller var det bare en uskyldig leg? ‒ der går helt, helt galt. 
Kan man leve videre bagefter?



Jeg har nu fået læst - Bare os to. - som var en bog jeg må sige jeg var meget spændt på om, for den lød virkelig interessant, lige noget for mig. Men desværre viste det sig desværre bare bogen ikke faldt i min smag.
Den manglede desværre bare lidt for at kunne have været en god bog.

Dette var en bog jeg ret hurtigt var igennem, for der er jo ikke ligefrem en lang bog. Men desværre kunne jeg bare ikke rigtigt leve mig ind i den helt. Jeg brød mig ikke om den måde Mark håndterede den her ændring imellem ham og Magnus. Der var for meget jalousi, som om han bare ikke ville dele Mark med nogen overhovedet, som om det bare ikke var okay at Magnus havde en kæreste, og det må jeg nok indrømme jeg ikke brød mig om.
Og så synes jeg faktisk bare til tider at det gik for stærkt, som om der bare skulle ske en lykkelig slutning hurtigt.

Igennem bogen følger vi kun Mark, hvilket jeg må sige jeg var lidt skuffet over. Mark og Magnus er bedste venner og har samme mål, men vi fik som sådan intet fra Magnus, og jeg følte faktisk bare ikke det her stærke bånd de skulle forstille at have.
Men jeg vil sige at det der gjorde at bogen nåede op på de 2,5 stjerner er at forfatteren er rigtig dygtig til at forklare og beskrive. Jeg kunne sådan set tydeligt forstille mig det hele der skete. Jeg følte bare ikke rigtigt noget for personerne, og den lidt korte og forhastede handling.
Som jeg altid vil pointere, så er dette jo kun MIN mening, hvis i synes den skal have en chance og læses, så synes jeg helt klart i skal give den en chance, det kan jo være den falder bedre i jeres smag.



Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar