torsdag den 30. januar 2020

Overraskelses bog/Reklame: Chance of a lifetime #2 - Held i Uheld.

Held i Uheld. 

Titel: Chance of a Lifetime #2 - Held i Uheld. 

Original titel: Chance of a Lifetime #2 - Luck of the draw. 

Forfatter: Kate Clayborn. 

Udgivet på dansk ved: Flamingo. 

Udgivet på dansk den: 28/10-2019. 

Antal sider: 315. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget som overraskelse,
af forlaget, så mange tak til dem! 


Chance of a Lifetime. 

Da Zoe Ferris vinder i lotteriet, siger hun op. Hun er led og ked af jobbet som skruppelløs virksomhedsadvokat, og tynget af dårlig samvittighed beslutter hun sig for at råde bod, så godt hun kan. Zoe er især ked af den måde, hendes firma behandlede O’Leary-familien på, da en af familiens sønner døde, men hun finder hurtigt ud af, at den reserverede Aiden O’Leary hverken har brug for – eller ønsker – hendes undskyldning. Der er til gengæld noget helt andet, hun kan hjælpe ham med.

Aiden ved, at det er skørt at spørge sin families værste fjende om at spille sin falske forlovede. Men det er, hvad han har brug, hvis han skal gøre sig håb om at kunne overtage den lejr, som han vil købe til minde om sin afdøde bror. Hvad Aiden ikke forventede var, at Zoe også ville være sjov og hjertevarm, og at de ville blive tiltrukket af hinanden. Inden længe går det op for ham, at han er ved at falde for den kvinde, han havde svoret, han aldrig ville tilgive.


Dette er anden bog i serien Chance of a lifetime, og jeg har ikke læst den første bog endnu, men man kan altså sagtens også læse den uden første bog da det er en trilogi hvor vi kommer til at skifte imellem veninderne Zoe, Kit og Greer, og anden bog handler så om Zoe, og hvor må jeg sige dette er en fantastisk bog, jeg skal helt sikkert også have læst de andre to.

Zoe har vundet en masse penge i lotto, og har sagt sit job op da hun ikke følte sig tilpas der længere.
En dag ser hun på en side en der har lavet en krukke med gode oplevelser til de dage hun er nede, men Zoe beslutter sig istedet for at lavet en skyldkrukke, en krukke med alle de ting hun skammer sig over.Første gang hun trækker en, trækker hun sedlen med O´Leary familien, hendes sidste sag som advokat. 
Hun beslutter sig for at tage over til dem for at sige undskyld, men istedet for Kathleen og Robert, møder hun deres anden søn Adrian. 
Adrian er bestemt ikke begejstret for at se hende, men udnytter chancen. Han ber hende om at lade som om hun er hans forlovede. 
Inden Zoe ser sig om har hun sagt ja. 

Bogen her vil jeg sige fangede mig ret hurtigt, og jeg var ret underholdt under hele læsningen, men jeg var også rørt, og til tider blev der trukket et par tåre, for selv om alt det her med en falsk forlovelse kan lyde ret morsomt, så er bogen alligevel også fuld af sorg, og det er tydeligt at mærke på begge parter.

Adrian vil gerne købe den her lejer som ham og hans bror kom meget på som barn, men der er også fire andre i kampen om lejeren, men han føler sig dårligere stillet fordi han ikke rigtigt har familie, altså kone og børn. Så da Zoe kommer for at sige undskyld, beder han hende spille sin forlovede.
Zoe siger så ja, men det var nu alligevel noget hårdere end de havde forventet.
Så under læsningen bruger vi rigtig meget af tiden på den her lejer, for i 6 uger, i weekenderne skal de lade som om de er forlovede.
Men når man er tæt på hinanden, skal vise andre man er lykkelige og forelskede, så kan følelserne godt komme lidt i klemme, og det gør det bestemt også for de to.
De har begge det ret svært ved de her følelser, mest fordi at Zoe var med til at "forhandle" på Adrians brors sag, og det gør hende bestemt heller ikke til svigermors drøm, hvilket også bekymre Adrian en del.
Men undervejs i bogen bliver de ret tætte, og formår virkelig at være gode for hinanden, jeg var hvert fald fanget igennem hele forandringen mellem dem fra start til slut.

Sproget i bogen var meget letlæselig og forståeligt, og så bruger forfatteren super mange detaljer som gjorde det let for mig at forstille mig omgivelserne som fx lejeren, men hun var også rigtig dygtig til at beskrive alle de her følelser som vores hovedpersoner brænder inde med, jeg nød hvert fald hele bogen og glæder mig sådan til at læse de andre to i serien også.
Jeg kan hvert fald helt klart anbefale bogen her!


Bogen er tilsendt som overraskelse af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter mine egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar