fredag den 24. januar 2020

Anmeldereksemplar: An Ember in the Ashes #2. - En flamme i Natten.

En flamme.

Titel: An Ember in the Ashes #2. - En flamme i natten.

Original titel: An Ember in the Ashes #2 - A torch against the night. 

Forfatter: Sabaa Tahir. 

Udgivet på dansk ved: Alvilda.

Udgivet på dansk den: 03/11-2016.

Antal sider: 473.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

En Flamme i natten. 

Elias og Laia er på flugt. De løber for livet.

Efter de dramatiske begivenheder på militærakademiet jager en hær anført af masker de to flygtninge, mens de prøvet at slippe ud af hovedstaden og finde gennem imperiets enorme og øde områder.

Laia er fast besluttet på at bryde ind i Kauf - imperiet mest sikrede og farligste fængsel - for at redde sin bror, hvis viden om serransk stål er afgørende for oprørets fremtid. Og Elias er fast besluttet op at holde sig sammen med Laia ... også selvom det kan koste ham friheden.

Mens Elias og Laia må kæmpe benhårdt, hvis de skal overliste deres fjender: den blodtørstige kejser Marcus, den nådesløse kommandant, Kaufs sadistiske fængselsinspektør og mest fortvivlende af alt, Helene - Elias' tidligere veninde og imperiets nyeste blodtornskade.


Jeg var vild med en første bog i denne serie, og havde derfor tårn høje forventninger til denne fortsættelse, og hvor må jeg sige den levede op til alle forventninger og så meget mere. 
Jeg er virkelig gået hen og blevet fan af denne serie, og glæder mig helt ekstremt til at læse videre! 

Elias og Laia er på flugt efter at Laia reddet Elias fra døden. 

Laia er nu fast besluttet på at få reddet sin bror ud af fængslet Kauf, det mest bevogtede fængsel, et fængsel der burde være umuligt at bryde ind i. 
Men med hjælp fra Elias, håber hun stærkt på at det lykkes dem. 
Men det bliver ingen let vej til Kauf, og bestemt ikke for Elias.
Deres endelige mål er at få Darian ud af Kauf, og undgå Helene som er den nye blodtornskade, og under den nye Kejser´s magt. 
Og den nye Kejser er bestemt ikke fan af Elias. 

Allerede fra første side af er der igen gang i den, jeg var fanget, spændt og nerverne var på højkant. For ville de kunne flygte fra Blackcliff? Eller ville de blive fanget og henrettet? 
Laia og Elias kommer ud på en farlig rejse mod Kauf for at redde Laia´s bror, som er et håb for de lærde´s fremtid. 
Men som i første bog følger vi Laia og Elias, men i denne anden bog følger vi faktisk også Helene, som er Elias tidligere bedste veninde. Men det er altså nu Helenes job som blodtornskade at fange Elias. 
Derfor bliver det ikke ligefrem en fredelig rejse for Laia og Elias, de skal nemlig hele tiden kigge sig over skulderen for at være sikker på at komme frem. 

At følge Helene må jeg bestemt sige var spændende, hun er en bestemt og farlig kvinde, og hun er på sin måde også utroligt målrettet. 
Men mens vi følger Helene, får vi også mere info omkring den nye Kejser, men også mere om Elias mor, kommandanten. Og kommandanten har bestemt også sine egne planer for hvad der skal ske for Helene. 
Helenes nye job bliver bestemt ikke en dans på roser.

Men undervejs på denne rejse, er der også lidt kærlighed der blomstre, men en meget forvirret Laia. Laia ved ikke helt hvad hun føler, for hun har både noget for Elias, men også for den mystiske Keenan. Men det er ikke en fremtrædende del af bogen, eller det der rummer mest. Men jeg vil sige den smule der var med, passede super godt ind med resten af handlingen. 

Sproget i bogen er fortsat levende og forståeligt, og jeg kunne leve mig ind i det hele fra første side af. Denne fortsættelse har bestemt ikke skuffet, og er kun blevet bedre af at vi nu også får kapitler fra Helene. 
Jeg er stadig lige så imponeret over forfatterens evne til at gøre det vildt spændende og fortsat bygge videre på dette spændende univers karakterne lever i, jeg glæder mig hvert fald helt vildt til at læse videre på serien, specielt med den ret vilde cliffhanger hun valgte at slutte bogen med. 
Så hvis i ikke allerede har læst første bog, så kom endelig igang! For jeg kan kun endnu engang anbefale denne bog! 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar