lørdag den 18. januar 2020

Anmeldereksemplar: Sandrytteren #1, Ørkendrømme.

Sandrytteren.

Titel: Sandrytteren #1, Ørkendrømme.

Forfatter: TennaVagner.

Forlaget: Calibat.

Udgivet: 20/08-2019.

Antal sider: 163.

Antal stjerner: 3,5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så mange tak til hende! 



Ørkendrømme.

”Kravl!” sagde Harris.
Ud af øjenkrogen fornemmede Saran, at Harris tog et skridt i hendes retning. Hun spændte musklerne i arme, ben og overkrop, parat til at sætte af og undvige hvis han sparkede ud efter hende igen. Harris trådte helt hen til hende, bøjede sig ned og hviskede:
”Hvis du ikke vil tjene mig og mine venner som en lydig lille madtjener, så kan vi måske fi nde andre måder, du kan betjene os på.”

Sekstenårige Saran er kvinde af lav byrd, og hendes drømme om frihed giver konflikter i det mandsdominerede samfund. Efter fire sæsoner på Akademiet, hvor hun har studeret ørkenens energier, bliver hun og barndomsvennen, Teon, udvalgt til at bevise deres værd.

Den ene kan blive sandrytter, mens den anden går en grufuld fremtid i møde …


Så har jeg fået læst den første bog i serien - Sandrytteren. - Og jeg må sige det var en helt okay start på serien, dog havde jeg eventuel gerne set den var lidt længere, jeg følte den blev forhastet en smule nogle steder. 
Men jeg skal helt sikkert læse videre på serien, for jeg er bestemt fanget af vores hovedperson Saren. 

Saren går på Akademiet, og er ved at afslutte sin fjerde og sidste sæson. Men Saren er også af lavere byrd, og er derfor ikke adelig som de andre på akademiet, og det gør bestemt ikke det lettere for Saren, men det gør det hellere ikke nemmere at hun er kvinde og ikke mand, for der her kvinder ikke meget at skulle sige. 

Bogen her er let i sproget, og har ikke meget tekst på siderne, men alligevel havde jeg ikke svært ved at leve mig ind i universet. For forfatteren synes jeg bruger rigtigt mange fine detaljerede detaljer når hun forklare omgivelser, personer, oplevelser og følelser.
Dog synes jeg desværre lidt den var forhastet i starten, jeg ville godt have haft lidt mere om Akademiet, og så nær slutningen synes jeg igen det blev forhastet, lidt som om den bare hurtigt skulle sluttes. 
Men jeg vil sige at bogen har en super interessant handling, og en hovedperson jeg helt bestemt er tilfreds med. Saren er en tøs med ben i næsten, og trods hun ikke rigtigt har noget at sige i den her mandsdominerede verden, så lader hun sig alligevel ikke kue helt af dem. 
Saren er helt klart en kvinde efter min smag, jeg glæder mig til at følge hende igennem flere bøger.

Det her ørken univers vil jeg sige var ikke særligt svært at forstille mig, og det her med de høster i ørkenen for at sørge for mad og vand i byzonen vil jeg sige var super interessant at høre om! Og jeg glæder mig til at høre mere om det i anden bog. 

Så alt i alt vil jeg sige det var en super interessant bog, dog havde jeg set den lidt længere for at det ikke virkede så forhastet. 
Men jeg kan helt klart anbefale bogen her, vil sige den passer meget ved grænsen 12-13+ alderen, men den kan selvfølgelig også læses af det ældre og yngre publikum. 


Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar