lørdag den 19. juni 2021

Anmeldelse: Hopeless #2. - Altid håb.

Hopeless.

Titel: Hopeless #2. - Altid håb.

Original titel: Hopless #2. - Losing hope.

Forfatter: Colleen Hoover. 

Udgivet på dansk ved: Lindhardt og Ringhof. 

Udgivet på dansk den: 17/10-2018. 

Antal sider: 360. 

Antal stjerner: 5/5. 




Altid håb.

Nogen gange er man tvunget til at se sig tilbage og acceptere sin fortid for at kunne se fremad og leve livet.

Uden håb prøver Sky at forstå de hemmeligheder, minder og modsatrettede følelser, der opstår sammen med Dean, men hans fortid forbliver lidt af et mysterie. 
I Altid håb får man et indblik i hans følelsesliv og alt det, han er formet af. 
For det viser sig, at Dean er traumatiseret af et minde om en lille pige, og at han hele sit liv har forsøgt at frigøre sig fra en overvældende skyldfølelse. 
Han havde dog aldrig forudset, hvor hårdt det ville være endelig at møde den pige igen og finde den ro, han så desperat ønsker.


I denne anmeldelse findes der spoilers fra bog et i serien. 


Så har jeg også fået læst "Hopeless #2, Altid håb" og hvor må jeg sige at den var mindst lige så god som sin forgænger. 
Jeg er altså stadig fan af Colleen Hoovers bøger! 

Da jeg begyndte på bogen, havde jeg stadig handlingen frisk i hukommelsen da jeg næsten lige havde læst første bog færdig. 
Men det betyder jo sådan set også godt jeg kendte denne dels slutning, jeg vidste hvordan det ville ende mellem Dean og Sky, men der var jo alligevel en del jeg ikke kendte til. 
Som sagt har vi skiftet synsvinkel i denne del af serien, og vi følger nu Dean. 
Jeg synes det var skønt at få Deans syn på alt det der skete, både fra før de mødtes og efter. Jeg fik ligesom svar på en del af de spørgsmål der var kommet i løbet af bog et. 
Det gjorde jo så også at jeg er kommet tættere på Dean, og jeg fik en bedre forståelse af hvorfor han tog de valg han nu gjorde om fx at holde det hemmeligt at Sky i virkeligheden var den kidnappede pige Hope. 
Men det gjorde også jeg kom til at lære ham endnu bedre at kende, og se ham i en helt anden vinkel end jeg gjorde i første bog. Og jeg må sige at Dean har virkelig fået en plads i mit hjerte. 
I første bog hørte vi jo om hans søster Les som havde begået selvmord, og vi vidste jo egentlig godt lidt efter at have læst første bog hvorfor hun egentlig gjorde det. Men der kommer en dybere og mere detaljeret forklaring i denne del. Det var en hård forklaring, og den formåede virkelig at trække tårer. 

I starten af bogen foregår de første par kapitler et år før Dean og Sky mødes, og lidt før Les faktisk begår selvmord, og det gav mig et ret godt indblik i hvem Dean var før. 
Efterfølgende ser vi jo Dean og Sky mødes, og ja vi kender jo deres historie fra første bog. Men undervejs ser vi også hvordan Dean alene gennem en notesbog og breve bearbejder og kommer sig over Les's valg, han skriver altså til hende og får noget af vreden og sorgen ud på den måde. 
Men nu skal jeg jo ikke spoile hele bogen, i må selv læse den for at finde ud af mere. 

Alt i alt vil jeg sige at denne fortsættelse var velskrevet og medrivende. 
Så på trods af man kendte deres historie, får man alligevel en del vigtige informationer som giver svar på alle de spørgsmål man nu har fra den første bog, og slutter serien på en rigtig fin måde. 
Dette er helt klart en serie jeg kan anbefale jer læsere der elsker en overraskende og romantisk bog, at give den en chance. Og så håber jeg selvfølgelig at i vil nyde den ligeså meget som jeg gjorde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar