tirsdag den 15. juni 2021

Anmeldelse: Ravenspire #2. - Ønskemageren.

Ravenspire. 

Titel: Ravenspire #2. - Ønskemageren. 

Original titel: Ravenspire #2. - The Wish Granter. 

Forfatter: C. J. Redwine. 

Udgivet på dansk ved: Turbine. 

Udgivet på dansk den: 19/06-2017.

Antal sider: 388. 

Antal stjerner: 4/5. 


Ønskemageren.

Thad og Ari Glavens verden er blevet vendt på hovedet, efter at deres mor blev myrdet, og resten af den kongelige familie er døde på mystisk vis. 
Thad er blevet indsat på tronen, men gaderne i kongedømmet oversvømmes af vold, som den nye konge ikke kan stoppe. 
Ari er gennem sin opvækst blevet ignoreret af adlen og har aldrig næret noget ønske om at være en rigtig prinsesse. 
Og da Thad pludselig begynder at oplære hende til at tage hans plads, går det op for hende, at det aldrig har været skæbnens mening, at hendes bror skulle blive konge.

Det er i stedet Ønskemageren ved navn Alistar Teague, der har lokket Thad til at veksle både sin sjæl og folkets sikkerhed i bytte for tronen. 
Ari tager kampen op mod Ønskemageren, men hvis hun ikke kan overvinde den snu og magtfulde Teague, vil hun miste både sin bror og sin egen sjæl.



Jeg har længe haft "Ønskemageren" stående på min hylde, og nu tænkte jeg det var på tide at give den en chance. Så nu har jeg læst den, og jeg må sige at den var virkelig spændende. 
Dette er anden bog i en serie, men der er heldigvis selvstændige fortællinger, så jeg kunne sagtens læse den uden kendskab til den første bog. 
Men jeg ved at jeg med sikkerhed gerne vil læse de andre 3 bøger der er i serien. 

Da jeg begyndte på bogen, var jeg ret spændt. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente af den. Jeg havde læst lidt om den, men ingen anmeldelser. Jeg vidste kun at det var en selvstændig bog i en serie som er inspireret af kendte eventyr, og det vækkede virkelig min nysgerrighed.
Jeg brugte meget lang tid på at sidde og gætte mig til hvilke eventyre denne bog var inspireret af, og kom frem til det var en blanding af lidt forskellige. Jeg synes det var lidt sjovt at sidde og gætte sig frem, det gjorde læsningen en smule mere spændende. 

Igennem bogen følger vi 3 forskellige synsvinkler. Ari, Sebastian og Alistar Teague. 
Ari elskede jeg allerede fra start af. Hun er en livlig, spændende og omsorgsfuld kvinde, men hun er også stædig og viljestærk. Hun opgav aldrig noget hun satte sig for, og kæmpede sig frem lige meget hvad. Jeg vil sige at Ari helt klart var min yndlingskarakter at følge i denne bog. 
Sebastian var vidunderlig. Han er en stærk, men plaget mand. Han har en hård baggrund, og har virkelig været igennem hel del i sin barndom. Men han er også en stille og omsorgsfuld mand, og han vil gøre hvad som helst for at beskytte dem han holder kært. Det var virkelig interessant at følge ham, i starten var han meget stille, indelukket og kølig, men jo længere ind i bogen jeg kom, jo mere åbnede han op og viste nogle fantastiske sider af sig selv. 
Og så er der Alistar Teague, ønskemageren. Han var en karakter jeg var meget nysgerrig på fra start af. Han er jo den slemme fyr, og den udstråling havde han også igennem hele bogen, men alligevel hadet jeg ham ikke helt. Jeg vidste aldrig helt om jeg skulle have ondt af ham, eller hade ham, og det gjorde det hele lidt mere interessant. Jeg kunne altså derfor også godt lide at følge ham. 

Handlingen var vildt spændende, og jeg var virkelig fanget af det hele fra start af. 
Forfatteren har virkelig skabt et velopbygget og medrivende univers som jeg kunne fordybe mig i, i flere timer uden at tænke over andre ting end hvad der skete i bogen. 
Og hele det her koncept med ønskemageren, forhandlingerne og eventyrene fangede mig fra start af og gjorde mig nysgerrig, jeg måtte bare vide mere. 
Samtidig med et fantastisk univers, har hun også skabt nogle karakterer jeg virkelig nød at følge, både de gode og de onde. De virkede livlige, ægte og ikke som et par personer i en fiktiv fortælling, og det gjorde læsningen så meget bedre. 
Forfatteren er også utroligt god til at bruge masser detaljer til at beskrive alt fra omgivelserne, til de følelser vores hovedpersoner brænder inde med. Hvilket jeg vil sige gjorde læseoplevelsen så meget bedre. Og jeg glæder mig helt til at genopleve forfatterens skrivestil når jeg engang går i gang med de andre bøger i serien. 
Men der er jo en grund til den manglende stjerne, og det er at jeg vil sige slutningen virkede for mig en smule forhastet, jeg kunne godt have brugt måske 50 sider mere, så hun havde trukket spændingen lidt mere ud i slutningen. Den var god, men en smule forhastet, og derfor følte jeg ikke jeg kunne give den sidste stjerne. 
Men ud over det, vil jeg sige at bogen var fantastisk, og jeg kan kun anbefale jer læsere der elsker eventyr, spænding og magi at give den en chance!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar