tirsdag den 27. juli 2021

Anmeldereksemplar: Briar U #4. - Udfordringen.

Briar U. 

Titel: Briar U #4. - Udfordringen. 

Original titel: Briar U #4. - The Dare. 

Forfatter: Elle Kennedy. 

Udgivet på dansk ved: Flamingo. 

Udgivet på dansk den: 01/04-2021. 

Antal sider: 351.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Udfordringen.

”Enten er han verdens bedste skuespiller … eller også mener han hvert ord, han siger.”

Til en fest får Taylor en udfordring, hun ikke kan sige nej til: Hun skal forføre en af de mest sexede og uopnåelige hockeyspillere på Briar U. 
Taylor tvivler på, at sådan en som Conor vil være interesseret i hende, så hun må tage andre – mere direkte – midler i brug.
Conor bliver en smule paf, da en kvinde dukker op og beder ham om at spille hendes onenightstand. 
Han siger ja til at gøre hende den tjeneste, og de bliver oppe og snakker det meste af natten. 
Det bliver starten på et venskab, ingen af dem havde set komme.
Taylor har aldrig været særligt populær, men hendes nat med Conor er pludselig på alles læber. For én gang for alle at sætte Taylors plageånder på plads, indleder hun og Conor et falsk forhold. Men jo tættere de kommer på hinanden, jo sværere bliver det at skelne mellem skuespillet og de ægte følelser, der til begges overraskelse spirer mellem dem …



Så har jeg også fået læst den fjerde og måske sidste bog i "Briar U" serien, jeg synes nemlig ikke jeg har kunne finde noget info om hvor vidt der kommer en femte bog til serien, men jeg håber det lidt.

Da jeg begyndte på bogen, blev jeg med det samme fanget igen. Det var slet ikke til at mærke at det er et halvt år siden jeg sidst læste på den serie.  
I bogen følger vi både Taylor og Conors synsvinkel, lidt ligesom vi følger begge parters vinkler i de andre bøger. Heldigvis oplevede jeg i denne omgang at begge parter fik lige meget opmærksomhed, og at jeg kom tæt ind på livet af dem begge. Taylor var dog min favorit at følge denne gang, men Conor har da også fået en lille plads i mit hjerte. 

Jeg elskede Taylor allerede fra start af.
Generelt er Taylor en sød, omsorgsfuld og udadvendt pige, men hun er også utroligt usikker på sig selv og sin krop, hvilket viste sig i masser af nedgørelse af sig selv. Taylor fremvises som en lidt større pige, buttet og masser af former, hvor de andre kvindelige hovedpersoner i serien er slanke piger. 
Taylor nedgjorde ofte sin krop, og omtalte den ikke altid lige pænt, samt var hun utroligt usikker på sig selv, og helt overbevist om at en fyr som Conor aldrig ville gå ud med en buttet pige som hende, for hun var jo ikke tiltrækkende. Og det irriterede mig virkelig, men det var måske nok fordi jeg godt kunne genkende det fra mig selv af til tider. Men hendes fejl og mangler, som fx nedgørelsen af sig selv, gjorde også at hun virkede mere ægte, for det faktisk bare en ting mange af os i virkeligheden gør. 
Conor var jeg ikke vild med i starten, faktisk var jeg lidt skeptisk. Fra tidligere bøger fremstod han lidt som den her fyr der gik fra kvinde til kvinde, og aldrig havde noget seriøst. Men jeg vil sige han overraskede mig virkelig, og viste en helt anden side end bare kvindeelskeren. 
Han viste sig at være sød, opmærksom, kærlig og sjov. Men han viste sig faktisk også at være en ret usikker person. Han har ikke den fedeste baggrund, han lavede noget lort som ung, og føler ikke helt han kan med sin stedfar. Han havde altså også noget at slås med. 
Så på nogle punkter lignede Taylor og Conor faktisk lidt hinanden, men de var alligevel vidt forskellige, og udfordrede virkelig hinanden.
De var gode for hinanden. 

Handlingen fangede mig virkelig. Jeg elskede lidt det her med deres falske forhold, og hvordan det bare i starten var sjov og ballade men ændrede sig til noget mere seriøst. 
Jeg elskede lidt det her med at Conor aldrig pressede på, men stak lidt til hende med sin flirten i sjov, men også lidt mente det seriøst. Det udfordrede lidt Taylor og satte hende på prøve. 
Jeg synes også det var virkelig sødt hvordan han prøvede at styrke hendes selvtillid konstant undervejs i bogen, han prøvede virkelig hårdt på at få hende til at forstå hvor smuk hun egentlig var. 
Men bogen var egentlig ikke kun sjov, ballade og kærlighed, der lå også noget dybere i fortællingen.
Conor blev specielt bedt om at håndtere fortidens mørkere tider da en gammel ven begynder at presse sig ind i hans liv, og jeg var meget spændt på at se hvordan han egentlig lige ville håndtere det hele, om det ville ende helt galt eller ej. 
Jeg synes virkelig også det var fedt at få lov til at følge Taylors udvikling i at blive bedre til at acceptere sig selv og elske sin krop som den er, i stedet for at rakke ned på den. 

I løbet af bogen møder vi jo både nye og gamle personer, og jeg vil sige det stadig er overskueligt og nemt at holde styr på dem alle. Samtidig vil jeg sige at det var fedt lige at få et gensyn med de gamle hovedpersoner, og se hvor i livet de var endt. 
Det var også fedt at møde de nye undervejs, jeg kunne specielt godt lide Taylors veninde, hun var virkelig sød, en god og støttende veninde. Helt klart en person jeg faktisk ville elske og få en fortælling fra. 
Men alt i alt vil jeg altså sige at dette var en virkelig fantastik fortsættelse, og jeg kan faktisk ikke længere beslutte mig for hvilken bog ud af de fire der er min yndlingsbog, de har alle noget specielt der fanger min opmærksomhed lidt mere. 
Jeg kan altså endnu engang varmt anbefale denne serie og bog til læsere der elsker humor, romance og hede scener. 






Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar