lørdag den 17. juli 2021

Anmeldereksemplar: Tør du? #3. - Emma Jos søde kys.

Tør du?

Titel: Tør du? #3. - Emma Jos søde kys. 

Forfatter: Ella-Maluca Floyd. 

Forlaget: Nelumbo. 

Udgivet: 20/04-2021. 

Antal sider: 330.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Emma Jos søde kys...

Hverken arbejdet eller kærligheden går, som Emma Jo har forestillet sig. Det får hende til at genoverveje sine valg i livet og se i en ny retning. Hun skal ikke søge længe, for kærligheden har hun allerede ved sin side.

Det tætte forhold til veninden, Liv, udvikler sig hurtigt, da først Emma Jo giver plads til sig selv og sine egne drømme. På jobbet tager hun en drastisk beslutning og kaster sig ud i livet som selvstædig – en stor beslutning, der kræver mod, men også en drøm, der skal afprøves. Samtidig håber Liv på, at drømmen om at blive mor går i opfyldelse.

Liv og Emma Jos forhold får ikke de bedste forudsætninger fra start, men de er begge stærke kvinder, og kærligheden kan besejre meget. Men en udefrakommende trussel sætter både kærlighed og liv på spil.

”Et kys? Vor Herre bevares, ja, det er der da vist ikke nogen, der er døde af, og det burde være en smal sag.”



"Emma Jos Søde Kys" Er tredje og sidste bog i serien "Tør du?" som kan læses selvstændigt. 
Jeg har ventet længe og spændt på denne tredje bog, og jeg havde virkelig høje forventninger til den. 
Heldigvis levede den op til dem alle, og så meget mere. 
Faktisk vil jeg sige at denne helt klart er den bog der har gjort mest og bedst indtryk på mig. 

Da jeg begyndte på bogen, blev jeg med det samme fanget af Emma Jo og hendes personlighed. Jeg blev faktisk så fanget at jeg ikke stoppede med at læse før jeg havde vendt sidste side, jeg måtte bare vide hvordan det hele ville ende for hende. 
Emma Jo er fantastisk. Hun er stædig, sjov, omsorgsfuld og opmærksom på andre omkring sig. Men hun er også utroligt usikker på sig selv og sine evner. 
Jeg vil sige at Ella-Maluca har virkelig formået at gøre Emma Jo menneskelig og ægte. Jeg kom hvert fald hurtigt til at holde af Emma Jo. 
Ud fra bagsideteksten kan jeg jo også godt fortælle uden at spoile at hun får et ret vildt og intenst forhold til Liv.
Jeg kunne lide Liv allerede fra starten af. Hun virkede så omsorgsfuld, sød og ivrig, at det faktisk var svært ikke bare at synes om hende. 
Men hun irriterede mig også til tider, men det gjorde mig ikke noget, for det var bare med til at gøre hende så meget mere menneskelig. 

Bogen handler jo meget om Emma Jo og Liv's forhold, og hvordan det ret hurtigt udvikler sig til noget seriøst eftersom Liv forsøger at blive gravid. De tager altså hurtigt forældrerollerne på i forholdet. 
Det gjorde da at forholdet til tider virkede en smule forhastet, men det virkede også ægte og realistisk, så denne gang gjorde den der følelse af forhastelse mig intet.
Men der sker jo også mere end det. Emma Jo ender jo med at vælge og blive selvstændig, og derfor skulle hun jo ud og finde lokaler til kontor. Og det sted hun vælger, er der en vis person som opførte sig noget så mystisk, og havde de vildeste humørsvingninger. Det gjorde også hele læsningen noget mere interessant, og var helt klart med til at jeg var så meget mere nysgerrig på hvad der ville ske. 
Men det var også lidt skræmmende til tider, specielt den her person gjorde mig utilpas. Men det var også med til at gøre læsningen så meget mere intens og medrivende, så det vil jeg sige helt klart er godt gået af Ella-Maluca. 
I løbet af bogen får vi jo også et gensyn med Kendra og Vega, hvilket var helt vidunderligt. 
Det var fedt at se hvor de hver især var endt i deres liv og efter de ret voldsomme hændelser de havde været ude for i deres fortællinger. 
Vega var dog den person jeg var mest spændt på at se hvor var endt, for hun var virkelig blevet udsat for noget voldsomt i sin fortælling. 
Og så var der slutningen på bogen... Sikke en slutning?! Den var virkelig ikke som jeg havde forventet. Det var en slutning der virkelig trak tårer. Men nu må jeg hellere lade vær med at spoile for meget, men jeg kan anbefale at have nogle kleenex i nærheden når du læser den. 

Sproget i bogen var dejligt let, og jeg følte bare jeg fløj igennem teksten. 
Samtidig er teksten stor i bogen, hvilket også gjorde læsningen det hurtigere. 
Ella-Maluca bruger også masser detaljer til at beskrive alt der sker, alt fra omgivelser til hvordan personerne hver især så ud. Så jeg havde endnu engang let ved at læne mig tilbage og forestille mig alt der skete. 
Vi møder jo også lidt forskellige personer undervejs, både nye og gamle, det blev heldigvis aldrig uoverskueligt. Jeg følte jeg havde ret godt styr på hvem der var hvem. 
Samtidig vil jeg også sige at Ella-Maluca har været supergod til at gøre sine karakterer ægte og fulde at liv. Både hovedpersonerne og bipersonerne virkede interessante, og trådte frem. Så det er endnu et plus!
Dette er helt klart blevet min yndlingsbog i serien. 
Så alt i alt vil jeg sige at dette virkelig var en velskrevet og medrivende slutning på serien, og jeg kan kun anbefale jer læsere at give den en chance hvis i er til psykologisk romance. 
Samtidig vil jeg da også lige anbefale at læse de to første bøger i serien, de er virkelig også gode! 







Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar