onsdag den 13. oktober 2021

Anmeldereksemplar: Kærlighedsgåder #2. - Hvorfor lyve?

Kærlighedsgåder.

Titel: Kærlighedsgåder #2. - Hvorfor lyve?

Original titel: Love Riddles #2. - Why Lie?

Forfatter: Carey Heywood.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 06/08-2021.

Antal sider: 376. 

Antal stjerner. 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Hvorfor Lyve?

Sydney arbejder på familiens café Lola’s, som hun en dag skal overtage. En aften bliver Heath hængende og hjælper hende med at lukke cafeen ... og for at følge med op i hendes lejlighed til en drink, og hvad der viser sig at være fantastisk sex. 
Faktisk er det så fantastisk med Heath, at han kommer forbi hver aften.
Sydney begynder så småt at tro, at hun har fået en kæreste. Og hun elsker det.
Men i lillebyen Ferncliff spredes nyheder hurtigt, og en dag hører Sydney, at Heath er blevet forlovet med Kacey. 
Heaths svigt er for meget for Sydney, og hun kører op i familiens hytte i bjergene for at få noget alenetid. Men det skulle hun aldrig have gjort. 
Et kraftigt regnskyl igangsætter et gigantisk mudderskred, som Sydney bliver fanget i.
Til alt held har Sydneys bedstemor set nyhederne, og hun ved, at bjergene er det sidste sted at opholde sig. 
Hun sender Heath derop for at hente Sydney hjem i en fart. 
Men Heath kommer for sent. Mudderskredet har allerede fanget Sydneys bil. Og Sydney sidder inde i den. 
De enorme kræfter slynger Sydney ned ad bjergsiden, mens Heath må se hjælpeløst til.
Sydney overlever, men hun er kommet voldsomt til skade. Det står klart, at hun får brug for hjælp med genoptræningen. 
Heath får arrangeret, at Sydney flytter ind hos ham, så han kan tage sig af hende. 
Sydney har ikke meget tilovers for Heath, men det er han fast besluttet på at ændre. 
Så Heath går i gang med at være der 100 procent for Sydney – og med at rette op på den fejl, han har begået.


Så er der endelig blevet læst lidt mere nyt fra en af mine yndlings romance forfattere, og jeg må sige at hun endnu engang har formået at fange mig. 
Men! Jeg var også skeptisk med denne bog, og jeg kan sige så meget at det bestemt ikke var min favorit af alle hendes bøger. 
Derfor har den heller ikke fået fuld plade i stjerner, som hendes bøger nu ellers plejer. Dog vil jeg lige pointere at den stadig var god, bare ikke så fantastisk som hendes tidligere bøger.

Da jeg begyndte på bogen, var jeg lidt spændt på at se hvad der ville ske. Vi kendte jo godt lidt Heath og Sydney fra den første bog "Hvorfor nu?" Hvor Heath faktisk forlovede sig med en anden, som dog ikke holdte. 
Sydney var jeg ret vild med i første bog, hun var ikke vildt meget med, men hun formåede at vække min nysgerrighed, så jeg var spændt på at høre hendes historie. 
Jeg blev ret hurtigt fanget af handlingen, allerede i prologen var jeg fanget. Vi ser Sydney og Heath være sammen, men det slutter brat da Sydney finder ud af han har friet til en anden..  Det var faktisk der jeg blev lidt nysgerrig, for jeg vidste jo godt det med forlovelsen, men jeg vidste ikke han havde haft et forhold til Sydney.. 
Nå, men jeg skyndte mig at læse videre, for jeg måtte bare vide mere, og jeg måtte vide om Sydney tog Heath tilbage efter hans forlovelse blev brudt. 
Som sagt var jeg vild med Sydney allerede inden jeg begyndte på bogen. Hun er spændende, mystisk, stædig og stærk. Hun virkede så menneskelig, ægte, og ikke bare som en karakter i en bog. Jeg nød virkelig at følge hende, og hun var helt klart min favorit i bogen. 
Heath var jeg slet ikke fan af, faktisk var jeg stor modstander af ham i det meste af bogen. 
Jeg synes han var træls, anmassende og ærligtalt ret egoistisk. Han sårede virkelig Sydney, da han valgte at fri til en anden, mens han gik i seng med hende. Og det var som om han slet ikke havde overvejet at det faktisk ville såre hende. 
Efter Sydneys ulykke tager han sig af hende, men selv da en stor del af hendes knogler er brækket og hun ikke kan klare sig selv helt, maser han sig på og presser sin kærlighed ned over hovedet på hende. Det hadet jeg, og det var med til jeg aldrig rigtigt blev fan af ham. 
Jeg blødte lidt op over for ham med tiden, men jeg synes stadig ikke rigtigt om ham, og det var desværre med til at jeg ikke kunne give bogen den sidste stjerne. 

Handlingen i bogen var vildt spændende. Der skete en del, men alligevel ikke så meget, men som altid formår Heywood at gøre det hele intenst og spændende, så man bare ikke kan slippe bogen før sidste side er vendt. 
Jeg elskede at følge Sydney, og se hvordan hun håndterede det hele, specielt efter ulykken.
Sydney kommer jo ud for en slem ulykke der kvæster hende ret voldsomt, og jeg var spændt på at se om hun ville falde helt sammen, eller kæmpe sig op igen. 
Mange ville have det med at falde hænd og få det svært ved at rejse sig efter så voldsom en ulykke, grundet smerter og traumer, men Sydney klarede den faktisk overraskende godt. 
Jeg var hvert fald fanget af hendes udvikling. 
Men jeg var selvfølgelig også fanget af kærlighedsdelen. For selvom jeg ikke brød mig om Heath, så var jeg da ret spændt på om det lykkedes ham at vinde hende over, og om de kunne få en lykkelig slutning. 

Sproget er som altid let og forståeligt, samt var det endnu en bog hvor teksten nærmest læste sig selv. Jeg bliver aldrig træt af Heywoods skrivestil, og higer allerede efter endnu en fortsættelse. 
Detaljer var der bestemt heller ikke sparet på denne gang, hverken af de tragiske eller de hede, så der vil jeg sige at bogen helt sikkert også fangede min opmærksomhed. 
Og så er der alle karakterne. Endnu engang møder vi en del, men nogle af dem kender vi også fra første bog i serien, så det var nemt at holde styr på de nye. Endnu engang har Heywood også formået at gøre alle sine bipersoner spændende og ægte. Der var både nogle jeg var vilde med, og nogle knapt så meget. Fx var jeg ikke særligt vild med Sydneys veninder i starten, der var noget ved dem jeg ikke brød mig om. 
Men jeg elskede hendes bedstemor, som er det mest varme og omsorgsfulde menneske i bogen. 

Men alt i alt vil jeg sige at trods bogen ikke er den bedste jeg har læst af forfatteren, så fangede den mig alligevel, og fortjener en varm anbefaling til alle der elsker - romance, spænding og drama - at give den en chance! 









Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar