fredag den 15. oktober 2021

Anmeldereksemplar: Verdensherrerne #3. - Genkendelsen.

Verdensherrerne. 

Titel: Verdensherrerne #3. - Genkendelsen. 

Forfatter: Pernille Neergård. 

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 18/09-2021.

Antal sider: 404. 

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 



Genkendelsen. 

Det er ti år siden, Anna ofrede sig for sine venner og det land, der lænkede hende. 
Ti år siden, Alexander traf et valg, hvis tyngde brænder ham op. 
Ti år siden, Ildets element blev slukket for altid og efterlod Elementa i forfald og kongen til at dø.
Dodekatheon ved, at noget altødelæggende er på vej – for Jörmungandr har forladt sin plads for første gang, siden verdnerne blev skabt.
Kan Alexander og hans venner stå overfor faren uden Befrieren?
Når Anna at finde hjem, inden det er for sent?



Denne fortsættelse har jeg haft ventet spændt og nervøst på i lidt over et år, og nu er den endelig læst. 
Sikke en fortsættelse, og nøj hvor jeg higer efter fjerde, og vidst nok sidste bog i serien lige nu. 
Denne fortsættelse tog mig med storm, og var på ingen måder som jeg havde forventet. 
Pernille Neergård formåede virkelig at overraske mig og gøre noget jeg ikke havde forudset, og jeg elskede det! 
Men det betyder også jeg har tårn høje forventninger til fjerde bog. 

Da jeg begyndte på bogen, skal jeg være ærlig og sige at jeg ikke kunne huske alt hvad der var sket i slutningen af anden bog, så det tog mig lige lidt tid at huske alle de små detaljer, og falde ind i fortællingen igen. 
Men, da det begyndte at komme til mig, begyndte jeg virkelig også bare at flyde med fortællingen, og blive medrevet af alt der skete. 
I starten var jeg ret forvirret, ikke bare over jeg ikke kunne huske alt, men også over den måde den starter på. 
Vi er 10 år fremme fra hvor vi slap bog 2. Anna har ofret sig selv for at redde landet som lænkede hende, og Alexander skal nu stå over for en masse fare uden befrieren til at hjælpe ham. 
Men, Anna er ikke død, hun er fanget i en anden verden hvor tiden går meget anderledes, og meget hurtigere, for Anna er der ikke kun gået 10 år i fangeskab og tortur, men meget længere...
Det i sig selv var en twist jeg ikke havde set komme, men jeg nød det alligevel. Det gjorde mig nysgerrig og var med til at jeg læste hurtigere, for jeg måtte bare vide hvad der ville ske for Anna, og om hun ville overleve alt det hun blev udsat for. 
Samtidig kæmper Alexander også sine egne kampe, og de gjorde mig bestemt også nysgerrig, for han bærer også rundt på noget mystisk... Der er hvert fald noget med ham, og det har noget med Anna at gøre. Jeg håber hvert fald der kommer flere svar i fjerde bind, som efter min mening godt må udkomme meget snart, gerne med det samme. 
Men, i denne bog får vi også en ny synsvinkel, en som var med til at sætte en masse spørgsmål i gang for mit vedkommende. Jeg forstod ikke helt pointen med hans vinkel i starten, jeg vidste ikke helt hvad han havde med Anna og de andre at gøre. Men han gjorde mig nysgerrig, og jeg begyndte også hurtigt at se frem til han kapitler for at finde ud af mere. 
Jeg vil ikke afsløre for meget om denne nye vinkel, den synes jeg selv i skal have oplevelsen af at udforske når i læser bogen. 

Generelt sker der en masse i denne fortsættelse. For selv om Anna ofrede sig selv og sin frihed i andet bind for landets sikkerhed, er der bestemt ikke sikkert. 
Farer lurer om hjørnet, og det har noget at gøre med det sted Anna er endt, og de folk der holder hende fanget. 
Generelt bliver det her koncept med "Verdensherrerne" en større del at handlingen i denne bog, og det var noget der fascinerede mig og gjorde læsningen så meget mere spændende. Jeg måtte bare vide mere, og hvad der ville ske hvis de slap fri af deres fangeskab. 
I løbet af denne bog sker der en masse overraskende ting, men slutningen var nok der hvor jeg blev mest overrasket. Der skete noget af et plot twist, og jeg sad helt mundlam og chokeret da jeg havde vendt sidste side. Samtidig var jeg også frustreret og sur over jeg ikke havde en fortsættelse, for jeg måtte bare vide mere, jeg måtte bare have svar på mine spørgsmål, for dem kom der mange af... 

Pernille er også fortsat super god til at bygge videre på det spændende tema med det nordiske tema, det bliver aldrig kedeligt, og der sker konstant noget nyt som gør det spændende. Samtidig kommer der flere og flere informationer på, som gør at jeg som læser følte jeg bare måtte læse videre for at finde ud af mere, at jeg ikke kunne lægge bogen fra mig før jeg var færdig. 

Som sagt så møder vi bl.a. en ny synsvinkel i bogen her, men vi møder også bare nye personer i det hele taget. Det er ikke mange nye vi møder, så det var stadig overskueligt og nemt at holde styr på dem, men hvis man skulle blive i tvivl, er der heldigvis stadig persongalleri bagerst i bogen, som man kan slå op i.
Men alle dem vi støder på undervejs, vil jeg sige virkede spændende, levende og ægte. De gjorde mig alle nysgerrige, så Pernille har endnu engang klaret den godt med alle sine karakterer. 
Sproget i bogen er også fortsat let og forståeligt, samt havde jeg endnu engang følelsen af at siderne læste sig selv. 
Der er stadig heller ikke sparet på detaljerne, så det var endnu engang nemt at forestille sig det hele som en lille film. 
Jeg håber dog stadig på en filmatisering af denne vilde serie en dag! 
Så men alt i alt har Pernille formået at skabe en velskrevet fortsættelse, som virkelig fejer benene væk under en, og sætter gang i tankerne. 
Jeg kan stadig kun varmt anbefale alle læsere at give denne bog en chance, specielt hvis man er til - Nordisk handling, fantasy, spænding og kærlighed. - 







Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar