tirsdag den 4. januar 2022

Tbr Januar. - 2022.

Tbr for Januar 2022. 

2021 er slut, og vi er gået ind i år 2022,
det betyder jo også at vi er gået ind i en ny måned, hvilket betyder ny Tbr!  
Rigtig godt nytår! Jeg håber i alle er kommet lige så godt ind i året som jeg er.
Jeg har erkendt i løbet af de seneste par måneder, faktisk siden HF start, at tiden er mere knap, og jeg får derfor ikke læst så meget, som jeg gerne ville... 
Jeg har dog valgt stadig at sætte 5 bøger på min tbr for måneden, men regner heller ikke med at få læst mere end det. 
Gør jeg, så er det fordi jeg indhenter læsningen gennem lydbøger. 
År 2021 var et ret godt læseår for mig, for jeg nåede op på hele 156 bøger! 
Det er for mig et ret flot antal, specielt når man tænker på hvor travlt jeg har haft. 
Det nye år betyder også et nyt læsemål, jeg har igen sat det på 100, men tvivler faktisk stærkt på at jeg når det. 
Om lidt står den på eksamener, og så mit andet år på HF, som bestemt bliver hårdt. 
Men jeg vil forsøge at nå målet! 

Men nu til årets første tbr! 


  1. Experimentet #2, Rejsen. Skrevet af Susanne Aalling Ovesen. - Et anmeldereksemplar. - Jeg læste i December første bog, og må sige den fangede mig virkelig. Nu hvor jeg deler min Tbr, er jeg også allerede begyndt på anden bog, og den virker lovende! Er spændt på hvordan serien sådan generelt slutter, for lige nu kan jeg ikke forudse det. - Midt om natten flygter Sophia sammen med William til London, hvor de skal mødes med April og de andre helblandet - de, der er som William, og som bærer det samme DNA som Sophia. Spørgsmålet er dog, om de andre vil kunne acceptere Sophia, når hun har haft uhyret efter sig, og måske stadigvæk har?
    Rejsen går ikke som planlagt. Sophia bliver forfulgt, og da forfølgeren er tæt på at indhente hende, flygter hun sammen med William og de andre helblandede.... -
     

  2. #Seetmord. Skrevet af Gretchen McNeil. - Et anmeldereksemplar. - Dette er den første bog i serien #MurderTrending, jeg læste anden bog tilbage i August 2021, så ved allerede lidt om bogen her, men nu har jeg endelig fået fingrene i bog 1, og glæder mig virkelig til at læse den! - Da syttenårige Dee Guerrera vågner op i en dunkel lagerbygning, ved hun, at hun er udvalgt til at blive det næste drab for åben skærm. Men hun nægter at lide samme skæbne som alle de morderiske fanger, der på brutal vis er blevet henrettet på øen før hende. Dog tyder intet på, at det muligt at undslippe sin egen død på Alcatraz 2.0. - 
  3. Bare Alice. Skrevet af Luna Harley. - Et anmeldereksemplar. - Bogen her har fået sindssygt meget god omtale siden udgivelsen, og jeg er ved at revne af spænding, for jeg har nu også efterhånden fået en del forventninger til bogen! Den lyder også virkelig interessant, så er spændt på at komme i gang med den! - Alice er ikke Alice. Olivia er ikke Olivia. De er Alice og Olivia.
    Indtil Olivia begynder at interessere sig for drenge. Og Alice ikke gør. Indtil Alice møder pigen i båsen. Og Olivia ikke gør. Alice kan ikke være lesbisk. For Olivia er ikke lesbisk. Det vil ødelægge alt. Derfor må Olivia aldrig nogensinde finde ud af det. - 

  4. Vaals Hær #3, Islandet. Skrevet af Eva Egeskjold. - Et anmeldereksemplar. - Dette er sidste bind i den spændende serie "Vaals hær" og jeg er ret nervøs for hvordan den slutter, og så også lidt trist over at det allerede er slutningen på den serie... Jeg kommer nemlig til at savne dette univers helt ekstremt igen, men kan heldigvis se frem til genlæsningerne! Måske jeg snart skulle genlæse den første serie "Næslandet" - Han slap hende og greb ind ved sit bælte.   God og sund appetit, skrev han på stentavlen. Hun skal nok vokse sig stor og stærk.    Kvinden smilede, og der var stille lidt, mens barnet diede.   „Hvad er der i din ransel, Jack?“   Han så på hende og sukkede. Så rystede han på hovedet. Sandheden var, at han ikke vidste det. Han vidste blot, at det, den rummede, var noget, der var hans, og hans alene. At det var noget, han ville gøre alt for at beskytte. Om så det var med sit liv.
  5. Murens vogter #2, Den syvende sten. Skrevet af Sofie M. Rodam. - Denne fortsættelse er en jeg tvivlede meget på om jeg ville læse. Første bog i serien fangede mig ikke synderligt, og der var en del detaljer ved den jeg ikke var så vild med. Men forfatteren fik mig overtalt, og jeg giver den nu en chance! Jeg er nu ret spændt på trods af tvivlen. - Vogternes Hus er brændt ned. Vogterne er døde, og Modstandsgruppen har taget medaljonerne. Dana er på flugt med en lille gruppe af Beskyttere, og det er nu deres opgave at få medaljonerne tilbage. Dana er den sidste Vogter. Hun er nu nødt til at få sine kræfter under kontrol og genvinde Beskytternes tillid. Det er dog lettere sagt end gjort, for hvordan skal hun kunne få sine kræfter under kontrol, når hun lige så stille begynder at miste kontrollen over sig selv?


Det er så de bøger jeg har planlagt at læse i Januar! 
Skal i læse noget bestemt? Måske noget i kan anbefale?





Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Forlaget klippe: http://forlagetklippe.dk/
Straarup & Co: https://straarupogco.dk/
Mellemgaard: Mellemgaard.
Susanne Aalling Ovesen: Forfatterens Facebook side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar