lørdag den 18. juni 2022

Anmeldereksemplar: Pandava #4. - Aru Shah og den gyldne by.

Pandava. 

Titel: Pandava #4. - Aru Shah og den gyldne by. 

Original titel: Pandava #4. - Aru Shah and the City of Gold. 

Forfatter: Roshani Chokshi. 

Udgivet på dansk ved: Straarup & Co. 

Udgivet på dansk den: 30/03-2022. 

Antal sider: 428. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Den gyldne by.

Aru Shah har fremsat et ønske foran Ønsketræet, men hun kan ikke huske, hvad hun ønskede. Hun er dog ret sikker på, at hun ikke ønskede sig en ny søster i form af Kara, som påstår at være Den Sovendes datter ligesom Aru. Men Kara er den eneste, som kan hjælpe Aru med at slippe ud af Den Sovendes hule, så hun kan komme hjem, og derfor har hun intet andet valg end at stole på hende.

Aru er ikke engang sikker på, at hun fortsat vil kæmpe på devaernes vegne i krigen mod asuraerne. Indtil nu har guderne været utilregnelige. Kubera, som er hersker i Lanka, Den Gyldne By, lover at give Pandavaerne to magtfulde våben, men kun hvis de klarer sig igennem hans tre prøver. Hvis de fejler, har de ikke en chance mod Den Sovendes hær, som er på vej mod Lanka for at tage magten over Det Overjordiske.

Det, der fylder mest i Arus hoved, er dog spørgsmålet om, hvorfor samtlige voksne, hun nogensinde har holdt af og stolet på, har svigtet hende. Kan hun slutte fred med det, de har gjort, før hun snart skal kæmpe sit livs kamp?




Så har jeg endelig læst den fjerde bog i Aru Shah serien, og jeg kan med det samme afsløre, at jeg var vild med den! Faktisk var jeg så opslugt under læsningen, at jeg slugte alle 428 sider på lige omkring 8 timer. Jeg kunne bare ikke stoppe før sidste side var vendt. 

Da jeg begyndte på bogen, tog det mig ingen tid endnu engang, at falde ind i handlingen og nærmest føle, at jeg fulgte Aru på sidelinjen. Trods det alligevel er lidt tid siden jeg læste den tredje bog, kom de små detaljer nemt til mig. 
Da jeg slap Aru i tredje bog, var hun blevet kidnappet af Den Sovende, hvor hun møder Kara der afsløre en noget overraskende nyhed, nemlig at hun er den sovendes datter. Det var nu alligevel ret chokerende, så da jeg begyndte læsningen, var jeg meget ivrig efter at finde ud af hvad det nu betød for Aru og de andre Pandavaer. 
For at Aru dog kan slippe væk fra den hule som Den Sovende holder hende fanget, må hun stole på Kara, og tro på at hun vil hjælpe hende, hvilket bestemt ikke er nemt for Aru. 
I løbet af denne del vil jeg sige at der opstod mange spørgsmål, som der dog heldigvis også blev besvaret undervejs. Hvem var Kara for eksempel, var hun virkelig Den Sovendes datter, og hvem er moren så? Nogle spørgsmål der heldigvis blev besvaret under læsningen. 
Men som spørgsmålene kom, blev jeg jo også mere ivrig efter svar, hvilket bestemt også gjorde, at læsetempoet blev sat op. 
Da Aru kommer tilbage til sine Pandava søstre, bliver de også sat på prøve, da de skal til og acceptere Karas tilstedeværelse, samtidig med at de hurtigst muligt skal komme til Lanka og stoppe Den Sovende. Kubera, som er hærsker over Lanka, vil dog kun hjælpe dem med våben, hvis de klarer hans tre prøver, nogle svære prøver. 
Endnu engang bliver vi altså hevet med vores unge helte ud på en rejse gennem de overjordiskes verden, hvor de bliver sat på farefulde prøver, som sætter deres liv på spil. 

Som vi kommer længere og længere ind i serien, kan jeg efterhånden også begynde, at mærke at vi nærmer os den afgørende kamp mod Den Sovende. Det gør også at jeg bare føler læsningen går hurtigere for hver bog. Den ene side efter den anden bliver vendt i ivrighed, efter at finde ud af hvem der vinder krigen. Er det Aru og pandavaerne, eller vinder Den Sovende i sidste ende? Det er hvert fald noget jeg er meget spændt på at finde ud af. 
I denne fjerde bog bliver vi endnu engang underholdt, fanget og det er aldrig kedeligt at følge Aru. Samtidig kan man også mærke, at vores unge hovedpersoner bliver ældre, og at sådan noget som kærlighed fylder en hel del mere. Specielt er der begyndt at komme intense spændinger mellem Aru og Aiden, som jeg er virkelig spændt på hvordan udvikler sig. 
Alt i alt vil jeg sige, at jeg bliver aldrig træt af serien her, og jeg må virkelig sige, at forfatteren formår at overgå sig selv gang på gang. Jeg kan kun varmt anbefale serien, og så håber jeg i vil nyde den lige så meget som jeg har gjort indtil videre! 





Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar