søndag den 12. juni 2022

Wrap-up Maj. - 2022.

 Wrap-up for maj måned.

Maj måned har for mig været en overraskende god læsemåned.
D. 12. maj gik jeg på læseferie, og havde sådan set ikke forventet særlig meget tid til læsningen.
Jeg har dog alligevel formået at læse 9 fysiske bøger, ca. 3074 sider, og lyttet til 2 lydbøger. 
En del af bøgerne var dog også korte, hvilket selvfølgelig hjalp lidt. 
Starten af måneden var meget sløv med læsningen, for jeg tilbragte 2 uger oppe ved min mor, da jeg skulle passe kat mens hun var væk, og da min søster også var der, brugte jeg mere tid med hende, end læsningen. 
Sådan er det jo bare nogle gange, der skal også være plads til andet end læsningen til tider. 
Jeg fik overstået 2 af mine eksamener i maj, hvilket var fantastisk, men også lidt nervepirrende. Jeg skulle nemlig til min første mundtlige eksamen i maj, første som i nogensinde. 
Hold nu helt ferie det var nervepirrende. Men jeg klarede den! 
Men nu skal der laves en opsamling på de læste bøger, og hvilke der var den/de bedste!

  1. Tre søstre #1, Asketræet. Skrevet af Anne Thorogood. - 5 Stjerner.
  2. Kærlighedsgåder #3, Hvorfor ikke? Skrevet af Carey Heywood. - 4 Stjerner.
  3. Grøn klode #3, Nordlys. Skrevet af Eva Munk. - 5 Stjerner. 
  4. Spektrum #4, Kvadrantiderne. Skrevet af Nanna Foss. - Lydbog, 5 Stjerner.
  5. Midsommerens offer. Skrevet af Katrine Skovgaard. - 4 Stjerner. 
  6. Pandava #4, Aru Shah og den gyldne by. Skrevet af Roshani Chokshi. - 5 Stjerner. 
  7. Hævnens Paradis. Skrevet af Rachel Hawkins. - 3.5 Stjerner. 
  8. Crescent City #1, House of Earth and Blood. Skrevet af Sarah J. Maas. - 5 Stjerner. 
  9. Folk of the air #2, Kongen af Mørke. Skrevet af Holly Black. - 5 Stjerner. 
  10. Luftkasteller. Skrevet af Katrine Skovgaard. - 5 Stjerner. 
  11. Byttedyr. Skrevet af Lise Villadsen. - Lydbog, 5 Stjerner. 
Dette er så de læste/lyttede bøger i maj måned. 
Som i kan se er der igen en del 4&5 stjernede bøger, men de var virkelig også fantastiske. 
Endnu engang har jeg ikke kunne vælge bare en bog der var den bedste, så det er blevet til 2! 

Den første er - Crescent City #1, House of Earth and Blood. - Den var medrivende, dramatisk, humoristisk og romantisk. Den formåede virkelig at rive mig gennem hele følelsesspektrummet, og jeg var vild med det. Den var spændende fra start af, og mysteriet om hvem der stod bag mordene holdt mig virkelig fanget. Samtidig var den også bare til tider ret uforudsigelig, lad mig bare sige, at morderen chokerede mig virkelig. Elsker den, og glæder mig til at læse videre på serien! 

Den anden bog er - Byttedyr. - Jeg lyttede til den som lydbog, og er faktisk ret glad for det. Det gjorde læseoplevelsen så meget mere intens, fordi der er lagt så meget arbejde i den med de her dystre baggrundslyde der til tider kom. Samtidig var handlingen nervepirrende og medrivende. Fik flere gange gåsehud på armene over uhyggen, og et voldsomt sug i maven. Fantastisk bog, og jeg kan kun varmt anbefale den! 






Tak til forfattere og forlag for anmeldereksemplarer! 

Forlaget Zara: https://forlagetzara.dk/
Palatium Books: https://www.palatium.dk/
Forlaget Klippe: http://forlagetklippe.dk/
Katrine Skovgaard: Forfatterens Facebook side.
Straarup & Co: https://straarupogco.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar