mandag den 1. august 2022

Tbr August. - 2022.

 Tbr for august måned. 

Juli måned er slut, og jeg nærmer mig nu slutningen af min sommerferie. 
D. 16. august starter undervisningen officielt ingen, og det betyder dermed også mindre tid til læsningen. 
Men den nye måned, betyder jo selvfølgelig også, at det er blevet tid til en ny tbr. 
Jeg har jo trods alt stadig lidt ferie tilbage, derfor regner jeg også med at nå lidt mere end bare de bøger jeg har sat på listen. 
Og så igen, er jeg faktisk ikke helt sikker. Jeg har nemlig sat hele 3 engelske bøger på min liste, og den ene af dem er nu ret lang. Så nu må vi se, måske når jeg dem alle, måske ikke. 
Jeg har 6 bøger på min liste denne gang, men jeg er dog allerede ret godt i gang med den ene. 
Jeg startede nemlig på "The Black Dagger Brotherhood #10." den sidste dag i juli måned, så det selvfølgelig også den jeg fortsætter på som første bog i august. 

Så nu til min tbr! 
  1. The Black Dagger Brotherhood #10, Krigeren. Skrevet af J. R. Ward. - Jeg begyndte på denne serie for ret mange år siden nu, men gik i stå da jeg nåede til ottende bog. Jeg tog dog fat i serien igen i juli, og blev ret så fanget af den. Nu jeg i gang med Johns fortælling, og nøj hvor er den allerede ret så spændende! - John ved at han hører sammen med Xhex, også selvom hun måske aldrig vender tilbage til ham. Da han mod alle odds endelig finder hende, er hun døden nær. John erfarer at hans ærkerival Lash, står bag bortførelsen. Men endnu værre, så har Lash muligvis ødelagt enhver chance for at John kan få Xhex. John sætter nu alt ind på at få hævn over Lash ...
  2. Kingdom of the Wicked #2, Kingdom of the cursed. Skrevet af Kerri Maniscalco. - Jeg købte fornyeligt første bog, og har lige læst den og jeg elskede den. Nu er jeg så heldig, at jeg fik anden bog i serien i fødselsdagsgave. Så den skal selvfølgelig læses så hurtigt så muligt! Jeg må vide hvad der sker mellem Emilia, Wrath og Pride, og hvem der ender sammen med hvem. Jeg kan bestemt anbefale denne her til dem der læser engelsk fantasy. - After selling her soul to become Queen of the Wicked, Emilia travels to the Seven Circles with the enigmatic Prince of Wrath, where she’s introduced to a seductive world of vice.
    She vows to do whatever it takes to avenge her beloved sister, Vittoria... even if that means accepting the hand of the Prince of Pride, the king of demons.
    The first rule in the court of the Wicked? Trust no one. With back-stabbing princes, luxurious palaces, mysterious party invitations, and conflicting clues about who really killed her twin, Emilia finds herself more alone than ever before. Can she even trust Wrath, her one-time ally in the mortal world... or is he keeping dangerous secrets about his true nature?
  3. Legenden om Agrat #1. Jernstaven. Skrevet af Anne Mette Asp. - Et anmeldereksemplar. - Jeg modtog i sidste måned denne fantasy bog som en overraskelse fra forlaget. Jeg havde intet hørt om bogen før, men må bestemt sige, at den lyder virkelig interessant. Det også mit første møde med denne forfatter, så jeg er meget spændt på skrivestilen. Bogen udkommer d. 12. august. 
  4. A Court of Frost and Starlight. Skrevet af Sarah J. Maas. - Endelig har jeg fået taget mig sammen og skaffet den, og nu skal den bestemt også snart læses! Jeg savner helt Feyre og Rhysand, og alle de andre fantastiske karakterer i universet. Jeg er nu også ret spændt på hvad der skal ske efter den slutning tredje bog havde... - Feyre, Rhysand, and their friends are still busy rebuilding the Night Court and the vastly altered world beyond, recovering from the war that changed everything. But Winter Solstice is finally approaching, and with it, the joy of a hard-earned reprieve.
    Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, her concern for those dearest to her deepens. They have more wounds than she anticipated-scars that will have a far-reaching impact on the future of their court. 
    Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, her concern for those dearest to her deepens. They have more wounds than she anticipated-scars that will have a far-reaching impact on the future of their court.
  5. Crescent City #2. House of Sky and Breath. Skrevet af Sarah J. Maas. - Jeg var også så heldig at få denne bog i fødselsdagsgave, så nu kan jeg også snart få læst videre på denne medrivende serie. Jeg har hørt en masse blandet reaktioner på denne fortsættelse, så jeg er virkelig spændt på om den kan leve op til mine tårn høje forventninger. - Bryce Quinlan and Hunt Athalar are trying to get back to normal―they may have saved Crescent City, but with so much upheaval in their lives lately, they mostly want a chance to relax. Slow down. Figure out what the future holds.
    The Asteri have kept their word so far, leaving Bryce and Hunt alone. But with the rebels chipping away at the Asteri’s power, the threat the rulers pose is growing. As Bryce, Hunt, and their friends get pulled into the rebels’ plans, the choice becomes clear: stay silent while others are oppressed, or fight for what’s right. And they’ve never been very good at staying silent.
  6. Den magiske boghandel #2. Tilly og de forsvundne eventyr. Skrevet af Anna James. - Jeg læste den første bog i serien i sidste måned og elskede den! Den var sød, underholdende og utroligt godt skrevet. Jeg glæder mig virkelig til at følge Tilly på endnu flere eventyr i bøgernes verden, og jeg glæder mig bestemt til at se hendes udvikling som bogvandre. - Tilly Pages fandt sin mor, som var fanget af Enoch Chalk i børnebogen Den lille prinsesse, men strabasserne er endnu ikke overstået for famillien Pages, samt Tillys nye ven Oskar. Underbiblioteket er blevet overtaget af Underwood, som har været forsvundet i et folkeeventyr sammen med hans søster, som stadigvæk er forsvundet. Underwood vil formane børn fra at bogvandre, og måske endda lukke helt ned for bogvandring. Til stor rædsel for Tilly og Oskar. Eventyr er farlige at bogvandre i, da det er mundtlige overleveringer og ikke som almindelige romaner med en fast handling. Vær parat til endnu et spændende bogvandring med Tilly og Oskar



Det er så de valgte bøger for måneden! En hel del fortsættelser, nogle halvtykke bøger og forhåbentligt fantastiske læseoplevelser! 
Jeg håber selvfølgelig på at få læst en masse mere, men lige nu er målet bare at nå de 6 bøger. 
Har i nogle bestemte bøger i vil læse i august? 






Tak til forlaget Facet og forfatter Anne Mette Asp for anmeldereksemplaret. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar