lørdag den 9. november 2019

Anmeldereksemplar: Alvina #2 - Skyggejæger.

Alvina.

Titel: Alvina #2 - Skyggejæger.

Original titel: 

Forfatter: Chloè Esposito.

Udgivet på dansk ved: People´s Press.

Udgivet på dansk den: 05/07-2019.

Antal sider: 377.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


Skyggejæger.

Efter at have stjålet sin afdøde tvillingesøsters identitet er Alvina flygtet fra Sicilien sammen med lejemorderen Nino. 
Med sig har de en værdifuld diamanthalskæde og en kuffert med to millioner euro, og Alvina er overbevist om, at hun har fundet sin soulmate i den skruppelløse mafioso. 
Så da det går op for hende, at Nino er stukket af med alle pengene og har efterladt hende alene tilbage, indleder hun en hæsblæsende jagt på ham, fra London gennem Europa til Rom. 
For ingen slipper godt fra at røvrende Alvina Knightly. Men kan hun nå at tage hævn, før hun selv bliver indhentet og stillet til regnskab for sine forbrydelser?

Skyggejæger er anden del af Chloé Espositos trilogi om Alvina Knightly – en spændingsfyldt fortælling om jalousi, bedrag og hemmeligheder med en vild og original antiheltinde i centrum.
 



Skyggejæger er den anden bog i trilogien om den ret så forskruede tvilling Alvina. 
I første bog ser vi hende overtage hendes tvilling Beths liv, blive blandet ind i mafiaen, mord, stoffer og sex med farlige mænd, og igennem hele bogen virkede det til at more hende, behage hendes ret så sindssyge sind, hvilket gjorde hende til en der er svær at holde af, men trods det, har Alvina formået at røre noget i mig, for da jeg begyndte på denne vilde to’er, må jeg indrømme jeg havde savnet hendes vilde person en smule. 

I starten af bogen får vi sådan set lige et kort blik på hvad der er sket frem til hvor vi ser hende på hotellet efterladt af Nino, godt og grundigt røvrendt. Men det finder Alvina sig dog ikke i, hun har planer om at jagte han til den dag hun finder ham, og han skal nok komme til at bøde for at efterlade hende. 
Og det er sådan set lidt det denne to’er handler om, vi følger Alvina på endnu en rejse, og denne rejse handler så om at finde Nino. 
Men det ikke helt let for hende, undervejs kommer hun igennem en helt masse drama, og undervejs bliver bunken af bare lig større og større. 
Men undervejs begynder vi faktisk også at se flere følelser fra Alvina, trods hun hårdt prøver at undertrykke dem, så virker hun til tider mere følsom og sårbar, og jeg må sige det var en side af hende der gjorde mig mere nysgerrig. 
Men undervejs ser vi ikke kun hendes jagt på Nino selv om det er den ledende del, vi får faktisk også flashbacks fra hendes barndom, og hvorfor hun den dag idag, hvor vi følger hende som hun er, og hvorfor hun er så forskruet og følelsesløs til tider. 
Og jeg må sige jeg følte godt nok med hende, for det har ikke været en let barndom hun har haft. 

Da jeg blev færdig med Skyggejæger, sad jeg lidt med følelsen af at den havde læst sig selv, for forfatteren har fortsat skrevet bogen i et let forståeligt sprog og som jeg-fortæller det gjorde man bare flyder igennem teksten og bogen. 
Jeg var faktisk lidt ked af at være så hurtig færdig med bogen, men nu venter jeg bare spændt på den tredje og sidste bog bliver udgivet! 

Så hvis du var vild med den første bog i serien (skyggesøstre) kan jeg kun anbefale at læse videre på serien, for den bliver bare mere og mere spændende og fangende! 
Men som sådan kan man også læse denne anden bog uden at have læst første bog da man bliver opdatere en del på hvad der skete i den første bog i den anden også, dog anbefaler jeg helt klart at have læst første bog før man begynder på denne anden bog serien. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar