onsdag den 6. november 2019

Anmeldereksemplar: Awen #1 - Kaldet fra Galathea.

Awen. 

Titel: Awen #1, Kaldet fra Galathea. 

Forfatter: Nathali & Bettina Liane. 

Forlaget: Turbine.

Udgivet: 06/09-2019.

Antal sider: 558.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Kaldet fra Galathea.

Aias liv ændrer sig for altid, da hun finder en forladt kuffert på sit dørtrin. 
Kufferten fører Aia og hendes tvillingebror, Peter, til det mystiske skib Galathea, der kan sejle mellem magiske verdener. 
På skibet bliver Aia og andre jævnaldrende uddannede som vogtere af den forunderlige verden Igdrafell. Truslen lurer nemlig altid i form af en gruppe ved navn Morkinskinna. 
Med kraften over blod og knogler vil de dræbe vogterne og udslette Igdrafell. 
Aia og Peter giver sig i kast med deres træning som vogtere, men da Aia opdager sandheden om sit ophav, sættes hun for alvor på prøve.
På Galathea trænes hun i at kæmpe mod mørket, men kan hun mon overvinde mørket i sig selv?



Kaldet fra Galathea to mig med storm, den var medrivende, spændende og fuld af magi, og jeg kan kun sige jeg glæder mig utroligt meget til en fortsættelse.

Kaldet fra Galathea starter ret spændende ud, vi møder Aia og Peter i deres liv ved familien Kollgaard, em familie de ikke føler sig helt tilpasse i, men ret hurtigt får Aia og Peter den her magiske kuffert der føre dem til skibet Galathea. 

På skibet bliver de præsenteret for magien, for den "virkelige" verden, den her uddannelse som vogtere, og morkinskinnaer. 
Men det bliver ikke helt fredeligt for Aia ombord på skibet, for nogle er ude efter hende.
Det fort fortalt hvad noget af bogen handler om, men der sker så meget i løbet af bogen at hvis jeg skulle fortælle det hele vil det blive en meget lang anmeldelse, og så synes jeg faktisk bare selv i skal have lov til at opleve denne fantastiske verden som Nathali og Bettina Liane har skabt.

Denne serie er blevet skrevet af mor og datter, hvilket jeg må sige er imponerede mig meget, for de har satme gjort det godt.

De har formået at få det hele til at stemme overens, og formået at holde den samme skrivestil igennem hele bogen, hvilket jeg må sige er et rigtig stort plus.
Men ud over det, så bruger de simpelhent også så mange fantastiske detaljerede detaljer omkring skibet, de forskellige typer vogtere, dyrene, omgivelserne, handlingerne og specielt personerne og deres følelser. På intet tidspunkt følte jeg fx bipersonerne bare var i baggrunden, jeg følte at hver en person vi møder i bogen er ægte, levende og havde deres egne stemmer, hvilket var en fantastisk oplevelse.
Men vi møder også mange personer under læsningen, men grundet den fine personliste forrest i bogen, blev det på intet tidspunkt rodet eller forvirrende, og det samme med ukendte ord, for bagerest i bogen er der også en super fin ordliste med forklaringer.

Min eneste grund til jeg ikke har kunnet give bogen den sidste stjerne, var grundet at jeg ville have ønsket vi også havde kapitler fra Peter, primært følger vi kun Aia i bogen, ud over et par enkle kapitler fra en anden person. 

JEg håber virkelig vi får noget mere fra Peter af i den næste bog, for han er en stor del af handlingen, og så må jeg sige jeg rigtigt gerne ville vide mere om ham og hans følelser omkring det hele, og vide mere om hvorfor han handler som han gør til tider.

Men alt i alt, må jeg sige dette er en yderst fantastisk bog, speciel på sin helt egen måde, men så medrivende at man bare hungre efter en to´er når man har læst bogen færdig! 

Jeg kan kun anbefale denne skønhed, for lige så smuk som den er, lige så spændende er den! 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar