søndag den 24. november 2019

Anmeldereksemplar: Forbandelsen over Laitana #2 - Undergrundens mysterier.

Laitana. 

Titel: Forbandelsen over Laitana #2. - Undergrundens Mysterier. 

Forfatter: Sissel Moody.

Forlaget: Klippe.

Udgivet: 13/09-2019.

Antal sider: 559.

Antal stjerner. 4,5/5.

Bogen er modtaget af forfatteren,
så mange tak til hende!


Undergrundens Mysterier.

Tror du på Magi?
Tror du på sammenhold?
Tror du på, at vi sammen kan vinde over den mørke magi?

Jeg, Linea, er frelseren, og jeg tror på det.

Laitana er mørkere end nogensinde før. Et uvejr ødelægger og bringer dødelige konsekvenser med sig. Exma holder sig skjult. Soldater spreder frygt i Søbyen. Flere indbyggere er stadig forsvundet. Der er noget på vej. Vi kan alle mærke det.

En ny magisk sten fra Undergrunden er vores eneste chance for at bryde forbandelsen. Men ingen ved, hvor Undergrundens indgang er placeret, og det eneste kort dertil er forsvundet. Vi må stå sammen og kæmpe. Frelseren alene er ikke længere nok.


Forbandelsen over Laitana #2, er en fortsættelse jeg har ventet på siden den første udgave af etteren udkom tilbage i slutningen af 2017, og hvor var det skønt endelig at få den fortsættelse! Den var spændende, interessant og nervepirrende. 
Hvor den første bog var ret lang tid om at gå rigtigt igang, så var denne anden bog hurtigt, der gik ikke lang tid før der bare var gang i den! 

Linea er tilbage på jorden, og har været det i omkring 3 måneder, hun venter stadig håbefuldt på at hendes venner henter hende så hun kan komme tilbage til Laitana og hjælpe med at få den grufulde Exma af tronen. 
I Laitana har Exma midlertidigt trukket sig tilbage i skyggerne, dog skaber hun stadig problemer for Linea og oprørsgruppen. 
Og eftersom den magiske sten gik i stykker under kampen med Exma, skal de have lavet en ny, men for at kunne det, skal de ned i undergrunden, men det er på ingen måder let, og det kræver Linea og oprørsgruppen tålmodighed og tid, selv om tid måske ikke er det de har mest af. 

Linea er langt fra den perfekte helt, hun er nemlig bare et helt normalt menneske. Linea havde nærmest ingen selvtillid i første bog, men den voksede og blev lidt bedre med tiden, og jeg må sige at her i anden bog kan man dog godt fornemme hendes stadig manglende selvtillid, trods hun er blevet stærkere, er hun stadig nervøs og lidt en medløber, men det sker der også lidt ved i denne anden bog, for her møder vi en som virkelig sætter hendes tålmodighed på prøve, og prikker lidt til nervøsiteten, hvilket gør hun udvikler sig helt ekstremt i denne bog, en udvikling jeg nød. 

I starten af denne bog havde jeg det lidt svært ved Linea, og det var jeg følte virkelig hun skulle sammenligne alt med Laitana, alt var bedre i Laitana, nærmest som om hendes egen verden ikke længere var god nok for hende, og det synes jeg var lidt sørgeligt, jeg ved ikke om det var meningen, men jeg brød mig hvert fald ikke om det, hvilket også er grunden til den sidste manglende halve stjerne. 
Men ellers når vi så kommer tilbage til Laitana går det ellers hurtigt igang, og spænding mangler der ellers ikke. 
Men ud over spænding, så udvikler den spirrende kærlighed mellem Nuga og Linea sig ellers også bare, det var utroligt sødt, og jeg hepper på de forbliver sammen! De er perfekte sammen. 

I denne fortsættelse formår forfatteren fortsat også at bruge en masse skønne detaljer der fortsat gjorde man tydeligt kunne forstille sig landet Laitana og dens magiske væsner, som jeg virkelig nød. 
Men i løbet af denne anden bog møder vi også lidt nye personer, både venner og fjender, hvilket jeg fandt helt fantastisk, for det var ikke engang fordi jeg følte det svært at holde styr på alle karakterene vi møder, det synes jeg som sådan var meget let. Men hvis i har lidt svært ved det, er der et persongalleri bagerst i bogen, som i kan læse i uden at blive spoilet på nogle måder. 

Dette er helt klart en serie jeg kan anbefale, for den er så spændende! Så for selv den lidt mindre trænede læser er dette ikke en svær bog eftersom teksten er ret stor på siderne og derfor ikke meget, så selvom den virker tyk og uoverskuelig, så den faktisk ret hurtig at være igennem! 



Bogen er tilsendt af forfatter og forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar