mandag den 11. november 2019

Anmeldereksemplar: Fortællinger fra døden #3 - Dødens Engel.

Døden.

Titel: Fortællinger fra døden #3 - Dødens Engel.

Forfatter: Katja L. Berger.

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 13/09-2019.

Antal sider: 371.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Dødens Engel.

Bogen tager læseren direkte med tilbage til dér hvor DØDEN LYVER ALDRIG sluttede. Dommedag nærmer sig og Raven, Zeph og Dalia står alle tre midt i Ragnarok. Med sandheden om deres eksistens fremme i lyset er der ikke flere hemmeligheder ... men gør det kampen nemmere?

Tag med de tre halvbørn fra Helvede til Himlen når Dommedag oprinder og spørgsmålet over dem alle skal besvares: Kan Dommedag forhindres - og er det i alles interesse?

Vi ved allerede at SJÆLEHENTEREN ikke er sikker - Ravens kollegaer er stadig forsvundet. Vi ved at DØDEN LYVER ALDRIG - men han pynter måske på sandheden. Nu er der blot tilbage at afgøre om DØDENS ENGEL kan være svaret på menneskehedens frelse ...




Dødens Engel er en medrivende og vild slutning på en spændende og fangende serie, som jeg helt klart vil se frem til at genlæse en dag!
Dødens Engel var bestemt også en slutning jeg var tilfreds med, jeg følte ikke jeg manglede noget, den var smuk, og helt tilpas.

Søg Jahve, og han vil give jer det svar i længes efter. 
Søg sandheden, og i vil finde forståelsen. 
Søg løgnen, og i vil finde modet. 

Dommedag nærmer sig, og midt i det hele står Raven, Zeph og Dalia med et kæmpe pres på deres skuldre, kan de stoppe dommedag? Hvorfor lige dem? 
Men hvad vil der ske hvis det ikke lykkes? Og hvad skal der egentlig til for at komme til enden?

I denne tredje bog sker der en masse, vi ser dommedag komme nærmere, Raven kommer en tur i helvede, Zeph´s kærlighed til Raven vokser, og Dalia vokser med opgaverne og prøver at finde sin plads i verdenen.
Men sammen hjælpes de også af med at finde en måde at stoppe dommedagen. Dog er de ikke altid enige, men ville det ikke også være en smule kedeligt?
At følge Raven og Zeph igen var fantastisk. Raven er lige som hun plejer, stædig og stærk, men selvbevidst om ikke at kunne klare alt selv. Zeph er lige så charmerende som altid, men i løbet ser vi mere af ham, vi lærer ham at kende og høre mere om ham og hans fortid.
Og så der Dalia, hende blev vi præsenteret mere for i anden bog, men lærer hende først rigtigt at kende i denne tredje bog, hvor man i starten godt kan være i tvivl om hende, hun har ikke meget selvtillid, hun er rent faktisk også bare røv træls til tider, men som vi kommer ind i bogen bløder hun op og samme gjorde jeg som læseren, man får hendes fortid at kende også og hun vokser og bliver får mere selvtillid med tiden.

Denne serie har taget mig med storm, jeg var okay vild med første bog, elskede den anden, men denne tredje og afsluttende del har alligevel taget førstepladsen over mine ynglings bøger i serien.
Katja L. Berger formår fortsat at holde et muntert humør igennem bogen uden at det hele går over i useriøst pjat, for bogen er skam også seriøs, det er jo dommedag vi snakker om.
Men hun skriver livligt og gør teksten fangende og giver læseren lyst til bare at læse videre for at finde ud af hvad der kommer til at ske. Sådan havde jeg det hvert fald mens jeg læste.
Men som i de første to bøger er Katja fortsat også rigtig dygtig til at beskrive og bruge detaljer om alt, på intet tidspunkt havde jeg følelsen af ikke at kunne se det hele for mig i billeder, hvilket nok er en ting jeg værdsætter meget når jeg læser.
Denne serie har fortjent alt ros den har fået, for den er godt nok velskrevet og fangende, ikke en serie jeg kan sammenligne med andre bøger jeg har læst.
Jeg kan ikke andet end at anbefale den hvis i ikke allerede har læst den!



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar