lørdag den 1. februar 2020

Anmeldereksemplar: Livets blod. - En Ravnenes Hvisken-fortælling.

Elias. 

Titel: Livets blod. - En Ravnenes Hvisken-fortælling. 

Forfatter: Malene Sølvsten. 

Forlaget: Gyldendal. 

Udgivet: 15/11-2019.

Antal sider: 299. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Livets blod. 

Elias er både en forræder og en forfører, og først og fremmest gør han aldrig noget uden at få betaling. Men det er ikke tilfældigheder, der har gjort ham til den kyniker, han er. Elias begik engang en skæbnesvanger fejl, som lagde hans liv i ruiner og kastede ham ud i en århundredelang kamp for at få det tilbage, som han har mistet. Elias giver aldrig op, og intet får lov at stå i vejen for hans projekt. Indtil han møder en, hvis kræfter kan styre tiden. Men selv ikke Elias kan leve to liv. Hvis han vil ændre sin fortid, så vil det koste ham hans fremtid. Og Annes med.

Livets blod foregår i det kendte univers fra Ravnenes hvisken. Vi følger Elias, en af de mest elskede karakterer, som må træffe et skæbnesvangert valg, der også vil afgøre Annes fremtid.


Dette er en bog jeg var meget spændt på at gå igang med, for det er ikke nogen hemmelighed at jeg var og er ret vild med Ravnenes hvisken trilogien, og at få lov til at følge Elias, brygmesteren som vi kender ham som i trilogien, var en fed oplevelse. 

I Ravnenes hvisken møder vi Elias som den her forføre og forrædder, men vi ved som sådan ikke hvad der er sket i hans fortid der gør at han er endt som han er, men det får vi lov til at få at vide i denne lille bog. 
I Livets blod følger vi Elias fra omkring 1700 tallet tror jeg det er, og der møder vi ham som en lidt anderledes person, en person jeg faktisk var lidt overrasket over, dog lige så nysgerrig på livet som i Ravnenes hvisken. 
Men vi møder faktisk også andre kendte personer vi har mødt i trilogien, som jeg faktisk også synes gav os et lidt bedre syn på hvem de egentlig var før vi møder dem første gang. Jeg var hvert fald helt slugt at at få mere og mere af dem alle, og inderst inde håber jeg sådan at forfatteren vil skrive flere bøger om nogle af de andre karakterer fra universet. 

Men Elias er jo en gammel mand hvis man skal være ærlig, og derfor havde jeg måske godt set bogen noget længere, for jeg er sikker på han han har så meget mere at byde på end det vi kort fik at se. 
For jeg er ret sikker på at han har oplevet så meget mere end bare det vi fik at se. 
Men som der også står på bagsideteksten "Vi følger Elias, en af de mest elskede karakterer, som må træffe et skæbnesvangert valg, der også vil afgøre Annes fremtid." Hvad mon det betyder? Hvad har Annes fremtid mon at gøre med Elias fortid? Læs bogen for at finde ud af det. 

Sproget i bogen er lige så fantastisk og forståeligt som i de andre bøger forfatteren har udgivet, og jeg fløj simpelhen igennem endnu en bog fra hende, og jeg ser virkelig frem til mere fra hende en dag. Har i ikke allerede læst Ravnenes hvisken trilogien, og eventuel spin-off bogen Verden Styrter, så kom endelig igang, Ravnenes hvisken trilogien er hvert fald ret vigtig at havde fået læst før denne her, det synes jeg hvert fald. 



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter mine egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar