torsdag den 6. februar 2020

Anmeldereksemplar: Sjælealkymi #2. - Sværm af måner.

Sjælealkymi.

Titel: Sjælealkymi #2. - Sværm af måner.

Forfatter: Katrine Williams.

Forlaget: Mellemgaard.

Udgivet: 18/11-2019.

Antal sider: 345.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af forlaget, og forfatteren,
så mange tak til dem! 

Sværm af måner.

Ud af det blå genopstår Veronica.

Alyssa og Stella arbejder på at få uddrevet dæmonen, som er ved at få kontrol over Veronica.

Jared er arresteret under falske anklager, og Stella vil gøre alt for at få ham ud. Undervejs sætter Stella alt på spidsen for at finde et mystisk apparat, der har tilhørt alkymisten Tycho Brahe - nøglen til at få Jared ud af fangenskab.

En ny dreng, Chester, begynder på skolen, og Stella opdager, han er en vigtig brik i puslespillet. Men varme følelser opstår ...

En gammel ven opsøger Stella og fortæller hende, hvordan hun inden for kort tid kan befri Jared. Men ukendte farer lurer. Pludselig bliver Stellas håndtering af situationen et valg mellem kaos og fred. Alt står på spil mellem broderskaberne Memento Mori og Ouroborus. Hun opsøger vilde situationer uden at vide, at denne gang vil hendes valg få dødelige konsekvenser.

Spørgsmålet er: Bliver prisen for Jareds frihed for høj?


Så er anden bog i sjælealkymi læst og hvor må jeg sige den var spændende, helt sikkert en fortsættelse der er sin etter værd.
Dette er en serie jeg glæder mig rigtig meget til at læse videre på. 

Da jeg begyndte på bogen skulle jeg lige sætte mig ind i alle detaljerne igen, for det er alligevel et godt stykke tid siden jeg læste etteren, men omkring 2-3 kapitler inde synes jeg alligevel jeg begyndte at få fat i alle de små glemte detaljer, og kunne læne mig tilbage og bare nyde denne spændende fortsættelse. 
Igennem toeren her kommer vi med Stalla ud for en masse spændende ting. Jared er anholdt, hendes Veninde Veronica er genopstået, men besat af en dæmon. Der starter en ny dreng på skolen som der er lidt for god kemi med. En gammel "ven" opsøger hende og giver hende en mulighed for at befri Jared. 
Men hun bliver også hold øje med at broderskaberne. 
Der sker faktisk bare rigtig meget på de her 345 sider, men det var alligevel fordelt på en måde der gjorde jeg ikke følte det var overdrevet eller umuligt. Jeg var fanget, nysgerrig, og følte faktisk bare jeg fløj igennem siderne. 
Men igennem alt det her drama der sker, så synes jeg også jeg lagde mærke til at Stella begyndte at vokse lidt, blive mere moden, og acceptere tingenes tilstand bedre, hvilket jeg vil sige var en fornøjelse. 

Sproget i bogen her vil jeg sige det både ret forståeligt, men det er også lidt gammeldags, men nu foregår bogen jo også i 1986, så vi er jo alligevel et par år tilbage i tiden. Men jeg følte derimod intet problem med at følge med, var der et ord jeg ikke forstod slog jeg det bare op, og det var ikke mange gange jeg skulle det.
Men grunden til jeg ikke kunne give bogen den sidste stjerne var faktisk for jeg følte forfatteren skulle overforklare nogle detaljer lidt for meget. Stella, Caster og Jared er jo "genfødte" på grund af det her alkymi, og når hun fortalte om deres tidligere liv, så var det lidt som om forfatteren skulle pointere hvem der var hvem hver gang. Og det følte jeg var ret unødvendigt, fx er Stalla, Beate i et tidligere liv, og det har jeg fået at vide et par gange, så behøver jeg ikke at det bliver pointeret hver gang Beate bliver nævnt, og det er det samme med Castor og Jereds tidligere personer, det gik hen og blev unødvendig info som læseren selv burde kunne huske efter de første par gange det er nævnt. 
Men ud over den detalje så vil jeg sige det var en fantastisk spændende bog, og jeg ser virkelig frem til tredje bog med den cliffhanger anden bog sluttede med!
Og jeg kan helt klart anbefale jer at læse denne her bog hvis i har læst etteren også! 



Bogen er modtaget af forfatter og forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar