mandag den 17. februar 2020

Anmeldereksemplar: Woodlake-serien #1. - Et rigtigt håndværkertilbud.

Woodlake.

Titel: Woodlake-serien #1 - Et rigtigt håndværkertilbud.

Original titel: The Fix #1 - Fix her up. 

Forfatter: Carey Heywood.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 23/12-2019

Antal sider: 300. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem! 


Et rigtigt håndværkertilbud.

Finley Reeves er de dårlige beslutningers dronning. Hun har netop været igennem en slem skilsmisse i Texas og har besluttet sig for at starte helt forfra. Hun vælger at begynde med at investere i et rigtigt håndværkertilbud, der har flere fejl og mangler end Titanic. Oven i købet ligger det i den anden ende af USA i Woodlake, New Hampshire. Hendes største fejltagelse er måske at indlade sig på projektet helt alene.

Entreprenøren Noah Thompson viser sig på hendes dørtrin som redningsmand og giver hende et tilbud hun dårligt kan sige nej til. Noah er sexet, barsk og dygtig med sine hænder. Men Finley lover sig selv at hun ikke har brug for hans hjælp, hverken med håndværkertilbuddet eller med noget som helst andet. Men det har hun nu nok alligevel.



Så har jeg fået læst den første bog i Woodlake serien, og hvor må jeg sige den skuffede bestemt ikke. Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg har elsket nærmest alle de bøger jeg har læst af forfatteren her, og der blev bestemt ikke anderledes med denne her.
Jeg var fanget fra første kapitel af, og kunne ikke stoppe før jeg var færdig, jeg glæder mig virkelig til toeren udkommer!

Finley er en karakter jeg kom ret hurtigt til at holde af, for da vi møder hende er hun syg, og er næsten lige kommet ud af en skilsmisse, og har valgt at flytte langt væk fra de kendte omgivelser, og huset hun har købt er bestemt ikke i god stand.
Men hun formår at holde hovedet højt, og prøve at se positivt på tingene. Samtidig er hun stædig og selvstændig, det nød jeg virkelig, men trods det kan hun også finde ud af at tage imod hjælp når hun ved det er det bedste. Derfor blev hun altså bare en jeg holdt hurtigt af. Og så har hun bare en skøn personlighed.

Noah var jeg lidt skeptisk omkring i starten, synes han virkede lidt frembrusende og på hele tiden når man tænker på de ikke kendte hinanden. Men jeg blev hurtigt vant til hans personlighed og begyndte at finde ham charmerende og interessant. Hvor Finley kommer fra en kærlig men lille familie, kommer han far en stor familie, en familie jeg håber de næste par bøger kommer til at handle lidt om, for dem fandt jeg meget interessante!
Men altså i sidste ende faldt jeg nu også lidt for Noah, han er en skøn fyr, og jeg nød virkelig at lærer dem begge at kende igennem bogen.

Bogen her er ikke særligt lang, og derfor kunne jeg godt finde slutningen en smule forhastet, men jeg synes dog alligevel den var smuk og sød, men kunne nu godt have brugt måske bare omkring 50 sider mere, og så havde den været lige tilpas.
Sproget i bogen er lige så let og forståeligt som det er i alle Carey´s andre bøger, så det klager jeg bestemt ikke over.
Dette er helt klart en bog jeg kan anbefale jer bogelskende folk der elsker en sød og hjertevarm romantisk fortælling! Jeg elskede den hvert fald.


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter mine egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar