onsdag den 29. juli 2020

Anmeldereksemplar: Du må aldrig glemme mig.

Glem mig ikke.

Titel: Du må aldrig glemme mig. 

Original titel: Don't You Forget About Me. 

Forfatter: Mhairi McFarlane. 

Udgivet på dansk ved: HarperCollins Nordic.

Udgivet på dansk den: 15/03-2019.

Antal sider: 393.

Antal stjerner: 5/5.




Du må aldrig glemme mig.

Georgina Horspool har aldrig haft en mere katastrofal uge i hele sit liv.

Hun er lige blevet fyret fra sit job på Sheffields værste restaurant, da hun kommer hjem og finder sin kæreste i seng med en anden. Hun har intet andet valg end at sparke ham ud og så finde sig et nyt job i en fart. Hendes nye chef viser sig at være en gammel kærlighed helt tilbage fra skoletiden... Kan det blive værre?

Ja – når en anden af Georginas eks-kærester, som er en kendt komiker, begynder at bruge detaljer fra deres forliste forhold i sit stand-up repertoire. Kan Georgina tage magten over sin fortid igen – og vende det hele til sin fordel?




Så har jeg endelig fået læst mere fra Mhairi McFarlane, og endnu engang har hun formået at feje benene væk under mig med en fantastisk og tåretrækkende fortælling. 
Jeg havde virkelig høje forventninger til denne bog efter at have læst - Hvis bare du var min. - og hvor må jeg altså sige, at denne bog, levede bestemt op til alle forventninger og så meget mere til. 

Da jeg begyndte på bogen her, gik der ikke lang tid før jeg bare var fanget og følte at jeg fulgte Georgina på sidelinjen, og sikke nogle oplevelser hun får sig. 
Georgina er en kvinde jeg hurtigt kom til at holde af, og føle med, for trods hun holder hovedet højt og kæmper sig igennem alt, så har hun det ikke helt nemt, og bestemt ikke på kærligheds delen, sin kæreste finder hun sammen med en anden, og hendes nye chef viser sig at være en gammel flamme hun aldrig rigtig kunne glemme fra skole tiden. 
Igennem bogen er det egentlig ikke fordi der sker vildt meget hvis man tænker over det, men alligevel sad jeg, mens jeg læste med følelsen af at der skete noget hele tiden, men på den gode måde, det føltes ikke på noget tidspunkt overvældende, jeg var fanget og underholdt igennem hele bogen. 
Georgina's eks kæreste Robin (komikeren) brød jeg mig aldrig om, men vi mødte ham jo så også første gang i en ret uheldig situation, men han dukker op flere gange i bogen, og hans opførsel over for Georgina var skrækkelig, jeg jeg havde lidt lysten til at give ham et drag over nakken og sige "bliv dog voksen og kom videre" flere gange. 
Og så er der den gamle flamme - Luke. - En fyr jeg var skeptisk omkring da vi møder ham som voksen, han virkede som om han holdt på noget, og jeg var virkelig længe i tvivl om han virkelig ikke kunne huske hende fra skolen eller ej, jeg spoiler intet! Læs bogen for at finde ud af det.
Men jo længere ind vi kommer, og jo mere vi får at vide om deres fortid sammen, begyndte jeg at bløde op over for ham. 
Men Georgina er helt klart min favorit igennem hele bogen.

Sproget i bogen er dejligt let, og jeg følte virkelig jeg bare fløj igennem bogen, så dette er en bog jeg vil sige er let at læne sig tilbage til og bare nyde uden at tænke for meget. 
Igennem hele bogen følger vi kun Georgina's synsvinkel, men vi møder alligevel en del personer ud over de to eks kærester, vi møder for eksempel også hendes venner, som jeg vil sige er ret specielle, men er med til at give bogen det ekstra pust af liv. 
Jeg er stadig ret stor fan af Mhairi's skrivestil, som er fuld af humor og følelser, jeg er helt ærlig og vil gerne sige at denne bog trak ret mange tårer omkring slutningen, den var virkelig hård og rørende. Men generelt igennem hele bogen følte jeg virkelig jeg kunne fornemme alle de der følelser fra frustration, vrede og glæde, og mange flere følelser, der er bare rigtig meget liv i hendes skrivestil og hendes karakterer. 
Så alt i alt er dette bare endnu en fantastisk bog fra Mhairi, og jeg kan virkelig kun anbefale alle jer læsere der elsker en sjov og romantisk bog! 




Bog er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar