mandag den 6. juli 2020

Anmeldereksemplar: Hvis jeg falder #1.

Hvis jeg falder.

Titel: Hvis jeg falder. (#1.)

Forfatter: Anne Thorogood. 

Forlaget: Peoples`Press. 

Udgivet: 01/06-2020.

Antal sider: 333.

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så tusind tak til hende! 




Hanna & William. 

Hannah er ung og smuk. Det med det smukke, synes hun måske ikke selv. 
Og så er hun fanget i Kolding. 
Egentlig ville hun gerne have været til England for at studere. 
I stedet er hun flyttet tilbage til sine forældre for at passe sin syge far. 
Faren har fået en hjerneblødning og kommunikerer med Hannah og moren gennem kort med ord. 
Hannah arbejder i familiefirmaet, der styres af farbroren, Filip. 
Der er ingen tid til venner eller kærlighed i Hannahs liv, før hun bogstaveligt talt kaster sig foran den flotte og charmerende William Black og taber både papirer og sit hjerte. 
Men mødet med William er kompliceret - for at firmaet ikke skal gå konkurs, skal William helst lokkes til at investere massivt i det. 
Hannah har slet ikke plads til komplicerede følelser, men hun har svært ved at styre sig overfor den irriterende og kontrollerede Mr. Black.


Så har jeg fået læst - Hvis jeg falder. Og hvor må jeg sige at dette var virkelig en bog der levede op til forventningerne, og gav mig en super læseoplevelse. 
Dette er også den første bog jeg læser af denne forfatter, men bestemt heller ikke den sidste! 

Hanna er ung og smuk. Hun bog hjemme ved sine forældre da hun hjælper sin far efter at han fik en hjerneblødning og nu ikke rigtigt kan meget selv. 
Hanna arbejder også i sin fars gamle firma, som hun nu ejer en tredje del af. 
Hanna føler ikke der rigtigt er tid til hverken venner eller kærligheden, dog ændre noget sig efter mødet med den flotte og charmerende William Black.

Da jeg begyndte på bogen her, gik der ikke lang tid før jeg bare var slugt og den ene side efter den anden blev vendt, faktisk var jeg så fanget af bogen at jeg bare ikke kunne lægge den fra mig før jeg vidste hvordan det endte mellem Hanna og William.
Hanna var en karakter jeg hurtigt kom til at holde af, hun er sød, betænksom og opmærksom. Hun bekymre sig altid om dem omkring sig, og ofre rigtig meget til dagligt. 
Jeg havde flere gange lyst til at ruske i hende og skrige at hun skulle åbne øjne og tage tid til sig selv flere gange, for ærligtalt havde hun ikke noget liv før William kom ind i billedet.
Selv på arbejdet følte jeg ikke rigtigt at hun blev sat pris på, hendes onkel Filip kørte lidt sit eget løb, og glemte lidt at selv Hanna ejer en tredje del af firmaet og har noget at skulle sige. 
William brød jeg mig ikke heelt om i starten, han virkede ret arrogant og træls, men jo længere ind vi kom, jo mere blødte jeg op over for ham, og jeg kom virkelig til at synes om ham. 
Hanna og William er bare et super godt par, og jeg heppede virkelig på dem flere gange under vejs. 

Dog har jeg valgt ikke at give bogen den sidste stjerne af den årsag at jeg følte faktisk lidt at det gik lidt langsomt med deres forhold, der gik faktisk næsten 200 sider før der begyndte at ske noget mere mellem dem ud over hede blikke og små øjeblikke, og det gjorde jeg desværre følte slutningen var en smule forhastet, så hvis bare romancen mellem dem var startet måske 100 sider før, så havde den sidste stjerne med sikkerhed været i hus, men grunden den langtrukket start må jeg nøjes med at give den fire stjerner, hvilket jo altså også er ret godt! 

Sproget i bogen er super let, og nemt bare at længe sig tilbage og nyde, jeg følte jeg fløj igennem bogen på ingen tid. 
Jeg lagde dog mærke til en enkel ting ved sproget jeg ikke var helt så vild med, og det var at hun bruger meget forkortelsen "Ok" i stedet for "Okay" og det gjorde bare at i nogle situationer følte jeg det ikke helt så seriøst i nogle af dialogerne mellem Hanna og de andre karakterer, og det håber jeg lidt ændre sig til den næste bog, for jeg er personligt ikke selv helt fan af den forkortelse.  
Anne er super god til at bruge en masse detaljer til at beskrive alt, jeg havde faktisk følelsen af at jeg fulgte Hanna igennem hele bogen på sidelinjen, hvilket virkelig var skønt. 
Men hun er også virkelig dygtig til at gøre alle karakterene, både hovedpersonerne og bipersonerne spændende og levende, de havde hver i sær en stemme og en baggrund, der gjorde jeg følte jeg lærte dem rigtigt at kende, og fik en følelse af de netop var mere en bare karakterer i en bog! 
Alt i alt var det virkelig bare en super god læseoplevelse, og jeg kan ikke andet end at anbefale alle læsere denne bog og håbe på at de vil nyde Hanna og William's historie lige så meget som jeg gjorde! 



Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar