tirsdag den 20. april 2021

Anmeldereksemplar: Til Aretz' Ende #2. - Bondekongens rejse.

Til Aretz' Ende. 

Titel: Til Aretz' Ende #2. - Bondekongens Rejse. 

Forfatter: Christina E. Ebbesen. 

Forlaget: Ulven & Uglen. 

Udgivet: 15/03-2021. 

Antal sider: 509. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Bondekongens Rejse.

Gavin har måske en chance for at vinde den royale turnering og ende sammen med den dejlige prinsesse Isolde. 
Grev Erek og de andre rivaler vil dog bruge alle tænkelige kneb for at vinde, og i finalen er det tilladt at skade såvel modstandere som deres væbnere.

Robin har lovet at hjælpe Gavin færdig med konkurrencen, men han bringer sin ven, hans familie og hele hovedstaden i fare ved at udskyde sin flugt fra Damian som er i hælene på ham. Han tør slet ikke tænke på hvad der vil ske hvis den jaloux ildvæver opdager Robins følelser for det unge menneske.

Gavins og Robins venskab er risikabelt, men de er stadig hinandens eneste chance.




Denne bog fortsættelse er en jeg har ventet længe og spændt på. 
Nu higer jeg efter endnu en fortsættelse, og venter spændt og nervøst på hvad Christina har i ærmet til os næste gang, specielt med den slutning bog to her havde. 
Dette er en serie der virkelig har fanget min interesse, og jeg fornemmer helt klart dette kommer til at blive en af mine yndlingsserier. 

Da jeg begyndte på bogen her, kunne jeg slet ikke fornemme at det var næsten 2 år siden jeg læste første bog, alle detaljer fra bog et kom hurtigt til mig, og jeg kunne endnu engang glide ind i det fantastisk univers og følge vores to hovedpersoner, Gavin og Robin. 
Bog et sluttede jo ret interessant. Gavin og Robin var kommet hjem efter en af udfordringerne i konkurrencen, og finder sådan set ud af at den sindssyge ildvæver Damien ikke døde da Gavin kæmpede imod ham. Det gør straks Robin nervøs og utilpas, og han tænker mest af alt på at stikke af og beholde forspringet, men han kan heller ikke få sig selv til at forlade Gavin og lade ham i stikken når han nu havde lovet at hjælpe ham med konkurrencen som væbner. Dog er der også lidt for dybe følelser på spil i hans beslutning om at blive ved Gavin.
Først og fremmest vil jeg sige det var fantastisk at få lov til at følge både Robin og Gavin i denne fortsættelse, de var lige så fantastisk som jeg huskede dem, men også bare møg træls til tider. 
Robin er helt klart min favorit person i denne serie, jeg kan aldrig få nok at af følge ham og hans gode hjerte og blide personlighed. Han er altså ret kær, men også utroligt stædig. 
Gavin er også en vidunderlig mand, med et godt hjerte og en fantastisk personlighed, men han er godt nok også træls til tider, og tænker ikke altid over de beslutninger han tager. En periode i denne bog var jeg virkelig ved at gå amok over ham, han tog virkelig nogle dårlige beslutninger, som endte med at gå ud over den kære Robin.

Igennem denne fortsættelse sker der lidt af hvert, men det blev aldrig for meget eller for lidt. Handlingen var der masser af og det var spredt godt ud på de 509 sider så man hele tiden var fanget, men også fik lidt pauser undervejs. 
Den her ridderturnering / konkurrence som Gavin og Robin jo deltager i slutter sådan set i denne bog, for der ser vi nemlig den sidste udfordring blive udført. Jeg var helt vildt spændt på om Gavin egentlig ville vinde, for jeg kunne slet ikke forudse det. På en måde håbede jeg han ville vinde, og så alligevel ikke, for jeg kunne slet ikke fordrage Isolde. Måske var det lidt fordi jeg inderst inde bare håber han ender sammen med Robin, at jeg ikke brød mig om hende. 
Men jeg vil nu også sige at Isolde ikke faldt helt i min smag. Som sådan kunne jeg godt lide hendes frie og stædige personlighed, men alligevel kunne jeg ikke fordrage hende. Jeg havde altså meget blandede følelser omkring hende. 
I denne fortsættelse kommer der også nogle ret voldsomme og barske situationer, og jeg vil ikke afsløre for meget omkring dem, men jeg fik virkelig ondt i maven når jeg læste dem. Og jeg måtte faktisk lige lægge bogen fra mig i 5 minutter og samle mig efter de situationer. Men en virkelig rar detalje var at de scener var markeret med advarsel, så man er forberedt på der vil ske noget. Det satte jeg stor pris på. 

I løbet af bogen møder vi jo lidt forskellige folk, og specielt nogle nye som jeg virkelig fandt interessante. Jeg vil ikke fortælle for meget om de nye, for så spoiler jeg bare, men jeg kan fortælle at de virkede ægte, fulde af energi, og de faldt aldrig i et med tapetet. 
Hver eneste biperson vi mødte trådte frem og gjorde noget for fortællingen, og det var fedt! Men der var selvfølgelig også nogle jeg bare ikke kunne fordrage, men de var der, og gjorde også noget for fortællingen på deres egen måde. 
Alt i alt vil jeg bare sige at dette fantastiske univers med masser af spænding, drama, humor og kaos stadig er velskrevet og velopbygget, og jeg kan kun anbefale at give jer den en chance! 






Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar