onsdag den 28. april 2021

Anmeldereksemplar: Kærlighedsgåder #1. - Hvorfor nu??

Kærlighedsgåder.

Titel: Kærlighedsgåder #1. - Hvorfor nu?

Original titel: Love Riddles #1. - Why now?

Forfatter: Carey Heywood. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 12/04-2021.

Antal sider: 292. 

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem. 


Hvorfor nu?

Lige siden hun var en lille pige, har Kacey været vild med den lidt ældre Jake. 
Siden han hjalp hende med at jage nogle drenge, der var onde ved en hundehvalp, på flugt, har hun været fortabt i ham. 
Gennem årene har hun beundret Jake på afstand og været næsten pinligt barnligt forelsket i ham. 
Men han har altid bare behandlet hende som sin lillesøster Reillys tavse og indadvendte klassekammerat, der var meget sød, men også lidt irriterende.

Nu deler Kacey lejlighed med Reilly. 
De er begge singler og går ofte i byen sammen. 
En morgen bliver Kacey vækket af Reilly og de ondeste tømmermænd. 
Tømmermændene bliver endnu større, for mens hun klamrer sig til toilettet, dæmrer det for hende, at hun har sagt ja til at gifte sig med deres fælles ven Heath. 
Heaths mor er meget syg, og han vil gerne glæde hende ved at gifte sig, mens hun stadig lever. 
Og det har Kacey uforsigtigt indvilget i. 
Hun kan rigtig godt lide Heath og vil gerne hjælpe ham, men Reilly stiller spørgsmålstegn ved, om man kan gifte sig, bare fordi man gerne vil være en god ven? 
Oveni det hele vender Jake hjem fra den boreplatform, hvor han har arbejdet i flere år, og det er tydeligt, at han nu ser på Kacey med andre øjne. 
Kacey må spørge sig selv: Hvorfor lige nu?




"Hvorfor nu?" var en bog jeg var meget spændt på at gå i gang med, ikke fordi jeg tvivlede på om den var god, men netop fordi jeg var helt sikker på den nok skulle falde i god smag.
Det ingen hemmelighed jeg er stor fan af Careys bøger, og jeg var bestemt også vild med denne her, og jeg venter meget spændt på næste bog i denne serie "Kærlighedsgåder" 

Da jeg begyndte på bogen blev jeg med det samme fanget, og jeg stoppede heller ikke med at læse før jeg havde vendt sidste side. For trods jeg lidt havde fornemmelsen af hvordan det hele ville ende, så var jeg jo meget nysgerrig på hvad der ville ske frem til slutningen. 
Igennem hele bogen skifter vi mellem Kacey og Jakes synsvinkler, og trods jeg faktisk blev fanget af bogens handling med det samme, galt det nu ikke helt vores hovedpersoner. Faktisk var jeg ret skeptisk omkring den kære Jake.. 
Kacey faldt jeg sådan set lidt for med det samme, hun var sød og rolig, og så var jeg imponeret over at hendes kærlighed til Jake var så stærk på trods af der egentlig aldrig havde været nogen interesse fra hans side af. Men den interesse fra ham af begynder jo så at vise sig da Heath har forlovet sig med Kacey, og det var faktisk af den grund jeg ikke brød mig synderligt meget om ham i starten. 
Jake er som sådan en god fyr, han er opmærksom og omsorgsfuld, men jeg følte også han var en smule egoistisk. Ligeså snart en anden fyr viste interesse i Kacey, så var han klar til at opgive alt for at få hende. Det tog ham altså 20 år og en forlovelse før han åbnede øjnene og indså han holdte af hende som mere end en søster.
Det gjorde jo så jeg desværre var lidt skeptisk om ham i største delen af bogen, men jeg må nu også sige at nær slutningen begyndte det at ændre sig langsomt. Jeg kom altså til at synes bedre om ham til sidst trods han nu aldrig blev min store favorit. 

Handlingen i bogen er ikke vild, og der sker ikke overdrevet meget. Men den var spændende og jeg følte virkelig ikke jeg kunne slippe bogen før jeg var helt sikker på hvad der ville ske. 
For trods jeg havde en fornemmelse af hvem af dem hun ville ende sammen med, var jeg jo ikke helt sikker. Ville hun bryde forlovelsen med Heath og følge sit hjerte og ende med Jake? Eller ville hun ende med at gifte sig med Heath og komme sig over sin stormene kærlighed til Jake en dag? Ja det måtte jeg jo bare vide, og det må i jo læse bogen for at finde ud af. 
En ting jeg dog godt kunne lide ved bogen her og som jeg syntes gjorde at den skilte sig lidt ud fra alle andre kærlighedsromaner var, at da hun havde besluttet sig for hvem hun ville være sammen med, var der ikke det store brud mellem dem midt i det hele som der er i så mange kærligheds romaner. Der var selvfølgelig komplikationer undervejs, men ikke som jeg egentlig lidt havde forventet. Der var forfriskende, anderledes men også meget rart. 

Sproget i bogen er som i alle Careys andre bøger, let og forståeligt. Og med den interessante handling, føles det nærmest som om man bare flyver igennem de næsten 300 sider. Jeg var selv færdig med bogen på ingen tid. 
Som altid er Carey også altid super god til at bruge masser detaljer til at beskrive alt med, og jeg havde derfor endnu engang let ved bare at læne mig tilbage og nyde handlingen. 
Vi møder jo lidt forskellige folk i bogen, men det blev aldrig uoverskueligt. Jeg følte alle karaktererne var lette at holde styr på. Samtidig vil jeg også sige de trådte frem og virkede ægte. Selv de mindste bipersoner virkede ægte. Det er også en af grundende til jeg altid elsker Careys bøger, alle hendes karakterer gør mig nysgerrig og giver mig lysten til at lærer dem endnu bedre at kende. 
Derfor glæder jeg mig altså også bare endnu mere til en fortsættelse på denne serie, og så kan jeg kun varmt anbefale jer der elsker kærligheds romaner at give denne her en chance. 






Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar