tirsdag den 25. maj 2021

Anmeldelse: WAG's #2. - Bliv her.

WAG's. 

Titel: WAG's #2. - Bliv her. 

Original titel: WAG's #2. - Stay. 

Forfatter: Elle Kennedy & Sarina Bowen. 

Udgivet på dansk ved: Flamingo. 

Udgivet på dansk den: 14/01-2019.

Antal sider: 301.

Antal stjerner: 5/5. 


Bliv her. 

Kan man forelske sig i en, man aldrig har mødt?

Hailey Taylor Emery har på fornemmelsen, at hendes yndlingsklient hos Fetch – en anonym online-leveringsservice, hun ejer – i virkeligheden er hockeystjernen Matt Eriksson.
Selvom det er imod reglerne, at hun tjekker hans fil, er hun 95 % sikker på, at det er hendes livslange crush, hun hver dag sidder og skriver beskeder sammen med og hvis dagligdag, hun hjælper med at gøre lidt lettere. Da Hailey stadig slikker sårene efter et breakup, er hun fuldt ud tilfreds med lidt harmløs onlineflirting – indtil hun en dag bliver nødt til at møde sin klient. Ansigt til ansigt. Panik følger

Matt Eriksson kender udmærket til at have et knust hjerte. Han er stadig ikke kommet sig over, at hans ægteskab brød sammen, og det stinker at være den eneste på sit hold, der kender sandheden – at professionel hockey og seriøse forhold er en giftig blanding. Han ser sjældent sine døtre og kæmper med at håndtere sin ekskone. Den eneste person i hans liv, der virker til at kunne forstå ham, er en, han aldrig har mødt ansigt til ansigt.
Men det er er ikke noget, et par drømmesæder til hans næste hockeykamp ikke kan gøre noget ved. Hailey kan ikke modstå det tilbud. Og Matt kan ikke modstå Hailey. Godt, at han ikke behøver det …



Så har jeg endelig også fået læst den anden bog i WAG's serien. Det er meget lang tid siden jeg læste den første bog, så det er god dette heldigvis er en serie man kan læse uafhængigt af hinanden. 
Men jeg kan sige at dette var en virkelig god bog, og jeg skal helt bestemt have læst mere at begge disse forfattere, og gerne snart! 

Da jeg begyndte på bogen, blev jeg ret hurtigt fanget, og jeg læste den sådan set også ret hurtigt, for jeg måtte bare vide hvordan det ville ende for Hailey og Matt. 
Jeg kom sådan set til at synes ret godt om Hailey med det samme. Jeg elskede hendes rolige personlighed og det at hun var lidt genert og tilbageholdende. Og så elskede jeg hvor genert hun blev i starten når hun mødte Matt, det var nu ret sødt. 
Men man kan også godt i starten hun stadig holder sig meget tilbage i forhold til kærlighed og dating på trods af at det er næsten 2 år siden hun blev skilt. Og det må jeg nu også sige var en stor kilde til min irritation i starten. For det gjorde jo at hun også sig tilbage i forhold til Matt, og det var jeg bestemt ikke altid helt fan af.
Matt er en vidunderlig fyr, men han har bestemt også sine irriterende sider. Han er en kærlig og omsorgsfuld mand, men han er også fuld af tvivl og usikkerhed efter sit brud med ekskonen. 
Så jeg vil egentlig sige at det var ret meget det samme jeg oplevede med ham, at han holdt sig tilbage i forhold til kærligheden da han ikke ønskede at såre Hailey, og det både elskede jeg og hadet jeg. 
Det skabte unødvendige komplikationer i forhold til deres forhold flere gange at han var så usikker. Men jeg synes nu også det var skønt at han jo ikke ønskede at såre hende ved nærmest aldrig at være der fordi han rejser så meget i forbindelse med kampene. 
Men jeg følte også han lidt tog hendes valgmuligheder fra hende, hun skulle jo selv bestemme om hun ville kunne håndtere det. 

Handlingen var både underholdende og medrivende, og jeg havde virkelig svært ved at lægge bogen fra mig på trods af der ikke skete det helt vilde i løbet af bogen. 
Jeg var nu bare mere nysgerrig på hvordan det hele ville ende for de to i sidste ende. 
En ting jeg også elskede ved bogen, var de her små scener med Matt og hans børn, de smeltede virkelig mit hjerte. Både fordi børnene var vidunderlige, men også fordi det virkelig varmede at opleve Matt med sine børn, det var noget helt andet end når han var sammen med Hailey alene. Jeg elskede nu også at se hvordan Hailey var sammen med dem. Men nu må jeg hellere lade vær med at spoile for meget. 

Sproget i bogen var dejligt let og nemt at følge med i, samt vil jeg sige det var fedt at opleve sproget ikke blev pakke ind på noget tidspunkt, heller ikke under de mere hede scener. 
Bogen her er jo skrevet af to forfattere, og det imponerer mig altid når de formår at holde den samme skrivestil igennem hele bogen. På intet tidspunkt følte jeg den var skrevet af mere end en forfatter, og det er et virkelig stort plus. 
Samt vil jeg sige de har været gavmilde med deres detaljer, og jeg havde derfor let ved at leve mig ind alt der skete undervejs. 
Vi møder jo også lidt forskellige karakterer undervejs i læsningen, men jeg vil sige jeg oplevede det var nemt at holde styr på dem alle og huske hvem de hver især var. 
Samtidig vil jeg også sige at alle karaktererne stod frem og virkede som ægte personer som bare gjorde mig nysgerrig på at lære mere om dem. Og jeg synes virkelig det er trist at der ikke er flere bøger om dem vi er stødt på undervejs. 

Men alt i alt vil jeg altså sige at dette var en fantastisk bog, som jeg virkelig glæder mig til at genlæse en dag, og hvis du som læser er til en medrivende, underholdende og hed fortælling, synes jeg virkelig du skulle give "Bliv her" en chance! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar