søndag den 9. maj 2021

Anmeldereksemplar: Awen #2. - Arven fra fortiden.

Awen. 

Titel: Awen #1. - Arven fra fortiden. 

Forfatter: Nathali & Bettina Liane. 

Forlaget: Turbine. 

Udgivet: 27/04-2021. 

Antal sider: 574.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget, 
så mange tak til dem. 



Arven fra fortiden. 

Et nyt skoleår begynder på det magiske skib Galathea, hvor Aia sammen med sin tvillingebror, Peter, har påbegyndt sin uddannelse som vogter af den forunderlige verden Igdrafell. 
Men Aia og Peters fortid og familiebaggrund truer med at indhente dem. 
Deres afdøde far, der skulle have været leder af de onde Morkinskinna, hvis han ikke var omkommet i en ulykke, har efterladt dem noget, som de for alt i verden må finde, inden det er for sent. 
Problemet er bare, at de ikke aner, hvad det er. 




Så har jeg endelig fået en fortsættelse på denne spændende serie, og jeg slugte den på ingen tid. 
Jeg venter altså endnu engang utålmodigt på en fortsættelse... 

Da jeg begyndte på bogen her, havde jeg næsten lige genlæst bog et, for det var nu alligevel lidt tid siden, og hukommelsen er ikke den bedste. Så da jeg begyndte på bog 2 her, var første bog frisk i hukommelsen, og jeg faldt altså hurtigt ind i universet og fulgte Aia spændt på sidelinjen. 
Aia er endnu engang den person vi primært følger, og det har jeg efterhånden fundet mig lidt i. 
Jeg kan rigtig godt lide Aia, hun er livlig, sød, men også stædig og vild. Jeg elsker hendes kampgejst og det faktum at hun ikke lader noget stoppe hende. Men det har da også været med til at irritere mig til tider, for nogle gange handler hun for hurtigt, og glemmer at tænke lidt. Men jeg vil dog sige at Aia er sådan set gået hen og blevet en af mine yndlings personer i denne serie.
Jeg brokkede mig jo lidt over vi ingen kapitler overhovedet fik fra Peter i sidste bog, og min bøn er blevet hørt, denne gang får vi lidt fra ham, men de er meget korte. Dog fik jeg en bedre fornemmelse af hvem Peter var ud over Aias tvilling, og det må jeg sige var fedt.
Peter er en ivrig fyr, men han er også indebrændt og holder på en masse frustrationer. Peter ønsker kun at være en helt. Han har altid ladet Aia forsvare ham da de boede hjemme ved familien Kollgaard, og det har han fået nok af nu, nu er det hans tur til at skinne og være den stærke. 
Jeg kunne godt lide Peter, og han har da fået sig en plads i mit hjerte, men jeg blev også ked af at fornemme alle de her indebrændte følelser han holdte på, de var hårde. 

Handlingen i denne serie kan jeg kun sige bliver mere og mere spændende. Jeg kunne slet ikke slippe bogen, jeg måtte bare vide mere om hvad der ville ske. 
I første bog sluttede den jo med at vi fandt ud af der er den her profeti som omhandler Aia, samtidig finder de farlige morkinskinnaer en vej ind under sløret, og begynder at angribe byer under slørende mere intenst. 
Jeg var ret nysgerrig efter at finde ud af hvordan Aia ville håndtere presset fra den her profeti, og hvordan den i det hele taget ville blive ført ud i livet undervejs i læsningen. Det var også 2 grunde til jeg bare ikke kunne slippe bogen når jeg først kom i gang med læsningen. 
Men i løbet af denne by kommer vi også tættere på de forskellige typer vogtere eftersom Aia og hendes venner nu har fået deres æt. Jeg synes det var super interessant at høre om dem alle sammen, men jeg må sige at den Aia og Samuel har fået nok er dem der interessere mig mest. 
I løbet af bogen støder vi også på nye mystiske væsner, som virkelig var fantastisk beskrevet, jeg kunne virkelig forestille mig dem alle sammen. Og derfor vil jeg også bare sige at Nathali og Bettina er fortsat super gode til at bruge masser detaljer til at beskrive alt. 
I løbet af bogen møder vi jo også lidt nye personer undervejs, og nogle at dem kunne jeg virkelig godt lide, og andre knapt så meget. Men en jeg slet ikke kunne udstå var Melvin.. I starten var han helt okay, men jo mere jeg lærte om ham, jo mindre kunne jeg lide ham... 

Men alt i alt vil jeg sige at denne fortsættelse virkelig er velskrevet, generelt er hele serien bare fantastisk godt skrevet, og jeg er sikker på at dette kommer til at blive en af mine yndlings fantasy serier. Nu venter jeg bare utålmodigt på en fortsættelse mere. 
Men imens kan jeg kun anbefale jer læsere der elsker spænding og fantasy som er helt unikt at give denne serie en chance! 





Bogen er tilsendt af forlaget og forfatterne til anmeldelse på bloggen, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar