tirsdag den 3. august 2021

Tbr August. - 2021.

 Tbr for August måned.

Så er vi gået ind i August måned, og det betyder jo at det er tid til en ny tbr! 
August betyder også for mig at skolen snart begynder igen. 
Det er noget jeg både ser frem til, men også lidt frygter. For nu går det rigtigt i gang. 
Jeg begynder på mit første rigtige HF-år, og jeg har hørt at det betyder mange flere lektier, og altså mindre læsetid... 
Nå men jeg kan trøste mig selv med at jeg faktisk allerede har læst 3 bøger i denne måned, og nåede mit læsemål på 100 bøger tilbage i juli. 
Så hvis jeg ikke får læst meget mere end min tbr, så er jeg tilfreds. 
1-2 August stod nemlig på Readathon sammen meden masse andre bogelskere online, og der fik jeg læst hele 3 bøger og lidt over 1000 sider! 
Så jeg har startet måneden stærkt ud. 

Men nu vil jeg gå i gang med min tbr! 


  1. Throne of Glass #4, Skyggernes Dronning. Skrevet af Sarah J. Maas. - Bogen her fik jeg i fødselsdags gave, så nu kan jeg endelig få læst videre på denne fantastiske serie! Jeg er faktisk allerede begyndt på den i forbindelse med Readathonet, og den virker allerede meget spændende!  - Aelin er vendt tilbage til Adarlan hvor hun opsøger sin tidligere arbejdsgiver, Arobynn, Snigmordernes Konge, i et forsøg på at redde sin fætter. Chaol prøver stadig at redde Dorian, men det bliver fortsat sværere som tiden går. Dorian er nemlig nu i kongens magt og orker ikke længere at kæmpe imod. Samtidig står Manon i en svær situation. Hertug Perrington har givet hende klare ordrer, men skal hun følge dem eller give efter for sin mavefornemmelse - Beskrivelsen er bagsideteksten. 
  2. Arias fortælling bind #2, Synet. Skrevet af Ida Søby Fogh. - Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget facet. - Bogen her handler fortsat om Aria og hendes rejse til de forbandedes sted, og om hvordan hun selv langsomt lærer mere om sin fortid. - Dette er endnu en fortsættelse, og da bøgerne ikke engang er udgivet endnu, vil jeg selvfølgelig ikke spoile noget. 
  3. Throne of Glass #5, Lysets dronning. Skrevet af Sarah J. Maas. - Jeg fik også femte bog i fødselsdags gave, så den vil jeg selvfølgelig også få læst hurtigst muligt! - Aelin arbejder på en plan om at sætte magien fri i Adarlan igen. Samtidig skal hun finde penge til en hær, og hvor finder man dem? Chaol har ikke opgivet håbet om at redde Dorian. Det bliver dog konstant sværere at forsvare hvad der virker mere og mere som en ønskedrøm, for prinsen lader til at have opgivet kampen. Manon plages af samvittighedskvaler og presses fra alle sider. På den ene står Overheksen og hertug Perrington, på den anden er hendes egne Tretten.  - Bagsideteksten på bog 5 (4, del 2.) 
  4. En af os dræber #2. Skrevet af Karen M. McManus. - Jeg læste etteren tilbage da den udkom på dansk, og har været 100 år om at få fingrene i et eksemplar af den interessante fortsættelse. Nu har jeg endelig bogen liggende, så nu skal den selvfølgelig også læses! - "Kom nu, Bayview, I ved, I har savnet det her..."
    Det er et år siden, Simon døde, og et år siden, at Bayview-firkløveret blev renset for alle anklager, og i tiden der er gået, har der ikke manglet nye sladderaps på Bayview High. Men ingen har kendt folks hemmeligheder lige så godt som Simon.
    Indtil nu. Denne gang er det ikke en app. Det er en leg. Sandhed eller konsekvens. Phoebe er det første offer. Hvis du vælger ikke at lege med, afslører gamemasteren en hemmelighed. Og Phoebes er mørk. Maeve er den næste, og hun burde vide bedre: Vælg altid 'konsekvens'. Da det bliver Knox' tur, er konsekvenserne blevet dødelige. Simon er væk, men nogen er fast besluttet på at føre hans arv videre. Og denne gang er der et helt nye spilleregler. - Bagsideteksten til bogen. 

  5. Blodets Bånd #2, Hyænelatter. Skrevet af Pernille Eybye. - Jeg genlæste etteren tilbage i Juli måned og blev faktisk så fanget af serien igen, at jeg føler behovet for at genlæse bog 2 også! - De vanvittige vampyrjægere er stadig på jagt efter Kassie og hendes artsfæller. Kassie gør hvad hun kan for at beskytte sin familie, men må til sidst bede Viking om hjælp I mellemtiden er Leo ved at indse at han er nødt til at gøre noget ved sine mørke kræfter, og han søger hjælp hos heksen Liliana. - Bagsideteksten til bogen. 

Det er så de 5 bøger jeg har valgt at læse i denne måned! 
Normalt gør jeg mig i selv lige at skrive en kort beskrivelse af hvad bøgerne handler om, men da de alle er fortsættelser, besluttede jeg mig bare for at dele bagsideteksterne i stedet. 
Jeg skal selvfølgelig også lytte til lidt lydbøger i løbet af måneden! Lige nu er jeg fx i gang med "Howls moving castle." Og jeg elsker den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar