torsdag den 2. september 2021

Tbr September. - 2021.

 Tbr for september måned.

Så er vi allerede nået til september måned. Sikke hurtigt august sluttede. 
Jeg må sige at august gik virkelig hurtigt for mig. Jeg føler alt min tid bare er forsvundet efter jeg er begyndt på skole igen.
Jeg har mindre læsetid, og jeg har brugt meget tid hjemme ved min mor da hun bor tættere på skolen. 
Det betyder også at jeg de sidste 2 uger af august, næsten ikke har læst noget. 
Jeg håber virkelig at denne her måned bliver lidt bedre med læsningen og overskuet. Specielt fordi at nu rammer vi efteråret, og alle de fede udgivelser kommer nu. 
Det betyder også at jeg lige nu flyder over med anmeldereksemplarer, og det lidt fedt. For jeg har fået en masse fede udgivelser hjem, som jeg næsten ikke kan vente med at begynde på.

I august nåede jeg ikke at blive færdig med en bog, så den starter jeg selvfølgelig september ud med at læse færdig. 
Det en ret fantastisk bog, så glæder mig til at fortsætte på den. 
Samtidig har vi også Esbjerg fantasyfestival i denne måned, det glæder jeg mig helt sindssygt til!
Det er et sted og tidspunkt jeg har savnet meget. 

Nå, men nu må jeg hellere komme i gang med min Tbr.



  1. Dengang vi troede på havfruer. Skrevet af Barbara O`Neal. - Et anmeldereksemplar. - Jeg gik i gang med den sidst på måneden, og mangler nu kun omkring 140 sider, så den er jeg snart færdig med. - Bogen handler om Kit. Kit ser en dag sin storesøster i nyhederne under en udsendelse, men Kits søster døde for 15 år siden? Men det ligner hende på en prik... Kit beslutter sig altså at rejse til New Zealand, i håb om at finde sin ellers døde søster.. - Bogen her er vildt spændende, og jeg er virkelig spændt på hvordan den ender, for jeg kan virkelig ikke se det for mig. 
  2. Et split sekund. Skrevet af Mhairi McFarlane. - Et anmeldereksemplar. - Endnu en bog af McFarlane er på min tbr, og jeg er næsten helt sikker på at den nok skal falde i super god smag! - Eve, Justin, Susie og Ed har været venner lige siden teenageårene. Nu, hvor de er i 30’erne, er deres forhold tættere end nogensinde, de obligatoriske pub-aftener om torsdagen er hellige, og Eve er stadig hemmeligt forelsket i Ed. Hun burde måske være kommet videre med sit liv, men hun kan ikke lade være med at tænke på det, der kunne have været. Og hun ved, at Ed har det på samme måde. Men så, på et spiltsekund, ændrer deres liv sig for altid. - Et lille uddrag af noget af bagsideteksten. Den lyder virkelig medrivende! 
  3. Kærlighedsgåder #2. Hvorfor lyve? Skrevet af Carey Heywood. - Et anmeldereksemplar. - Endelig er der mere fra Heywood på min tbr! Jeg er virkelig spændt på denne bog, for vi følger denne gang Sydney som jeg virkelig er nysgerrig på! - Sydney arbejder på familiens café Lola’s, som hun en dag skal overtage. En aften bliver Heath hængende og hjælper hende med at lukke cafeen ... og for at følge med op i hendes lejlighed til en drink, og hvad der viser sig at være fantastisk sex. Faktisk er det så fantastisk med Heath, at han kommer forbi hver aften.
    Sydney begynder så småt at tro, at hun har fået en kæreste. Og hun elsker det.
    Men i lillebyen Ferncliff spredes nyheder hurtigt, og en dag hører Sydney, at Heath er blevet forlovet med Kacey. - 
  4. Mæsker #2. Trubaduren. Skrevet af Majbrit Ravnholt Cramer. - Et anmeldereksemplar. - Denne fortsættelse har jeg ventet længe og meget spændt på! Jeg er ved at dø af spænding over hvad Majbrit har i ærmet til os denne gang. Da det er en fortsættelse, vil jeg ikke dele bagsideteksten, så er der ingen der bliver spoilet, hvis der nu stadig er nogle der ikke har læst bog 1. Men læs den! Jeg kan kun anbefale den. 
  5. Jeg er Leona. Skrevet af Line Baugstø. - Et anmeldereksemplar. - Bogen her lyder rigtig spændende, men virker også til at være en vigtig og relevant bog om her med accept af hvem man hver især er som person. - Du tror, du er så skide pæn, men alle ved, du er et monster. Hvorfor begår du ikke bare selvmord, så vi slipper for at glo på dit grimmefjæs hver eneste dag?
    Leona er født i den forkerte krop. Hun bliver forelsket i Emil, som hendes bedste veninde, Malin, også er forelsket i. Hvad skal hun gøre? Og hvem er det, der sender ubehagelige billederog hadbeskeder til Leona? - 
  6. Verdensherrerne #3. Genkendelsen. Skrevet af Pernille Neergård. - Et anmeldereksemplar. - Dette er helt klart en fortsættelse jeg har ventet spændt og nervøst på! Jeg husker at bog 2, sluttede noget så spændende, og med lidt af en cliffhanger. Samt skete der nogle ting undervejs som jeg virkelig gerne vil have svar på... Jeg håber lidt at nå og få den læst inden fantasyfestivalen, men nu må vi se hvor meget tid jeg får til det. Dette er endnu en fortsættelse, så deler ikke bagsideteksten, da jeg ikke vil spoile serien for nogle. Men jeg kan allerede nu sige, læs den og elsk den forhåbentligt lige så meget som jeg gør! 

Dette er så de planlagte bøger jeg har på min tbr i denne måned! 
Denne gang har jeg 6 stk på, jeg har ellers kørt hele året med højst 5 bøger pr. tbr. 
Men nu mangler jeg så få sider i "Dengang vi troede på havfruer" at jeg følte, jeg godt kunne smide en ekstra på listen. 
Jeg vil selvfølgelig også få lyttet til lidt lydbøger i løbet af måneden. Nu er jeg jo blevet ret glad for dem! 
Hvad skal i læse i september måned? 






Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Palatium books: https://www.palatium.dk/
Straarup & Co: https://straarupogco.dk/
HarperCollins Nordic: https://harpercollins.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar