fredag den 6. marts 2020

Anmeldereksemplar: Tør du? #2. - Vega's invitation.

Tør du?

Titel: Tør du? #2 - Vega's Invitation.

Forfatter: Ella-Maluca Floyd. 

Forlaget: Nelumbo. 

Udgivet: 15/11-2019. 

Antal sider: 270. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem. 


Vega's invitation. 

Julen står for døren. For første gang oplever Vega, at alt spænder ben for hende i den højtid, som hun ellers værdsætter utrolig meget. 
Da der tikker en belejlig invitation ind i hendes mailboks, bliver hun fristet. Alligevel skubber hun sin første indskydelse væk og dropper fristelsen, men da det kommer Emma Jo og Kendra for øre, er det den oplagte udfordring.
Hvad mon en ferie på en solrig og hed destination kan resultere i, når rejsemakkeren gemmer på en blød og omsorgsfuld personlighed under den lækre og utilnærmelige facade? 
Den stilfulde, karrierebevidste og inkarneret singlekvinde kan ikke modstå økonomichefen, Benedict, da hun for alvor lærer ham at kende. 
Trods af deres selvvalgte singlestatus kaster sig ud i et forhold.
Men kærligheden bliver sat hårdt på prøve, efter Vega bliver udsat for et brutalt overfald. Hun bliver plaget af grusomme mareridt, som hen ad vejen også forfølger hende i de vågne timer. Efterhånden kan hun ikke stole på sin egen dømmekraft. 
Det går op for hende, da hun stirrer sin værste fjende dybt i øjnene – sit eget spejlbillede.

Tør du tage med Vega på jagten efter kærligheden og sig selv? Forbered dig på en psykologisk spændingsroman spædet godt op med kærlighed, sex og venskaber.




Så blev Tør du? 2 læst, og hvor må jeg sige den var spændende. Det var endnu en fornøjelse at læse noget fra Ella-Maluca Floyd, for hvor må jeg sige hun formår virkelig at skrive livligt og fangende, og hvor glæder jeg mig til en tredje bog i denne psykologiske serie.

Vega var bestemt en karakter der fangede mig, og hendes historie holdt mig bestemt fanget. Vega fremstår som den her stærke og stædig kvinde i starten, men efter hun bliver overfaldet er hun ikke helt den samme, hvilket jo er ret klart, jeg tvivler bestemt ikke på at det kan være utroligt svært at finde tilbage til en normal hverdag efter sådan noget, og det havde Vega også svært ved, hvilket jeg vil sige var med til at gøre det hele lidt mere naturligt og realistisk.
Benedict var jeg skeptisk omkring, han virkede meget sød, spændende og charmerende, men jeg følte hele tiden der var noget ved ham som var lidt for godt til at være sandt, hvilket også gjorde jeg havde lidt svært ved at synes om ham hele tiden.

I løbet af bogen sker der en masse som bygger op til noget mystisk og voldsomt som jeg, som læser bare sad spændt og ventede på, for efter Vega's overfald har hun det jo rigtigt svært, og det ligesom om hun ikke kan få det bedre, hun føler sig overvåget, forfulgt og nervøs hele tiden, der skete ting og sager der gav mig ideer til hvad den ville ende med, dog vil jeg sige at jeg havde bestemt ikke regnet mig frem til lige den slutning bogen havde, og jeg var ikke skuffet over den, dog ville jeg gerne have haft måske 40-60 sider ekstra, for slutningen virkede en smule forhastet, hvilket også er grunden til den manglende stjerne.

Sproget i bogen var som sagt dejlig livligt, detaljeret og fangende, jeg fløj igennem den ene side efter den anden, og nød virkelig skrivestilen.
Igennem bogen møder vi jo også igen Kendra og Emma Jo, hvilket var en fornøjelse, for der fik vi jo egentlig også lidt mere info om hvordan det var hændt Kendra efter hendes historie, så nu er jeg bare spændt på tredje bog som handler om Emma Jo, hende glæder jeg mig bestemt til at lærer at kende!
Dette er som sagt en serie man kan læse uafhængig af hinanden, så man behøver ikke at have læst Tør du 1 før denne her, men jeg vil helt klart anbefale etteren lige så meget som toeren her!



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar