tirsdag den 31. marts 2020

Anmeldereksemplar: Luscinias lyrik #2 - Sjælens Ekko.

Luscinias Lyrik.

Titel: Luscinias Lyrik #2 - Sjælens Ekko. 

Forfatter: Marie Alexander White.

Forlaget: Petunia. 

Udgivet: 15/11-2019. 

Antal sider: 372.

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så tak til hende! 


Sjælens Ekko. 

Agathe skal kun have det sidste af eksamen overstået. Så strækker idéen sig om den mest skønne sommerferie, sig foran hende. Det hele er så pisse pragtfuldt.
Altså, hvis det ikke var fordi, resten af verden hele tiden vil forstyrre.
Og så er der lige det, som hun nok bliver nødt til at fortælle, meget snart.
For fortiden spøger.

Uddrag fra Sjælens Ekko
Der er stille længe, og jeg tror, hun sover, da hende stemme bryder stilheden.
”Hvorfor en blå rose?”
”Hva?” Jeg blinker forvirret ud i halvmørket.
”Hvorfor en blå rose? Jeg læste om dem. De er kunstigt fremstillet. En rose kan slet ikke blive blå. Virker det hele fake?”
Jeg ler sagte. ”Tror du, jeg ville være her, hvis det virkede fake?”
”Det håber jeg ikke.” Kaia drejer igen hovedet halvt.
”En blå rose står for flere ting. Mystik og et ønske om at opnå det umulige, noget unikt. At hjertet flyder over af følelser, der er ubeskrivelige. Men det er ikke kun derfor, du fik den?”
Hendes stemme lyder hæs. ”Hvorfor så?”
”Fordi man siger, at hende, der holder en blå rose, vil få sine ønsker opfyldt.”



Så har jeg fået læst den anden bog I Luscinias Lyrik serien - Sjælens Ekko - Som jeg vil sige var en rigtig fin fortsættelse, fuld af overraskelser, drama, jalousi og kærlighed.
Det var helt sikkert en fortsættelse der holdt mig fanget.
Trods den næste bog ikke handler om Agathe, glæder jeg mig meget til tredje bog. 

Her i anden bog handler det meget om Agathe og Kias nye forhold, som bestemt ikke er uden forhindringer. 
Kia's far er meget imod forholdet da han vil have Kia til at fokusere på sin karriere, men der lægger så også lidt mere i hvorfor han gerne vil det. 
Men samtidig med den forhindring, finder Agathe også ud af at Kia's karriere er noget større end hun lige havde forventet, og det tager meget af Kia's tid, hvilket gør de ikke ses særlig meget, og selv om de snakker om tingene, og prøver at holde kontakten, er der hele tiden nye forhindringer for dem. 
Men Agathe slås også med andet end at få forholdet til at fungere med Kia, hun vil nemlig også bare gerne have overstået sine eksamener og komme videre i sit liv, og væk fra skolen. 

Igennem bogen vil jeg sige der sker en del, og jeg må sige at det vi får at vide undervejs om Agathes familie baggrund og fortid overraskede mig meget, jeg havde aldrig forventet den reaktion fra hendes far angående hendes seksualitet. 
Men den her reaktion lægger forfatteren også meget opmærksomhed på, vi ser meget Agathe kæmpe med de her minder, og følelserne omkring alt det der er sket, for det bestemt ikke små ting hun er blevet udsat for. 
Men jeg tænker også det måske har været en hårdere scene at skrive om, for det var da bestemt ikke behageligt at læse om. 

Men forfatteren er også fortsat dygtig til at forklare i detaljer, beskrive og livligøre sit sprog, dog vil jeg nogle gange sige det virkede en smule forhastet til tider, men det var ikke så slemt at jeg følte det på virkede for meget på historien.  
Jeg nød virkelig bogen her, og kan kun sige at jeg kan anbefale jer den, specielt hvis i også har læst etteren og syntes om den, hvis ikke så synes jeg i skulle se at komme igang og få læst den. 
For alt i alt var dette en virkelig god fortsættelse, og jeg glæder mig til mere fra forfatteren her. 


Bogen er tilsendt til anmeldelse af forfatteren, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar