søndag den 24. maj 2020

Anmeldereksemplar: Baronessen #2. - Kampen om Valdor.

Baronessen.

Titel: Baronessen #2. - Kampen om Valdor. 

Forfatter: Jeanet Kirch. 

Forlaget: Forfatterskabet.dk.

Udgivet: 23/04-2020. 

Antal sider: 250. 

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Kampen om Valdor.

”Jeg har sendt ham tilbage efter dig. Lov mig, at du sætter mig fri.”

Fangen falder tilbage i en drøm om baronessen.

Snart skal to hold kæmpe i arenaen om kongeriget Valdor.

Der er gået et halvt år siden Reina og hendes venner forlod Era, men de er ikke glemt. Et sindrigt plot udspiller sig for at få dem tilbage.

De kan vende tilbage som helte eller miste deres liv i arenaen.

Kampen om Valdor skal afsluttes.


Så har jeg fået læst toeren i serien Baronessen, - Kampen om Valdor. - Som jeg ærligt må sige kom som en overraskelse. 
Jeg læste etteren tilbage i starten af 2018, ikke længe efter den var udkommet, og jeg havde faktisk ikke troet at der ville komme en toer, men jeg klager bestemt ikke, for hvor var det en fortsættelse der levede op til sin etter! 

Før jeg begyndte på toeren, genlæste jeg lige etteren, for som sagt var det jo ret længe siden jeg havde læst den, og hvor må jeg sige det var godt jeg gjorde det, for ellers tror jeg bestemt ikke jeg ville have kunnet følge med i denne spændende toer. 
Da jeg først begyndte på toeren kunne jeg slet ikke slippe den igen, og jeg læste den faktisk også i et hug. 
I starten af bogen får vi en ret spændende prolog, og uden at afsløre for meget finder vi ud af at en er blevet taget til fange, men vi får ikke at vide hvem det er, jeg havde dog min mistanke om hvem det kunne være. 
Der er gået 6 måneder siden Reina og hendes venner forlod Era og tog tilbage til deres egen verden. 
Men efterfølgende er Reina's mormor forsvundet og konstateret død. 
Til mormorens begravelse bliver de forstyrret af en fra Era, en der er kommet for at hente Reina og hendes venner, for der er endnu engang brug for dem i arenaen, men denne gang skal de kæmpe om kongeriget Valdor, og det bliver bestemt ikke en let opgave, og gamle fjender kommer ind i billedet. 
I denne spændende fortsættelse ved vi jo egentlig en god del om Era og deres verden, så det er sådan set mere handlingen, kampen og vejen der til det handler om, og ikke så meget universet's opbygning. 
Og handling er der bestemt rigeligt af, forfatter Jeanet har formået at smække en masse handling på, men nåede lige at stoppe den før det blev for meget, hvilket jeg er meget lettet over, jeg var nemlig et kort øjeblik i gennem bogen bekymret om det ville blive for meget, men det blev det altså ikke! 

Igennem første bog fulgte vi Reina, Mark, Patrick, Anna, Peter og et par enkle karakter fra Era, men uden det blev for meget, og det sådan set også sådan det er i denne fortsættelse, men denne gang er kapitlerne blevet delt lidt bedre op, så karakterne ikke deler kapitlerne, det er meget få kapitler hvor de overlapper hinanden, hvilket jeg fandt meget rart, det kunne godt blive lidt forvirrende når de skiftede karakter midt i et kapitel. 
Og sproget i bogen er fortsat let og forståeligt, så det var let at følge med uden at blive forvirret over hvad der skete. 
Jeanet er også super dygtig til fortsat at bruge massere af detaljer til at beskrive sit fantastiske univers, og sine karakterer så de blev fyldige og fuldendte, jeg nød endnu engang at følge dem alle igennem en masse drama og spænding. 
Men, fordi jeg ikke kunne give bogen den sidste stjerne var at der var en detalje ved kærligheds delen i bogen, jeg følte lidt at Anna's kærlighedshistorie med en af de mandlige karakterer kom lidt ud af den blå, jeg kunne ikke rigtigt se hvordan den hang sammen, da der ikke har været den mindste gnist imellem de to i første bog, de havde ikke engang et venskab, det var bare sådan lidt "bum, så var de forelsket" for mig hang det desværre bare ikke sammen, og derfor trak det en stjerne ned. 

Men ellers vil jeg sige at denne toer, virkelig ramte rigtigt. Den bandt de løse ender sammen, og gav mig en følelse af at den var fuldendt og slut. 
Jeg kan virkelig anbefale serien til alle fantasy elskende læsere der ude, og så vil jeg vente spændt på mere fra Jeanet Kirch, for jeg håber bestemt ikke dette var det sidste fra hende! 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar