tirsdag den 5. maj 2020

Anmeldereksemplar: Død verden #4. - Forenet.

Død verden. 

Titel: Død verden #4. - Forenet. 

Forfatter: Louise Haiberg. 

Forlaget: Tellerup. 

Udgivet: 03/04-2020.

Antal sider: 288.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forfatteren, 
så tusind tak til hende! 

Forenet.

Mit navn er Nera.
Dette er mit liv, min virkelighed. Den nye verden.
Jeg begyndte at skrive dagbog for ikke at glemme dem vi mister.
Fordi jeg ikke længere kan holde ud at glemme dem.
Den indeholder min historie. Mine minder og beskrivelser.
Jeg skriver den til fremtidige generationer.

Nera har ikke opgivet håbet.
Selvom alle andre anser Bane som fortabt, nægter hun at give slip på ham.
Peter har fundet en kur til menneskene, og Nera planlægger at redde Bane og bringe ham med tilbage til Vita.
Men planen vil muligvis koste hende livet.
Hvor langt vil Nera gå for kærlighed og sjælefred?
Og hvilken pris er for høj når man kæmper for den man elsker?


Så har jeg endelig fået læst det afsluttende bind i Død verden serien. - Forenet. - Og hvor må jeg sige den var fantastisk, jeg nød virkelig denne slutning.
Da jeg hørte der kom en fjerde bog til serien, var jeg helt oppe og køre. For det var jo ikke en helt lykkelig slutning Nera fik sig i tredje bog hvor jeg egentlig troede det sluttede, så jeg er bestemt glad for der kom en ekstra bog til serien. 
Og jeg nød den! 

Da jeg først begyndte på bogen, skulle jeg lige lidt ind før jeg kunne huske alt det der var sket i de første 3 bøger, for nu er det alligevel et par år siden jeg læste dem, men lige så snart jeg havde fanget de forskellige detaljer, kunne jeg altså også bare læne mig tilbage og nyde fortællingen, og hvor må jeg sige det gik hurtigt, jeg kunne slet ikke slippe bogen igen. 

Nera er en karakter jeg fortsat nød at følge, stædig, modig og sej, meen lidt for afhængig af Bane. 
I tredje bog ender Bane jo med at blive smittet, og han ses nu som fortabt, men det kan Nera bare ikke acceptere, og ender faktisk med at sætte sit eget liv i fare for at redde ham, og det havde jeg blandede følelser omkring, jeg tænkte både "GØR DET" og "LAD VÆR", og var faktisk bare ret spændt på at se hvad der skete. 
I de første 3 bøger får vi egentlig ikke så voldsomt meget info omkring vampyrelverne, men jeg vil sige vi fik faktisk en stor del viden omkring dem i denne afsluttende del, og vi kommer faktisk også til at besøge deres verden. 
Bane er en karakter der har charmeret sig ind i mit hjerte. Han holder utroligt meget af Nera, og det tydeligt at mærke på hans handlinger igennem bogen, så jeg kan egentlig godt forstå hvorfor Nera holder så meget af ham, de er et smukt par.
Men igennem sker der sådan set ikke overdrevet meget, men den manglede heller ikke handling, for den del der var, vil jeg sige var ret godt delt ud på de 288 sider, jeg var hvert fald holdt fanget igennem hver eneste side. 

Sproget er som altid dejligt let i Louises bøger, jeg fløj igennem den ene side efter den anden, og detaljer manglede der bestemt heller ikke. Louise er god til at bruge massere detaljer til at beskrive omgivelserne, jeg kunne tydeligt forstille mig det hele. 
Men en ting jeg virkelig elskede ved denne serie er fortsat dagbogs siderne, og de små tegninger man ser igennem bogen, jeg er stadig lige så imponeret over at hun har brugt sin tid på det, de er virkelig fantastiske, og giver bare bogen lidt mere sjæl. 
Nera er jo den eneste karakters synsvinkel vi følger, men jeg vil sige vi kommer også til at lærer alle de andre ret godt at kende, de har alle noget specielt over sig, og falder bestemt ikke i et med tapetet, hvilket bare er et rigtig stort plus. 
Og slutningen, ja den var jeg altså bare helt tilfreds med, der var nogle twist som jeg ikke havde forventet igennem bogen frem til slutningen, men jeg klager bestemt ikke. Det var fedt at Louise fortsat kunne overraske mig gang på gang.
Alt i alt er dette altså bare en slutning jeg er helt tilfreds med, og jeg kan altså bare ikke anbefale denne serie nok til jer læsere der ude! Så bare se at komme igang med at læse.


Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar