mandag den 11. maj 2020

Anmeldereksemplar: Mindelandet #2 - Kongernes Arv.

Mindelandet.

Titel: Mindelandet #2 - Kongernes Arv. 

Forfatter: Line Wenzel. 
Forlaget: Tellerup. 

Udgivet: 10/03-2020.

Antal sider: 297.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren, 
så mange tak til hende! 


Kongernes Arv.

På grund af magiens høje pris bruger Leonora sjældent sin evne, men en dag er det ikke længere en mulighed at lade være.

Den sekstenårige Silje kommer til Suniras hovedstad, Tedea, for at sy en kjole til dronning Marietta. Da hun tilfældigt redder dronningen fra et mordforsøg, belønnes hun med en position som hofdame for den lidt ældre prinsesse Leonora. Opgaven viser sig hurtigt at være sværere end Silje forventede, for Leonora ønsker slet ikke selskab.

Samtidig er nogen opsat på at slå dronningeslægten ihjel og erobre Suniras trone. For at fastholde sin kontrol over landet beslutter Leonora at indlede en rundrejse, men turen er farefuld, for modstanden gemmer sig overalt, og Silje får rig mulighed for at bevise sin loyalitet i Leonoras kamp for livet og kronen.

Kongernes arv er andet bind i fantasy-serien Mindelandet om de mange hemmeligheder i Suniras dronningeslægt og de store ofre magien kræver.



Så har jeg endelig fået læst andet bind i Mindelandet serien, og hvor må jeg sige den var tilfredsstillende, og den levede virkelig op til sine spændende etter! Jeg glæder mig helt bestemt til at se hvad forfatteren finder på til os i tredje bind, som forhåbentligt snart udkommer, for jeg er ved at springe af spænding! 

I denne fortsættelse for vi fornøjelsen af at komme tilbage i tiden, i etteren fulgte vi Tella, og hendes kampe og rejse, hvilket var vildt spændende, jeg nød at lærer universet af kende og selvfølgelig også Tella. Men i denne fortsættelse kommer vi faktisk til at følge Tella's mor, fra før hun blev dronning, og til hendes tid som dronning, og hvor må jeg sige det var spændende at lærer Leonora at kende som ung. 
Men trods det egentlig er Leonora det meget handler om, så er det slet ikke hendes synsvinkel vi følger, det er nemmelig hendes hofdame Silje, som virkelig er en skøn pige. Jeg kom virkelig til at holde af hende, og hvor må jeg sige hun er en god støtte for Leonora igennem de hårde tider både før og efter Leonora overtog tronen. 
I starten var jeg lidt forvirret over hvorfor forfatteren havde valgt at skrive bøgerne i den rækkefølge som hun gjorde, men jeg endte faktisk med at synes ret godt om det, for nogle at de spørgsmål der kom til mig i etteren, fik jeg svar på i denne toer, fx hvad der var sket siden Tella's far ikke var inde i billedet. Generelt får vi bare rigtig meget på de her 297 sider, men jeg vil sige at Line virkelig formår er sprede det på en måde der gjorde jeg ikke følte det overvældende, men at det bare spillede perfekt igennem hele bogen. 
Trods Leonora ikke er den persons synsvinkel vi følger igennem bogen, følte jeg virkelig jeg kom til at kende hende, og jeg følte hun var ægte, hun var fyldig gjort, hvilket virkelig var et stort plus. 
Silje og Leonora er som sådan de to store hovedpersoner, hvert fald den fornemmelse jeg fik, men alle de andre personer i bogen, som foreksempel Leonoras mand og hendes forældre, de formåede virkelig at stråle igennem og få deres egne stemmer, hvilket virkelig er et stort plus, at de ikke bare bliver bipersoner der falder i et med tapetet. 

Sproget i bogen er dejlig let og flydende, og super let, jeg havde hvert fald let ved bare at læne mig tilbage og nyde fortællingen. 
Som sagt var der massere af spændende handling, og jeg nød virkelig det hele. Flere gange sad jeg spændt med en knude i maven og ventede på hvad der ville ske. Men denne fortsættelse satte helt sikkert også spørgsmål, måske nogle jeg får svar på i den tredje bog, jeg krydser hvert fald fingre for det. 
Igennem hele bogen følte jeg ikke jeg kunne gætte mig til hvad der ville ske, hvilket var fedt, for det gjorde mig nysgerrig og endnu mere ihærdig efter at læse videre, og jeg kom bestemt også hurtigt igennem den. 
Dette er virkelig bare en spændende og letlæselig fantasy serie, og jeg kan ikke andet end at anbefale den til de læsere der elsker fantasy! 



Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar