fredag den 8. maj 2020

Anmeldereksemplar: Rosenholm-Trilogien #2 - Forglem mig ej.

Rosenholm.

Titel: Rosenholm-Trilogien #2 - Forglem mig ej. 

Forfatter: Gry Kappel Jensen. 

Forlaget: Turbine. 

Udgivet: 29/04-2020. 
Antal sider: 428. 

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak til dem!

 


Forglem mig ej. 

Man skal aldrig love en ånd noget. Og hvis man gør, så skal man sørge for at opfylde sit løfte. Inden det er for sent …

Kamille, Kirstine, Victoria og Malou er tilbage på Rosenholm Kostskole for at starte på et nyt skoleår. Men ud over timerne i runemagi, klarsyn og nordisk mytologi har pigerne også noget helt andet at bekymre sig om. En forbrydelse fra fortiden trækker tråde til nutiden, og pigerne har forpligtet sig til at løse den mordgåde, der kaster en skygge over Rosenholm.
 


Så har jeg endelig fået læst andet bind i Rosenholm-trilogien - Forglem mig ej. - Og hvor må jeg sige den levede op til sin etter! 
Jeg havde en del forventninger til denne toer, og jeg kan kun sige den virkelig levede op til næsten dem alle sammen, der var en enkel detalje jeg ikke var helt så vild med, men trods det var det en super god bog, og jeg glæder mig virkelig til tredje og sidste bog i serien!

Kamille, Kirstine, Victoria og Malou er tilbage på Rosenholm, og nu klar til endnu et år på skolen. 
Men pigerne lovet Trine at de nok skal finde hendes morder, hvilket bestemt ikke bliver let, og dramaet fra første år er derfor langt fra slut.
Men Kirstine har nu sine egne problemer, for efter hændelsen i skoven med Vitus, er hendes kræfter blevet større, men der kommer konsekvenser med, og det nogle mindre gode nogle, og Kirstine ved ikke helt hvad hun skal gøre ved det.
Kamille fandt ud af i ferien hvem hendes far er, og hun slås nu med om hun skal tage kontakten til ham eller ej. 
Victoria og Malou har også selv hver deres at slås med.
Andet år bliver langt fra roligt for de fire piger. 

Da jeg først begyndte på bogen må jeg sige jeg faktisk fik ret svært ved at slippe den igen.
Der sker alligevel en del i løbet af denne anden del, men jeg vil sige det var spredt ret godt ud så det ikke føltes overvældende.
Største delen af bogen handler jo egentlig om hende her Trine og at de skal finde hendes morder og vi kommer faktisk til at møde Trines søster i bogen, og hun er bestemt en speciel kvinde, og lidt skræmmende, men undervejs sker der også ting der ikke handler om Trine.
Kirstine kommer ud i nogle problemer med skoven bag ved skolen, hvilket jeg altså lige vil sige var vildt spændende! 
Kamillie finder ud af sin far er en der arbejder på skolen og skal nu beslutte sig for om hun vil fortælle ham det eller ej, og hvor må jeg sige jeg brugte tid på at prøve og gætte mig til hvem det var, dog uden held. 
Malou har sit eget at slås med, hun virker hvert fald ikke helt glad i løbet af denne anden del, og hun har det bestemt ikke let med Zlavko.
Victoria har sine hemmeligheder som bliver afsløret lidt efter lidt igennem bogen, og så hun meget fokuseret på sin kæreste Benjamin som ikke længere går på skolen. 
Altså sker der lidt forskelligt for alle fire piger igennem bogen som gjorde bogen så meget mere spændende at læse. 

Sproget i bogen er fortsat let og nemt at følge med i, jeg havde hvert fald intet problem med bare at læne mig tilbage og nyde den. 
Men jeg nævnte i anmeldelsen af etteren at jeg synes den gik for hurtigt, og det vil jeg faktisk også sige at denne her gjorde, jeg føler desværre vi mister lidt fordi den springer rigtig meget mellem datoerne. 
Bogen er igen delt op i - Vinter, Forår, Sommer og Efterår - Og der er derfor datoer på kapitlerne, og jeg synes desværre den sprang lidt for meget i mellem datoerne igen. Der havde jeg godt set bogen lidt længere, eller at datoerne måske var fjernet så det ikke føltes som om man bare sprang en masse over. 
Vi får også fortsat kapitler fra alle fire piger, og noget der var en fornøjelse var at Victoria kommer lidt mere frem i bogen her, hvor jeg følte hun blev holdt lidt tilbage i første bog. Jeg nød at lærer Victoria lidt mere at kende, og selvfølgelig også alle de andre piger, men Victoria følte jeg bare ikke jeg kendte helt så godt som de andre. 
Jeg nød hvert fald bogen, og kan virkelig kun anbefale jer læsere der allerede har læst etteren at komme igang, og hvis ikke så kom da igang med den! Det her er nemlig en super spændende og magisk serie! Jeg glæder mig hvert fald meget til tredje bog nu! 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar