torsdag den 21. maj 2020

Anmeldereksemplar: Tryllebundet #2 - Mørkets hemmelighed.

Tryllebundet.

Titel: Tryllebundet #2 - Mørkets Hemmelighed.

Forfatter: Sanne Stribolt.

Forlaget: Forfatterskabet.

Udgivet: 30/04-2020.

Antal sider: 384. 

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Mørkets hemmelighed.

”Bliv hos mig,” lyder en grædefærdig stemme i det fjerne.”Andreas!”Stemmerne flyder igen sammen, og jeg kan ikke stille skarpt. Melanies hjerteskærende gråd skærer mig dybt i hjertet.

Melanie havde netop fundet kærligheden med Andreas Guldhammer Kristensen, da en brutal hændelse truer ikke blot deres liv, men også deres forhold.

Andreas må kæmpe sig tilbage, mens Melanie er ude af sig selv af sorg.

Kan Andreas igen blive den kærlige, blide mand, som Melanie elsker, eller må hun finde kærligheden hos en anden?


Så har jeg endelig fået en toer i denne spændende serie! Og hvor må jeg sige at Mørkets hemmelighed levede op til forventningerne, og lidt mere. 
Jeg kan hvert fald sige jeg glæder mig sindsygt meget til den tredje og afsluttende bog nu, for sikke en slutning denne toer havde! 

Denne fortsættelse starter sådan set fra hvor vi sluttede, nemlig ved at Andreas lige havde reddet Melanie, men nu er blevet stukket ned, så vi kommer bestemt ikke til at gå glip af noget, det er en dramatisk og vild start på toeren. 
Igennem bogen kommer der til at ske en masse, mere fortid bliver bragt frem. Melanie's ekskæreste fortsætter med at stalke og plage hende, for han ønsker stadig at få hende tilbage. 
Men forholdet mellem Andreas og Melanie bliver også fortsat mere intenst og kærligt, og bestemt medrivende. 
I min anmeldelse af første bog nævnte jeg lidt om at jeg ikke brød mig om Andreas dominante side, fordi jeg ikke følte den passede til ham, og sådan har jeg det stadig lidt. Men jeg fik også følelsen af at det dominante fra hans side var skruet lidt ned, og at det mest var i sengen at den kom frem i ham, og når der skete noget vildt, hvilket jeg egentlig må sige var rart. 
For når jeg læser fra Andreas's synsvinkel virker han bare ikke voldsom og dominant, jeg får mere følelsen af at han er beskyttende og kærlig. 
Så derfor vil jeg også sige jeg kom til at synes bedre om Andreas i denne toer, så måske kommer jeg til at holde af ham i tredje, det kan man da håbe på. 
Melanie er en skøn pige, stædig og ved hvad hun vil, men heller ikke bleg for at indrømme når hun har brug for hjælp.
Jeg er virkelig kommet til at holde af Melanie, og hepper virkelig på hun nok skal få sig en lykkelig slutning sammen med Andreas. 

I første bog nævnte jeg, at jeg følte det blev til tider forhastet, og at jeg følte der manglede noget indhold til tider, og hvor må jeg sige det er der da blevet rettet op på i denne spændende toer, jeg følte på intet tidspunkt denne fortsættelse var forhastet, og jeg følte der var kommet lidt mere indhold på, både på de erotiske kapitler, men også de barske og vilde kapitler, hvilket var en fornøjelse, så det må Sanne endelig gerne fortsætte med! 
Igennem bogen sker der generelt bare rigtig meget, men i en mængde der er passende, og spredt godt ud så jeg ikke følte det blev for meget, jeg var hele tiden underholdt og fanget af dramaet og spændingen, og sad flere gange med en knude i maven af nervøsitet for hvad der nu ville ske. 
Sproget i bogen er fortsat dejligt let og forståeligt, og let bare at læne sig tilbage og nyde. Sanne er også fortsat god til at bruge massere af detaljer til at beskrive omgivelser, handlinger og følelser, og det gjorde der bare endnu lettere for mig at nyde alt spændingen. 
Dog var der en mindre detalje der desværre gjorde jeg måtte nøjes med at give den fire stjerner, og det var at jeg til tider fik fornemmelsen af at Melanie og Andreas flød sammen, og fik samme stemme. Andreas kom en gang i mellem til at lyde som en pige, og minde for meget om Melanie, og det trak desværre bare lidt ned, men det var ikke for ofte det skete, bare nok til jeg lagde mærke til det.
Men alt i alt må jeg altså sige at Sanne Stribolt har klaret den godt med denne toer, og jeg glæder mig meget til hendes tredje bog i serien! Og jeg kan virkelig ikke anbefale denne bog nok! 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar